CASEkatalog

SE tidligere cases

Vi har samlet alle cases som virksomheder igennem tiden har fået løst via High Potentials. Du finder cases indenfor marketing, forretningsudvikling, markedsanalyse og HR/Organisation

Klik på den kategori du vil læse mere om:

MARKETING

Se cases der omhandler marketing.

FORRETNINGS-UDVIKLING

Se cases der omhandler forretningsudvikling.

MARKEDSANALYSE

Se cases der omhandler markedsanalyse.

HR/ORG.

Se cases der omhandler HR/Organisation.

MARKETING

Følgende virksomheder har været med i High Potentials med en case som fokuserede på marketing.

Brandsikring i børnehøjde – go to markedsstrategi

Talenterne udviklede en marketing- og salgsstrategi for Falcks koncept til folkeskoleklasser, “Brandsikring i Børnehøjde” og stod for udførelsen af de resulterende pilotforløb.

Markedsføring af rekrutteringspartner til B2B-marked

Talenterne skulle markedsføre Akademikernes a-kasse som førende rekrutteringspartner til B2B-markedet.

Udvikling af marketingstrategi og indhold til Slater Consults niche

Teamet af talenter udviklede en marketingstrategi og skabte indhold rettet mod Slater Consults niche, international rekruttering.

Marketingstrategi til kommerciel afdeling

Talenterne udviklede den samlede marketingstrategi for Vindmølleforeningens kommercielle afdeling.

Værdien i talenternes arbejde ligger dog ikke kun i vidensindsamlingen, men i høj grad også i den landingsside de i fællesskab har skabt. De har formået at strømline siden med First Agendas værdier, design og sprog, og har samtidig sat deres eget kreative præg.

Sisse Haldrup

Digital Marketing Manager, First Agenda

Talenterne har givet os input og identificeret løsninger, som kan gøre en forskel både for Semler Agro, men også for hele vores branche. Vi har en erklæret målsætning om at have de bedste eksperter på vores område, og deres indsats har givet os værktøjer, som forhåbentlig kan gøre en forskel både på den korte og lange bane, samt tiltrække flere gode kræfter til branchen

Morten Buus

CEO, Semler Agro

For Falcks Uddannelsescenter Langvang har det skabt stor værdi at arbejde sammen med de energiske og entusiastiske talenter fra LEAD THE TALENT, som i caseperioden skabte et fuldt udviklet produkt – Brandsikring i Børnehøjde – som er klar til markedsføring og implementering i vores produktportefølje. Samtidigt har de med deres forskellige baggrunde, viden og kompetencer bidraget til en dynamisk og inspirerende caseudvikling, samt løbende positivt udfordret vores organisation.

Henrik Peder Pedersen

Daglig Leder, Falck Langvang

Players 1st som thought leaders indenfor golf

Teamet var med til at opbygge en intern medieafdeling. Talenterne stod for strategi, produktion og distribution af det unikke indhold, som gjorde Players 1st til kilde for nyttig information og etablere dem som thought leaders.

Succes i den offentlige sektor

Talenterne udnyttede det store potentiale i den offentlige sektor for Insights Danmark gennem research, planlægning af strategi samt udvikling af konkrete materialer.

“State of meetings” – Interaktiv rapport om mødeadfærd

Teamet udviklede en interaktiv rapport om mødeadfærd anno 2018. Rapporten skal kunne opdateres årligt og være med til at positionere First Agenda som thought leaders indenfor møder.

“Ja tak” til frokost og vin

Teamet udarbejdede en undersøgelse og senere plan for brug af B2B salgskanaler for at fremme samarbejdet mellem to virksomheder: ParkWine og Ricewood.

FORRETNINGSUDVIKLING

Følgende virksomheder har været med i High Potentials med en case som fokuserede på forretningsudvikling og internationalisering.

Go-To-Market strategiplan for Sverige

Teamet skabte virksomhedens Go-To-Market strategiplan og opstartede en afdeling i Sverige.

Prepare Joint Action Analytics for global expansion

Plan and start executing the internationalisation strategy for Joint Action Analytics – the most advanced network analysis tool in the world.

Succes på det svensk/norske marked

Teamet udarbejdede et marketingskatalog og udviklede koncepter, som åbnede op for potentialet i hhv. det norske og svenske marked for Insights’ ydelser.

Udvikling af model for nordiske markeder

Talenterne undersøgte og eksekverede på mulige markedsmodeller for det skandinaviske marked.

Det har været en unik mulighed for SIGNAfilm. Teamet har en bred mangfoldighed med forskellige uddannelseskompetencer. Vi har fået nogle andre øjne på vores ekspanderingsstrategi, og så har kandidaterne været utroligt gode til at komme med deres syn på, hvordan vi driver vores forretning.

Jan Tanderup Petersen

Stifter og ejer, SIGNAfilm

Vi har som virksomhed fået stor værdi ud af samarbejdet. Ud over det konkrete arbejde med at udvikle en international markedsstrategi, har samarbejdet med gruppen gives os stor inspiration til vores daglige arbejde med vores markedsføring på både det strategiske og konkrete daglige niveau.

Carsten Hornstrup

CEO og stifter, Joint Action Analytics

Talentteamet har lavet et hæfte, som vi kan markedsføre, og vi kan bruge det i alle lande. De har skabt grobund for det vildeste skalerbare produkt.

Tom Fisker Jørgensen

Solutions Design Manager & Senior Consultant, Insights Danmark

Udvikling og eksekvering af iExperts franchise

Teamet sikrede en stærk eksekvering af iExperts franchise, så det blev så hurtigt og let som muligt for en franchisetager at åbne, og drive, sin iExpert-butik.

Succes i den offentlige sektor

Talenterne udnyttede det store potentiale i den offentlige sektor for Insights Danmark gennem research, planlægning af strategi og udvikling af konkrete materialer.

Business case for teambuilding hos Falck Langvang

Talenterne foretog en konkurrentanalyse og afdækkede kundernes behov ift. teambuildingøvelser.

Logistik og lager til vækst

Teamet optimerede og udviklede Gran Livings internationale logistik og supply chain. 

GEIST Pro arbejdshandsker – research og marketing

Talenterne udførte en stor kvalitativ research- og designproces på Contrasts eget brand indenfor arbejdshandsker.

Udvikl salgsmodellen til AarhusCARD

Talenterne udviklede salgs- og marketingmodellen for AarhusCARD, baseret på en grundig undersøgelse af eksisterende kanaler og turister i Aarhus.

AFAA – Fremtidens antenneforening

Teamet af talenter udviklede strategien og modellen for fremtidens antenneforening, hvor man står stærkere ift. de store udbydere af telefon, TV og internet.

Udvikl fremtidens værditilbud til Altibox’ kunder

Talenterne udviklede Altiboxs nye værditilbud til markedet, der er på fibernet.

Studierejser 2.0

Talenterne udviklede koncepter og prototyper på “Studierejser 2.0” gennem intensiv research på målgruppen og vigtige trends og teknologiske muligheder.

Kravsspecifikation SIGNAflow

Teamet optimerede og udviklede SIGNAfilms IT-flow og udarbejdede en faseopdelt udviklings- og implementeringsplan.

Nyt produkt til nuværende marked

Teamet udarbejdede en analyse af hvilke nye behov Duka kan servicere med produkter, og hvilke justeringer af nuværende produkter der skulle til.

Undersøg + eksekver muligheder for digitale etik- og organisationsanalyser

Talenterne digitaliserede Etikos’ organisationsanalyser og stod for en udvidelse af disse til privatsektoren.

Innovation på systuemarkedet

Teamet foretog en detaljeret desh research som giver indblik i systueindustrien i DK. På baggrund af dette udviklede de prototyper og koncepter.

MARKEDSANALYSE

Følgende virksomheder har været med i High Potentials med en case som fokuserede på markedsanalyse.

Mind the gap – STX

Teamet skulle udvikle og designe løsninger, som kunne hjælpe STX i Danmark med at få en mere digital undervisning gennem Systimes digitale produkt, iBøger.

Markedsanalyse af olieforretningen og udviklingstiltag

Talenterne skabte indsigter gennem en udvidet markedsanalyse af olieforretningen på Aarhus Havn, og udviklede nye forretningstiltag ud fra indsigterne.

Undersøgelse af potentialet for en cityspa

Teamet undersøgte markedet for en cityspa på Comwell Aarhus og udviklede et konkret bud på konceptet.

Global Expansion

Teamet ekspanderede Plandiscs produkter til nye europæiske markeder gennem en grundig markedsanalyse.

Vi har fået en masse energi og mange gode ideer, som talenterne (red.) har bragt ind i huset. Vi har selvfølgelig fået løst en konkret opgave og fået nogle konkrete produkter, men de har også givet os vigtige inputs i den måde, vi kommunikerer på til gymnasielærere.

Birte Ravn Østergaard

Markedsdirektør, Systime A/S

De 3 kandidaters forskellige uddannelsesmæssige baggrund ser Aarhus Havn som en værdifuld styrke i forhold til gruppens arbejde. Udover at supplere hinanden har kandidaterne også anvendt deres kompetencer både i forhold til fremdrift, men i lige så høj grad for at kvalitetssikre gruppens og dermed deres arbejde.

Lars Michael Andreasen

Afdelingsleder, Aarhus Havn

Jeg er meget begejstret for gruppens arbejde, det har sat nogle helt nye tanker i gang. At invitere en gruppe talenter indenfor, har bragt nogle helt nye kompetencer i spil, som har kunnet bringe nye perspektiver og værdier ind i projektet.

Flemming Poulsen

Hoteldirektør, Comwell Aarhus

Kommunikation og incitamenter, der kan få folk til at samkøre (Mobillity as a service)

Talenterne kom med en løsning på, hvordan Teknik og Miljø, fik forskellige grupper af befolkningen motiveret til at samkøre.

Online salg af brugte biler på nettet

Teamet udviklede en projektplan for en bæredygtig slagsplatform for brugte biler, indeholdende betalingsmodul/finansieringsmodul og “put i kurv”-mulighed. Projektet skulle eksekveres på og gå live indenfor første halvdel af 2018.

Brand og position for Unoliving.com – Hvordan slår vi Idé Møbler, Ilva, Wupti og Ikea?

Talenterne udarbejdede og eksekverede på en dybdegående brandstrategi samt udformede content. Ambitionen lød at være Zalando for møbler.

Promovec – det bæredygtige fodaftryk

Teamet udarbejdede en handlingsplan for at opnå en grønnere virksomhed og hvilke mål der skulle indfries for at opnå en ISO miljøcertificering for den nye batteriproduktion og distribuering. 

Digitale løsninger til optimering af salgsmodel til B2B-segment

Talenterne foretog en grundig research og markedsanalyse af B2B-kunderne, og udarbejde digitale løsninger til optimering af salgsmodellen til samme segment.

Salgsstrategi for “high-end” sportstøj til pole dansere

Teamet udarbejdede en markedsanalyse og mulige salgs- og marketingstrategier for virksomhedens produkter til pole dansere på globalt plan.

B2B partnerskaber og eksternt office management produkt

Teamet undersøgte potentialet i et samarbejde med klassiske ejendomsbesiddere og interessen for et eksternt office management produkt til selvstændige selskaber/virksomheder.

Værditilbud til fastholdelse af medlemmer

Talenterne udarbejdede undersøgelse af medlemmernes behov/motivation for at være del af VB + ApS. Teamet udviklede tests af nye idéer til fastholdelse af medlemmer.

Markedstilgang af GARDENA CASUALS

Talenterne udførte en dybdegående research af detailkædernes handel og udarbejdede en præsentation på baggrund af undersøgelserne.

Safe Water market research + go-to-market strategy

The team examined the market potential and request-for-proposals processes in areas where clean drinking water is a problem.

HR/ORGANISATION

Følgende virksomheder har været med i High Potentials med en case som fokuserede på HR/Organisation.

Bedre videndeling, mere holdånd og en ærligere virksomhedskultur

Teamet foretog en dybdegående research af organisationen og udviklede initiativer, der forbedrede samarbejdet på tværs af organisationen og talte ind i de overordnede mål for TV2 Østjylland.

Business case for Aarhus’ mest innovative co-working space

Teamet udviklede business casen, Culture Workspace, både som et seriøst business co-working space og som et community på kant med fremtiden og en tillidsfuld kultur.

Udvikling af koncept for aktivering af nye kunder

Talenterne udviklede et stærkt koncept for aktivering af nye kunder, så de fik succes med virksomhedens platform hurtigt efter at salget var i hus.

Udvikling af implementerings-/onboarding-setup for DitmerFlex

Talenterne sikrede at aktiviteterne, fra kontraktunderskrift, til kunden er i drift, forløber smidigt og uden slinger i valsen. Teamet udviklede en gangbar løsning til at skabe en solid implementeringsproces for kunden og produktet, DitmerFlex.

Semler Agro – Talentfabrikken

Teamet skabte et særskilt employer brand samt konkrete initiativer, som skulle tiltrække og fastholde vigtige specialister indenfor branchen.

Investering for under 750.000

Talenterne implementerede en ny forretningsmodel og procesoptimering.