CASES – ODENSE

CASEVIRKSOMHEDER I odense/på fyn

Nedenfor ser du de casevirksomheder, som er med i vores kommende High Potentials-forløb, der løber fra 10. marts til 10. juni. 

Tilmeld dig vores info webinar nederst på siden.

Egekærslund A/S

Egekærslund har nu i 3 generationer drevet denne maskinstation. De løser opgaver indenfor; land- og skovbrug, entreprenør- og anlægsarbejde og park og sport. 

Case:  Dette er en case med fokus på digitalisering af processer men også en markedsføringscase, hvor fokusset ønskes bl.a. at ligge på brandingsstrategien. Herunder ønskes der inddragelse af verdensmålene. 

INTERSPORT

INTERSPORT er blandt verdens største sportskæder. De fleste kender dem med deres store udvalg af produkter til alle i familien. 

Case: Her ønskes der et bedre overblik over logistiskken i virksomheden. Det vil kræve en intern analyse af nuværende logistik og de udfordringer virksomheden oplever. 

Plan2fly

Plan2fly er en software virksomhed, der udvikler produkter til dronepiloter. De har udviklet hjælpeværktøjer til at planlægge og dokumenter flyvninger.

 Case: De ønsker nu at udvikle en opgave børs for professionelle. Virksomheder skal kunne slå en opgave op og dronepiloter skal kunne byde ind på opgaven. Dette er en case primært for alle, der kan programmere i PHP. Derudover er der brug for nogle, der kan noget med marketing og webkommunikation.

AmiNIC

AmiNIC er en teknologiudviklende dansk start-up. De har udviklet en eletronisk næse, der kan lugte forrådnelsesprocessen i kødet. Teknologien skal være med til at mindske madspild igennem hele værdikæden.

Case: AmiNic ønsker bl.a. udarbejdelse af en kunde,- markeds- og konkurrentanalyse for at udvikle en B2B marketingsanalyse og-strategi. Det hele skal suppleres med en værdibaseret kommunikations- og brandingstrategi. 

SparFönster

SparFönster er en virksomhed, der producerer nye vinduer og døre i nordisk kvalitetsoptimeret kernefyrretræ og træ/aliminium.

Case: Virksomheden ønsker en bedre forståelse af det svenske marked. Derfor skal der udarbejdes en markedsanalyse og Go-To-Marked strategi, som skal danne fundamentet for deres kommende eksportindsats.

Tanken 16

Tanken 16 er en virksomhed, der får start up`s til at modne og klargøre dem til at møde investorer.

Case: Tanken 16 oplever stor efterspørgsel på deres produkt, derfor ønsker de skabeloner, lærebøger og lignende der kan formidle deres produkt. Hertil skal produktet også markedsføres.

MadeThis

 MadeThis er en software virksomhed, som har udviklet et digitalt galleri, som man let og enkelt kan dele med familien og venner digitalt og printformat gennem deres abonnements løsning.

Case:  MadeThis ønsker at få udarbejdet en kundeanalyse, for bedre at kunne skabe et produkt market fit, samt at udvikle en konkret brand- og marketingsstrategi.

BRND Booking

BRND er en software virksomhed. De laver software til dem selv, som de leverer til kommuner, idrætsforeninger og Grønland. De har udviklet i mange år og i dag er de klar til at vokse endnu større.

Case: BRND ønsker at få et større overblik over deres kundetilfredshed og kunderejse. Hvordan oplever slutbrugeren produktet og hvordan var vejen dertil? På baggrund af den indsamlede data, ønsker BRND en kommunikationsstrategi. Det skal suppleres med en analyse af mulige nye markeder.

PS Nielsen

PS-Nielsen er en af Danmarks førende frisørgrossister af professionelle hårplejeprodukter og udstyr til frisører og private. De ser sig selv, som mere en blot leverandør, men strategisk samarbejdspartner for frisørerne.

Case: PS-Nielsen ønsker at indtræde med fuldstyrke på det svenske marked, og skal derfor have kortlagt frisørerne og privates ønsker og behov, samt konkurrenternes værdisæt for at kunne skabe en go-to-market strategi, som sikrer dem en tilpasset indtræden på markedet.

7 Tips på 7 dage

Vi har samlet de bedste råd til dig, som er jobsøgende akademiker. Skriv dig op, og få et tip om dagen direkte i din indbakke.