CASEkatalog

DYK NED i alle vores tidligere cases

Vi har samlet alle cases, som virksomheder igennem tiden har fået løst via High Potentials. Marketing, forretningsudvikling, markedsanalyse og HR/Organisation – du finder det hele samlet på et sted.

vidste du?

At vi i løbet af et år samarbejder med over 30 virksomheder, ca. 100 talenter og 70 mentorer?

KLIK PÅ den casekategori du vil vide mere om

MARKETING

Se cases der omhandler marketing.

FORRETNINGS-UDVIKLING

Se cases der omhandler forretningsudvikling.

MARKEDSANALYSE

Se cases der omhandler markedsanalyse.

HR/ORG.

Se cases der omhandler HR/Organisation.

MARKETING

Følgende virksomheder har været med i High Potentials-programmet med en case som fokuserede på marketingindsatser.

Brandsikring i børnehøjde – go to markedsstrategi

Talenterne skulle udvikle en marketing- og salgsstrategi for Falcks koncept til folkeskoleklasser, “Brandsikring i Børnehøjde” og stå for udførelsen af de resulterende pilotforløb.

Semler Agro – Talentfabrikken

Teamet skulle skabe et særskilt employer brand samt konkrete initiativer, som skulle tiltrække og fastholde vigtige specialister indenfor branchen.

Mind the gap – STX

Teamet udviklede og designede løsninger, som kunne hjælpe STX i Danmark med at få en mere digital undervisning gennem Systimes digitale produkt, iBøger.

Marketingstrategi til kommerciel afdeling

Talenterne skulle udvikle den samlede marketingstrategi for Vindmølleforeningens kommercielle afdeling.

Værdien i talenternes arbejde ligger dog ikke kun i vidensindsamlingen, men i høj grad også i den landingsside de i fællesskab har skabt. De har formået at strømline siden med First Agendas værdier, design og sprog, og har samtidig sat deres eget kreative præg.

Sisse Haldrup

Digital Marketing Manager, First Agenda

Talenterne har givet os input og identificeret løsninger, som kan gøre en forskel både for Semler Agro, men også for hele vores branche. Vi har en erklæret målsætning om at have de bedste eksperter på vores område, og deres indsats har givet os værktøjer, som forhåbentlig kan gøre en forskel både på den korte og lange bane, samt tiltrække flere gode kræfter til branchen

Morten Buus

CEO, Semler Agro

For Falcks Uddannelsescenter Langvang har det skabt stor værdi at arbejde sammen med de energiske og entusiastiske talenter fra LEAD THE TALENT, som i caseperioden skabte et fuldt udviklet produkt – Brandsikring i Børnehøjde – som er klar til markedsføring og implementering i vores produktportefølje. Samtidigt har de med deres forskellige baggrunde, viden og kompetencer bidraget til en dynamisk og inspirerende caseudvikling, samt løbende positivt udfordret vores organisation.

Henrik Peder Pedersen

Daglig Leder, Falck Langvang

Players 1st som thought leaders indenfor golf

Teamet skulle være med til at opbygge en intern medieafdeling. Talenterne skulle heri stå for strategi, produktion og distribution af det unikke indhold, som gjorde Players 1st til kilde for nyttig information og etablere dem som thought leaders.

Succes i den offentlige sektor

Talenterne skulle udnytte det store potentiale i den offentlige sektor for Insights Danmark gennem research, planlægning af strategi samt udvikling af konkrete materialer.

“State of meetings” – Interaktiv rapport om mødeadfærd

Teamet skulle udvikle en interaktiv rapport om mødeadfærd anno 2018. Rapporten skal kunne opdateres årligt og være med til at positionere First Agenda som thought leaders indenfor møder.

Udvikling af marketingstrategi og indhold til Slater Consults niche

Teamet af talenter skulle udvikle en marketingstrategi og kreere indhold rettet mod Slater Consults niche i international rekruttering.

FORRETNINGSUDVIKLING

Følgende virksomheder har været med i High Potentials-programmet med en case som fokuserede på forretningsudvikling og internationalisering.

Go-To-Market strategiplan for Sverige

Teamet skulle skabe virksomhedens Go-To-Market strategiplan samt opstarte afdeling i Sverige.

Prepare Joint Action Analytics for global expansion

Plan and start executing the internationalisation strategy for Joint Action Analytics – the most advanced network analysis tool in the world.

Succes på det svensk/norske marked

Teamet udarbejdede et marketingskatalog og udviklede koncepter, som åbnede op for det potentialet i hhv. det norske og svenske marked for Insights’ ydelser.

Udvikling af model for nordiske markeder

Talenterne skulle undersøge og eksekvere på mulige markedsmodeller for det skandinaviske marked.

Det har været en unik mulighed for SIGNAfilm. Teamet har en bred mangfoldighed med forskellige uddannelseskompetencer. Vi har fået nogle andre øjne på vores ekspanderingsstrategi, og så har kandidaterne været utroligt gode til at komme med deres syn på, hvordan vi driver vores forretning.

Jan Tanderup Petersen

Stifter og ejer, SIGNAfilm

Vi har som virksomhed fået stor værdi ud af samarbejdet. Ud over det konkrete arbejde med at udvikle en international markedsstrategi, har samarbejdet med gruppen gives os stor inspiration til vores daglige arbejde med vores markedsføring på både det strategiske og konkrete daglige niveau.

Carsten Hornstrup

CEO og stifter, Joint Action Analytics

Talentteamet har lavet et hæfte, som vi kan markedsføre, og vi kan bruge det i alle lande. De har skabt grobund for det vildeste skalerbare produkt.

Tom Fisker Jørgensen

Solutions Design Manager & Senior Consultant, Insights Danmark

Udvikling og eksekvering af iExperts franchise

Teamet sikrede en stærk eksekvering af iExperts franchise, så det blev så hurtigt og let som muligt for en franchisetager at åbne, og drive, sin iExpert-butik.

Succes i den offentlige sektor

Talenterne skulle udnytte det store potentiale i den offentlige sektor for Insights Danmark gennem research, planlægning af strategi samt udvikling af konkrete materialer.

Business case for teambuilding hos Falck Langvang

Talenterne foretog en konkurrentanalyse og afdækkede kundernes behov ift. teambuildingøvelser.

Logistik og lager til vækst

Teamet optimerede og udviklede Gran Livings internationale logistik og supply chain. 

GEIST Pro arbejdshandsker – research og marketing

Talenterne udførte en stor kvalitativ research- og designproces på Contrasts eget brand indenfor arbejdshandsker.

Udvikl salgsmodellen til AarhusCARD

Talenterne udviklede salgs- og marketingmodellen for AarhusCARD, baseret på en grundig undersøgelse af eksisterende kanaler og turister i Aarhus.

AFAA – Fremtidens antenneforening

Teamet af talenter skulle udvikle strategien og modellen for fremtidens antenneforening, hvor man stod stærkere ift. de store udbydere af telefon, TV og internet.

MARKEDSANALYSE

Følgende virksomheder har været med i High Potentials-programmet med en case som fokuserede på markedsanalyse.

Mind the gap – STX

Teamet skulle udvikle og designe løsninger, som kunne hjælpe STX i Danmark med at få en mere digital undervisning gennem Systimes digitale produkt, iBøger.

Markedsanalyse af olieforretningen og udviklingstiltag

Talenterne skabte indsigter gennem en udvidet markedsanalyse af olieforretningen på Aarhus Havn, og udviklede nye forretningstiltag ud fra indsigterne.

Undersøgelse af potentialet for en cityspa

Teamet undersøgte markedet for en cityspa på Comwell Aarhus og udviklede konkrete bud på de to koncepter.

Prepare Joint Action Analytics for global expansion

The talents planned and executed the internationalisation strategy for Joint Action Analytics – the most advanced network analysis tool in the world.

Vi har fået en masse energi og mange gode ideer, som talenterne (red.) har bragt ind i huset. Vi har selvfølgelig fået løst en konkret opgave og fået nogle konkrete produkter, men de har også givet os vigtige inputs i den måde, vi kommunikerer på til gymnasielærere.

Birte Ravn Østergarrd

Markedsdirektør, Systime A/S

De 3 kandidaters forskellige uddannelsesmæssige baggrund ser Aarhus Havn som en værdifuld styrke i forhold til gruppens arbejde. Udover at supplere hinanden har kandidaterne også anvendt deres kompetencer både i forhold til fremdrift, men i lige så høj grad for at kvalitetssikre gruppens og dermed deres arbejde.

Lars Michael Andreasen

Afdelingsleder, Aarhus Havn

Jeg er meget begejstret for gruppens arbejde, det har sat nogle helt nye tanker i gang. At invitere en gruppe talenter indenfor, har bragt nogle helt nye kompetencer i spil, som har kunnet bringe nye perspektiver og værdier ind i projektet.

Flemming Poulsen

Hoteldirektør, Comwell Aarhus

Kommunikation og incitamenter, der kan få folk til at samkøre (Mobillity as a service)

Talenterne kom med en løsning på, hvordan Teknik og Miljø, fik forskellige grupper af befolkningen motiveret til at samkøre.

Online salg af brugte biler på nettet

Teamet udviklede en projektplan for en bæredygtig slagsplatform for brugte biler, indeholdende betalingsmodul/finansieringsmodul og “put i kurv”-mulighed. Projektet skulle eksekveres på og gå live indenfor første halvdel af 2018.

Brand og position for Unoliving.com – Hvordan slår vi Idé Møbler, Ilva, Wupti og Ikea?

Talenterne udarbejdede og eksekverede på en dybdegående brandstrategi samt udformede content. Ambitionen lød at være Zalando for møbler.

Promovec – det bæredygtige fodaftryk

Teamet udarbejdede en handlingsplan for at opnå en grønnere virksomhed og hvilke mål der skulle indfries for at opnå en ISO miljøcertificering for den nye batteriproduktion og distribuering. 

HR/ORGANISATION

Følgende virksomheder har været med i High Potentials-programmet med en case som fokuserede på HR/Organisation.

Bedre videndeling, mere holdånd og en ærligere virksomhedskultur

Teamet foretog en dybdegående research af organisationen og udviklede initiativer, der forbedrede samarbejdet på tværs af organisationen og talte ind i de overordnede mål for TV2 Østjylland.

Business case for Aarhus’ mest innovative co-working space

Teamet udviklede business casen, Culture Workspace, både som et seriøst business co-working space og som et community på kant med fremtiden og en tillidsfuld kultur.

Udvikling af koncept for aktivering af nye kunder

Talenterne udviklede et stærkt koncept for aktivering af nye kunder, så de fik succes med virksomhedens platform hurtigt efter at salget var i hus.

Udvikling af implementerings-/onboarding-setup for DitmerFlex

Talenterne sikrede at aktiviteterne, fra kontraktunderskrift, til kunden er i drift, forløber smidigt og uden slinger i valsen. Teamet udviklede en gangbar løsning til at skabe en solid implementeringsproces for kunden og produktet, DitmerFlex.