CASES – ODENSE

CASEVIRKSOMHEDER I odense/på fyn

Her kan du læse om de 10 spændende casevirksomheder, som er med i vores kommende talentforløb i Odense, der løber fra 31. august til 23. november 2021. 

Tilmeld dig vores infomøde d. 17. august nederst på siden, og hør mere om, hvordan du kan deltage i vores talentforløb.

 

Alumeco A/S

Alumeco er en international handelsvirksomhed, der leverer aluminiumsløsninger til den metalforbrugende industri. Alumeco råder i dag over et af Nordeuropas største aluminiumslagre, eget coilcenter samt to fuldautomatiske højreoler. 

Case: Alumeco A/S ønsker hjælp til at udvikle en mere optimal restordrepolitik, så de kan blive mere datadrevne og få optimeret deres proces omkring håndtering af aluminiumsrester, til gavn for miljøet og virksomhedens bundlinje.

ROBOT AT WORK

Robot At Work har udviklet en unik, modulær og brugervenlig robotplatform til hårde miljøer og store overflader. Teknologien anvendes til automatisering af gentagne og udtrættende arbejdsprocesser indenfor flere forskellige områder, som f.eks. byggeri, vind og agro. 

Case: Robot At Work står overfor en kommunikativ udfordring med at formidle og illustrere, hvad deres banebrydende teknologi kan tilbyde potentielle kunder/samarbejdspartnere. I den forbindelse ønsker virksomheden først og fremmest et digitalt univers med visuelle præsentationer, som tager udgangspunkt i deres eksisterende kundecases.

DÖHLER

Döhler Denmark producerer naturlige ingredienser til mejeriernes produkter. Virksomheden blev i 2014 købt ud af Arla, og efter både ejerskifte og en intern omstrukturering ønsker de nu at arbejde mere aktivt med deres nye værdisæt.

Case: I dialog med en pilotgruppe af interne ansatte skal teamet udarbejde og eksekvere på en plan for implementering af de nye værdier. Det ultimative mål er en  virksomhed, derlever værdierne, og at disse indarbejdes i en struktureret onboardingplan for nye medarbejdere.

DANSK LOKAL ENERGI

Dansk Lokal Energi kommer med et nyudviklet og bæredygtigt energikoncept til de beboelsesområder, hvor fjernvarmen ikke er lagt ud. Løsningen er til gavn for både forbruger og miljø, og med den ønsker Dansk Lokal Energi at sætte den grønne vinkel langt højere på dagsordenen .

Case: Dansk Lokal Energi ønskernu, at få forbrugerne til at se værdien i den gode løsning. Her skal teamet udarbejde en plan for, hvordan virksomheden bedst får synliggjort og solgt produktet ind hos deres potentielle kunder. 

Casen kommer snart

TACHOGRAFSERVICE

Tachografservice er eksperter i behandling og analyse af køre- & hviletidsdata. De har fokus på komplette løsninger, der giver maksimal brugervenlighed, og som er tilpasset den enkelte kunde. 

Case: Tachografservice ønsker nu, at deres produkter og ekspertise også skal ud over landets grænser. Gennem caseforløbet skal teamet udarbejde en markedsanalyse og en partnerskabsmodel som route-to-market.

TELE CALL

Tele Call er specialister i at levere enkle, brugervenlige telefoner til ældre og handicappede. Pt. er de ved at udvikle en app til unge og voksne med et let til moderat udviklingshandicap. Udviklingen er i tæt samarbejde med SDU, Syddansk Sundhedsinnovation og botilbuddet Knagegården.

Case: Fokus ligger på den nye app, hvor teamet på baggrund af dataindsamling og markedsanalyse skal udvikle en Go-To-Market strategi med dertilhørende Value proposition for virksomhedens seneste produkt. 

Casen kommer snart

MICRO MATIC

Micro Matic leverer kvalitetsudstyr til dispensering af fadøl og andre drikkevarer. På verdensplan har Micro Matics tekniske komponenter en markedsandel på 80%.

Case: Micro Matics POS-afdeling (Point Of Sale) samarbejder med et markant anderledes kundesegment end resten af virksomheden. På baggrund af en intern behovsafdækning skal teamet udarbejde en ny model for udviklingsprocessen fra indledende kundedialog til færdig løsning.

Casen kommer snart

SelfBack

Selfback har udviklet en digital løsning til rygsmertepatienter, der ved brug af kunstig intelligens skaber et individualiseret behandlingsforløb. Selfbacks software er unik på markedet og tilhører en særlig klasse af software med klinisk evidens, der kan udskrives på recept.

Case: I Danmark ordineres softwaren gennem en behandler, mens lovgivningen i andre lande gør, at apps kan godkendes til at opnå sygesikringens refusion. SelfBack ønsker en undersøgelse af det europæiske marked med henblik på at kortlægge hvilke lande, der har lovgivningen på plads for dette område, og hertil skal teamet udarbejde en konkret marketingstrategi.

SKARØ

Skarø Is producerer økologisk is i verdensklasse. De er specialister i både gourmetis, proteinis og leverer særlige funktionelle is til sundhedssektoren. Alle produkter produceres på Skarø med fokus på lokale råvarer og naturlige ingredienser. 

Case: Denne case har to spor. I det ene spor skal en del af teamet afdække nye markededer samt opgradere og målrette salgsmaterialet hertil. Omdrejningspunktet for casens andet spor er påbegyndelse og digitalisering af FSSC 22000-certificering, der vil styrke virksomhedens salgsmuligheder på det globale marked.

Casen kommer snart 

FlowIT

FlowIT er markedsførende indenfor IT-løsninger til digitalisering af drifts- og projektprocesser. De er en SaaS-virksomhed (Software-as-a-service), der arbejder tæt sammen med deres kunder om at sikre optimering, fremdrift og gevinstrealisering.

Case: FlowIT ønsker at øge antallet af interesserede kundeemner markant, og casens omdrejningspunkt er en digital markedsføringsstrategi til B2B markedet med efterfølgende eksekvering. Teamet skal på baggrund af en analyse og validering af eksisterende indsatser udvikle content til inbound marketing.

Interesseret i at deltage?

Tilmeld dig vores infomøde, og hør nærmere
om vores forløb og de ti cases. 

Infomødet afholdes tirsdag d. 17. august. 

7 Tips på 7 dage

Vi har samlet de bedste råd til dig, som er jobsøgende akademiker. Skriv dig op, og få et tip om dagen direkte i din indbakke.