CASES – AARHUS

CASEVIRKSOMHEDER I AARHUS/ØSTjylland

Nedenfor ser du de casevirksomheder, som er med i vores nuværende forløb i Aarhus.

Kanpla

Kanpla skabt med det formål at bringe kantinerne ind i den digitale tidsalder. Dette gøres med fokus på at reducere madspild, øge omsætning for køkkenerne samt at skabe en nemmere hverdag både for køkkenerne og deres kunder. Kanpla har på knap 2 år allerede etableret sig på markedet overfor bla. folkeskoler og cateringfirmaer og er nu klar til at skalere virksomheden ved at udbygge platformen til virksomhedskantiner.  

Gennem metoden Design Thinking skal teamet udfører en målgruppeanalyse med henblik på videreudvikling af Kanplas nuværende koncept og digitale platform samt udarbejde en go-to-market-strategi imod Kanplas nye kundesegment; virksomhedskantiner

Martin Bencher 

Martin Bencher Group er en international speditør- og videns virksomhed som leverer shipping-og forsendelsesydelser til kunder på verdensplan. Med over 20 års erfaring, 30 kontorer i 22 lande og over 150 ansatte har de gode erfaringer med at styre og levere projekter gennem holdindsatser og innovativ tænkning.  

Martin Bencher Group ønsker at styrke deres globale brand. Efter en grundig analyse ønskes ideforslag samt udarbejdelse af en brandingstrategi for hvorledes Martin Bencher Group kan øge og forbedre den digitale branding. 

Bæredygtig Business

Podcastserien ’Bæredygtig Business’ med Steffen Max Høgh som vært, dykker ned i begreberne CSR, SDG’er, bæredygtig forretning og cirkulær økonomi, og prøver i samspil med en række af landets førende eksperter og erhvervsledere som gæster, at finde svar på det helt store spørgsmål – kan virksomheder tjene penge på at tage et socialt og miljømæssigt ansvar? 

Podcasten Bæredygtig Business skal nu laves om til en artikelserie. Gennem caseforløbet skal talenterne skrive en række artikler centreret omkring udvalgte afsnit fra podcasten. Artiklerne skal yderligere kvalificeres gennem research og interviews med podcastværten Steffen Max Høgh, så de bliver klar til udgivelse. 

BYTØMREREN A/S

Bytømreren er en mellemstor tømrervirksomhed med over 185 medarbejdere. Kundeporteføljen spænder fra private boligejere, boligsekskaber, institutioner og kommuner til forsikringsselskaber. Caseteamet vil indgå på en arbejdsplads hvor arbejdsglæde og tilfredse medarbejdere prioriteres og hvor kultur videregives på lige fod med praktiske retningslinjer. 

Med udgangspunkt i Bytømrerens strategi, 4 af FN’s verdensmål og dertil udvalgte fokusområder, skal der foretages empiriske undersøgelser som kan danne grundlag for konkrete handlingsplaner, målbare initiativer og en grundig forankret implementering i virksomheden.  

Yummii Yummii

Ud fra værdierne om mindre madspild og mindre forbrug af plastik og engangsemballage producerer YUMMII YUMMII enkle, elegante og stilrene opbevaringscontainere til brug i hjemmet og på farten. 

YUMMII YUMMII er påbegyndt arbejdet med at gå fra udelukkende B2B salg til at udvide forretningen til B2C, og ønsker på baggrund af kundeanalyser, at få udformet en strategi for virksomhedens samlede digitale markedsføringsaktiviteter, foruden at få udviklet konkrete kampagner. 

Frokost Oversigten

FrokostOversigten består af professionelle frokostleverandører fra hele landet. Sammen har vi udviklet Danmark’s første nonprofit markedsplads, hvor kunder og leverandører har direkte kontakt og mulighed for at handle online. Vi er individuelle leverandører, som med stolthed repræsenterer hvert vores køkken. 

CASEN: Teamet skal udarbejde en grundig målgruppeanalyse af både FrokostOversigtens potentielle kundesegmenter samt analyse af markedet for potentielle medlemsleverandører mhp. udarbejdelse af en go-to-market-strategi samt eksekvering på digital markedsføring. 

Ex3

EX3 er et uddannelses- og konsulentpartnerskab. Deres mission er at danne og uddanne, skabe indsigter samt formidle værktøjer, som løfter fagligt dygtige ledere og medarbejdere. Ex3 har udviklet sammensatte metoder, processer og produkter centreret omkring bæredygtig organisering.  

CASEN: EX3 ønsker at få digitaliseret deres konsulent- og uddannelsesværktøjer i form af et system som kan systematisere og indsamle data og fremstille informationerne på en spændende og brugbar måde i en rapport. Teamet skal bidrage ved at konkretisere kravene til dette system, konceptudvikle og formidle behov, formål og krav i fondsansøgninger.   

Food Diagnostics

Food Diagnostics tilbyder innovative produkter til hygiejne- og produktkontrol indenfor mikrobiologi og biokemi. Food Diagnostics har lanceret et nyt innovativt og miljøvenligt rengøringsmiddel (ECA) på det danske marked, men står overfor den udfordring at de ved for lidt om hvordan, de kan skabe en adfærdsændring hos brugerne af produktet.  

Teamet skal udarbejde en grundig kvalitativ undersøgelse og analyse af målgruppens mindset og adfærd, for derefter at ideudvikle på løsninger til den effektive implementering. Der skal desuden udarbejdes en konceptbeskrivelse, introduktionsmateriale og brugermanualer til målgruppen. 

Affaldvarme Aarhus

AffaldVarme Aarhus går forrest i den grønne omstilling. De arbejder for fremtidens bæredygtige løsninger inden for energi, varme og genbrug og beskæftiger ca. 400 medarbejdere. AffaldVarme Aarhus har ansvaret for, at den samlede affaldsmængde i Aarhus Kommune håndteres og bearbejdes miljømæssigt forsvarligt og leverer klimavenlig fjernvarme til mere end 90 % af Aarhus Kommunes indbyggere. 

AVA ønsker en struktureret tilgang til employer branding. Teamet skal bidrage med at udvikle en employer branding strategi for særlige målgrupper af medarbejdere og give input til en eksevering af strategien. Gennem caseforløbet skal talenterne indsamle indsigt om de særlige målgrupper via kvalitative interviews og bruge dem i analyse og ideudvikling til kvalificere en employer branding strategi.

Interesseret i at deltage?

Tilmeld dig vores reminder mail og modtag mere info når vi åbner op for tilmeldinger til næste forløb.