Talent-teamet har brugt forløbets 12 uger på at løse en rebranding-case for tøjfirmaet, REDGREEN. REDGREEN har haft sin storhedstid i slut 80’erne – start 90’erne, og nu vil de gerne genfinde den storhed. Det vil de bl.a. gøre ved at rebrande sig til en ny og yngre målgruppe, som er de 30 – 49 årige mænd og kvinder. Og netop dét at genfinde REDGREENs DNA, en ny målgruppe og en markedsanalyse har været hovedformålet for casen, som projektgruppen har lavet. Her udarbejdede projektgruppen en markeds- målgruppe- og konkurrentanalyse, hvor de undersøgte, hvordan REDGREEN positionerer sig. Herefter blev en markedsføringsstrategi udarbejdet ud fra analyserne. 

I udarbejdelsen af rapporten inddrog de fire talenter flere teoretiske modeller, som har dannet grundlag for analyserne. Dette har bl.a. været Strategy Canvas, POP og POD, The Golden Circle og User Journey. Derudover har projektgruppen lavet en kvantitativ undersøgelse i form af et spørgeskema om tøjindkøbsvaner og folks kendskab til REDGREEN. Det spørgeskema blev delt både af REDGREENs medarbejdere og projektgruppen (også på deres egne LinkedIn-profiler), hvor spørgeskemaet blev taget rigtig godt imod. 

Ny online og offline markedsføringsstrategi

På baggrund af analyserne er projektgruppen kommet frem til en online og offline markedsføringsstrategi, samt en udvidelsesstrategi for REDGREEN i Danmark og Tyskland. Strategierne tager form af en Channel Strategy, et Årshjul og positionering af REDGREEN. 

Projektgruppen har skabt værdi for REDGREEN gennem definitionen af den nye målgruppe, positionering ift. konkurrenter, en dybdegående markedsanalyse, samt en udvidelsesstrategi for Danmark og Tyskland. Ved at lave en konkret definition af REDGREENs DNA sikrede de at have en retningslinje for, hvordan REDGREENs kerneværdier blev implementeret i bl.a. deres markedsføring. Merete fra REDGREEN uddyber: 

“Projektgruppen har lavet benarbejde for at tage hul på eksportmarkedet, de har kigget på markedet og virksomheden med nye øjne, samt kommet med tiltag der skal implementeres i virksomheden”. 

Alle kompetencer kom i spil 

Gruppens medlemmer har arbejdet med forståelsen af, at individuelt engagement er vigtigt. Hver enkelt person har valgt de arbejdsopgaver, der interesserede dem mest, men samtidigt har medlemmerne samarbejdet for at få alle opgaverne færdiggjorte. Gruppens medlemmer har været i stand til at supplere hinanden, hvilket har tilføjet mere nuancerede perspektiver til arbejdsprocessen. Derudover har en social omgangstone været vigtig for samarbejdet i gruppen. 

Regitze fortæller “På trods af forskelligheder og uddannelsesbaggrunde har vi hele vejen igennem formået at være en dynamisk gruppe, hvor alles kompetencer har været brugbare” hvortil Emil tilføjer “Jeg er blevet bedre til at udtrykke mig, hvis problemstillinger har gået mig på”.  

Det er således ikke blot en styrket virksomhed, som træder ud af forløbet hos LEAD THE TALENT – men også et hold talenter, som har fået nye og vigtige redskaber med i bagagen, som kan være brugbare i deres fremtidige karriere. 

Talent-teamet bestod af:

 

Emil Rask Pedersen – Cand.ling.merc. Master in Corporate Communication 

Regitze Foged – Cand.ling.merc. Engelsk Erhvervssprog og International Erhvervskommunikation.  

Sara Marlene Christensen – MSoSc/Cand.soc Management of Creative Business Processes  

Jeppe Skjerk Bjerrum – Professionsbachelor i Digital Konceptudvikling 

VIL DU HAVE LØST EN CASE FOR DIN VIRKSOMHED?

Skriv dig op til at blive ringet uforpligtende op af en af vores konsulenter. Så tager vi en snak om forløbet og om hvordan vi kan hjælpe dig.