CASEkatalog

Vi har samlet alle cases som virksomheder igennem tiden har fået løst gennem vores talentudviklingsforløb.

Klik på den casekategori du vil læse mere om.

MARKETING

FORRETNINGSUDVIKLING

MARKEDSANALYSE

HR/ORG.

MARKETING

Brandsikring i børnehøjde

Talenterne udviklede en marketing- og salgsstrategi for Falcks koncept til folkeskoleklasser, “Brandsikring i Børnehøjde” og stod for udførelsen af de resulterende pilotforløb.

Markedsføring til B2B-marked

Talenterne skulle markedsføre Akademikernes a-kasse som førende rekrutteringspartner til B2B-markedet.

Marketingstrategi til Slater Consults niche

Teamet af talenter udviklede en marketingstrategi og skabte indhold rettet mod Slater Consults niche, international rekruttering.

Marketingstrategi til kommerciel afdeling

Talenterne udviklede den samlede marketingstrategi for Vindmølleforeningens kommercielle afdeling.

Thought leaders indenfor golf

Teamet opbyggede en intern medieafdeling og stod for strategi, produktion og distribution af det unikke indhold, som gjorde Players 1st til kilde for nyttig information og thought leaders.

Succes i den offentlige sektor

Talenterne udnyttede det store potentiale i den offentlige sektor for Insights Danmark gennem research, planlægning af strategi samt udvikling af konkrete materialer.

“State of meetings” – Interaktiv rapport om mødeadfærd

Teamet udviklede en interaktiv rapport om mødeadfærd anno 2018. Rapporten opdateres årligt og er med til at positionere First Agenda som thought leaders indenfor møder.

“Ja tak” til frokost og vin

Teamet udarbejdede en undersøgelse, og senere plan for brug af B2B-salgskanaler, for at fremme samarbejdet mellem to virksomheder: ParkWine og Ricewood.

Analyse af digitale marketingstrategier

Talenterne analyserede FMCG-virksomheders digitale marketingsstrategier, behov og aktiviteter, og udforskede LIATHANSEN REKLAMEs rolle i dette.

Markedsføring af nye løsninger

Teamet stod for markedsføring af work-live-stay’s nye innovative chatbot baseret på en research af behov, motivationer og ønsker hos HR-afdelingerne i syddanske virksomheder.

User experience for Relationcity

Talenterne konceptudviklede og testede den samlede user experience for produktet, Relationcity. Her var fokus på hele kunderejsen, fra første kontaktpunkt til kundernes brug af produktet.

Flere leads - nye kundesegmenter

Teamet udarbejdede en målrettet marketingstrategi med formålet at indsamle nye leads og kundesegmenter. Arbejdet resulterede i en køreplan for den fremtidige marketing- og kommuniaktionsstrategi.

Fra brugerrejse til salg

Talenterne udviklede konceptet og brugerrejsen, gennem reseach af segmentet. Derefter udarbejde de en konkret marketing- og salgsindsats mod målgruppen.

Pilotprojekt med internationalt sigte

Talenterne udarbejdede en analyse og kortlægning over hvordan den digitale kunderejse på B2C-markedet ser ud for CorPatch, mhp. udvikling af aktiviteter til essentielle nedslag i kunderejsen.

Udvikling af strategi og materiale

Talenterne udviklede en markedsføringsstrategi og dertilhørende salgsmateriale, for det nye produkt Click-Walls.

Øget kendskab, nye leads

Teamet aalyserede beslutningstageres (HR-chefer, CEO, CFO) brugerrejse, for derefter at udvikle personas, med formålet at skaffe leads og en mere kunderettet markedsføring.

Fokus på den kreative bruger

Teamet lavede en dybdegående brugerresearch, og udviklede en marketing- og salgsstrategi for den innovative produktkollektion, Art Studio Kits.

Udvikling af ny brandingstrategi

Talenterne udviklede en ny brandingstrategi og skabte herfra en ny digital profil for virksomheden.

Bæredygtig Go-To-Market strategi

Udarbejdelse af Go-To-Market plan for bæredygtige, bærende konstruktioner i byggebranchen med henblik på branding og øget efterspørgsel i markedet.

Øget kendskab til konsulentydelser

Udvikling af marketingsstrategi og -indsatser for at skabe øget kendskab til virksomhedens konsulentydelser gennem kunderettet marketing med henblik øget leadgenerering.

Eksekvering af marketingindsatser

Udarbejdelse af en markedsanalyse og Go-To-Market strategi med henblik på eksekvering gennem marketingsindsatser.

Udvikling af et community

Udvikling af et community for beta-testere, udvikling af marketingplan samt eksekvering af de første kampagner.

Indtræden på europæiske markeder

Analyse af potentialet for indtræden på det europæiske marked, samt udvikling af en konkret branding- og kommunikationsstrategi, som understøtter deres salgsprocesser.

Markeds- og målgruppeanalyse

Udarbejd en markeds- og målgruppeanalyse mhp. en større indsigt, der skal danne fundamentet for kommende SoMe-strategi og -indsatser, der senere kan opskaleres til andre lande.

Udvikling og test af ny strategi

Udvikling og test af ny salgs- og marketingsstrategi, mhp. udvikling af en Lead Funnel og Go-To-Market strategi, der skaber nye leads.

Udvikling af marketingstrategi

Udvikling af marketingstrategi for internationale business-konferencer og bestyrelsesuddannelser, med henblik på at udføre konkret marketingmateriale.

Rebranding, forbedring og optimering

Anodyne® leder efter friske øjne, der kan udfordre deres måde at tænke forretningen på. De ønsker at rebrande deres virksomhed med henblik på optimering og forbedring af virksomhedens brand-position og valg af marketingkanaler på tværs af 14 forskellige markeder..

Digitale marketingsværktøjer til leadgenerering

Analyser hvilke digitale marketingsværktøjer, der fremtidigt skal bruges for brandets AYTM med henblik på øget leadgenerering af B2B- såvel som B2C-kunder. Værktøjerne skal opsættes, så de spiller sammen med de interne systemer og dermed kan effektmåles via KPIér.

Tiltrækning af bredere publikum

Skab øget kendskab og tiltræk et bredere og større publikum gennem rebranding af Kvindemuseet og opnå sammenhæng mellem navn og nyt ansvarsområde.

FN's verdensmål og udvikling af strategier

Udarbejd forbedringsforslag til integration og målbarhed af FN’s verdensmål 7, 8, 13 og 17 for ProCon Wind Energy, med henblik på udvikling af en implementerings- og brandingstrategi internt såvel som eksternt.

Værdien i talenternes arbejde ligger ikke kun i vidensindsamlingen, men i høj grad også i den landingsside de i fællesskab har skabt.

De har formået at strømline siden med First Agendas værdier, design og sprog, og har samtidig sat deres eget kreative præg.

Sisse Haldrup

Digital Marketing Manager, First Agenda

Talenterne har givet os input og identificeret løsninger, som kan gøre en forskel både for Semler Agro, men også for hele vores branche.

Vi har en erklæret målsætning om at have de bedste eksperter på vores område, og talenternes indsats har givet os værktøjer, som forhåbentlig kan gøre en forskel både på den korte og lange bane, samt tiltrække flere gode kræfter til branchen

Morten Buus

CEO, Semler Agro

For Falcks Uddannelsescenter Langvang har det skabt stor værdi at arbejde sammen med de energiske og entusiastiske talenter, som i caseperioden skabte et fuldt udviklet produkt – Brandsikring i Børnehøjde – som er klar til markedsføring og implementering i vores produktportefølje.

Samtidigt har de med deres forskellige baggrunde, viden og kompetencer bidraget til en dynamisk og inspirerende caseudvikling, samt løbende positivt udfordret vores organisation.

Henrik Peder Pedersen

Daglig Leder, Falck Langvang

FORRETNINGSUDVIKLING

Go-to-Market-strategi for Sverige

Teamet skabte virksomhedens Go-To-Market-strategiplan og understøttede herigennem opstarten af en afdeling i Sverige.

Prepare Joint Action Analytics for global expansion

Plan and start executing the internationalisation strategy for Joint Action Analytics – the most advanced network analysis tool in the world.

Succes på det svensk/norske marked

Teamet udarbejdede et marketingskatalog og udviklede koncepter, som åbnede op for potentialet på hhv. det norske og svenske marked for Insights’ ydelser.

Udvikling af model for nordiske markeder

Talenterne undersøgte og eksekverede på mulige markedsmodeller for det skandinaviske marked.

Udvikling og eksekvering af iExperts franchise

Teamet sikrede en stærk eksekvering af iExperts franchise, så det blev så hurtigt og let som muligt, for en franchisetager at åbne og drive sin iExpert-butik

Business case for teambuilding hos Falck Langvang

Talenterne foretog en konkurrentanalyse og afdækkede kundernes behov ift. teambuildingøvelser.

Logistik og lager til vækst

Teamet optimerede og udviklede Gran Livings internationale logistik og supply chain. 

GEIST Pro arbejdshandsker – research og marketing

Talenterne udførte en stor kvalitativ research- og designproces på Contrasts eget brand indenfor arbejdshandsker.

Udvikl salgsmodellen til AarhusCARD

Talenterne udviklede salgs- og marketingmodellen for AarhusCARD, baseret på en grundig undersøgelse af eksisterende kanaler og turister i Aarhus.

AFAA – Fremtidens antenneforening

Teamet af talenter udviklede strategien og modellen for fremtidens antenneforening, hvor man står stærkere ift. de store udbydere af telefon, TV og internet.

Fremtidens værditilbud til Altibox’ kunder

Talenterne udviklede Altibox’ nye værditilbud til markeder der er på fibernet.

Studierejser 2.0

Talenterne udviklede koncepter og prototyper på “Studierejser 2.0” gennem intensiv research på målgruppen og vigtige trends og teknologiske muligheder.

Kravsspecifikation SIGNAflow

Teamet optimerede og udviklede SIGNAfilms IT-flow og udarbejdede en faseopdelt udviklings- og implementeringsplan.

Nyt produkt til nuværende marked

Teamet udarbejdede en analyse af hvilke nye behov Duka kan servicere med produkter, og hvilke justeringer af nuværende produkter der skulle til.

Digitale etik- og organisations-analyser

Talenterne digitaliserede Etikos’ organisationsanalyser og stod for en udvidelse af disse til privatsektoren.

Innovation på systuemarkedet

Teamet foretog en detaljeret desk research som giver indblik i systueindustrien i DK. På baggrund af dette udviklede de prototyper og koncepter.

Udvikling og implementering

Talenterne udviklede modellen for implementering i kommuner ift. DoMayDay og opbyggede en dybdegående forståelse af behov og ønsker hos målgruppen

Undersøgelse af købsrejse

Grundig research af relevante segmenters købsrejse ifm. SiteTechs nye produkt, der gjorde det lettere at flytte data mellem systemer.

Udvikling af Go-to-Market-strategi

Udarbejdelse af tests af potentielle salgskanaler i Danmark, Norge og England, mhb. at få et indblik i brancherne, i de tre lande, så talenterne kunne udvikle en go-to-Market-strategi.

Bedre onboarding af brugere

Udvikling af blueprints og udarbejdelse af den bedste onboardringproces af nye kunder, på baggrund af brugerinddragende analyser.

Optimering af IT-systemer

Kortlægning og validering af IT-systemer, gennem kvalitative dataindsigter. Formålet var at optimere fremtidige drifts- og vedligeholdelsesopgaver af IT-systemer.

Udvikling af medlemskoncept

Idé- og konceptudvikling af GF Forsikrings nye medlemskoncept gennem afdækning af samfundstendenser, trends og adfærdsdesign, med henblik på en øget involvering og værditilførelse for deres medlemmer.

Bæredygtige idéer til hotelbranchen

Idéudvikling af nye bæredygtig tiltag for begge hoteller med henblik på at blive så CO2-neutral, som muligt.

Transformation af medlemskoncept

Strategisk analyse og kortlægning af potentialet for en transformation af medlemskonceptet, herunder et større fokus på deres private medlemsgruppe mhp. at sikre foreningen større politisk gennemslagskraft, kendskabsgrad og en bæredygtig forretningsmodel.

Kortlægning af markedspotentiale

Kortlæg markedets potentiale og arbejd med idéudviklingen af et ambulant privat psykiatrisk hospital, mhp. en udarbejdelse af forretningsplan og fremtidig markedsføring/branding af tilbuddet, og Fonden Kanonen.

Markeds- og konkurrentanalyse

Udarbejdelse af markeds- og konkurrentanalyse, mhp. udvikling af landing page og branding af ReWood, der på sigt skal genere fremtidige samarbejdsaftaler med kommuner.

Markedsanalyse og behovsafdækning

Udarbejdelse af markedsanalyse og behovsafdækning, mhp. udvikling og afprøvning af en konkret konceptbeskrivelse, mock-up og kravspecifikation.

Udvikling af database

Udvikle en database til lagring af viden i form Standard Operation Procedures (SOP) for produktionsafdelingen, med henblik på at optimere virksomhedens onboarding-proces af nye medarbejdere.

Automatisering af arbejdsprocesser

Analyse af nuværende arbejdsfunktioner, og efterfølgende idéudvikling til hvordan én eller flere arbejdsprocesser bedst automatiseres af robotter.

Online abonnementsløsninger

Idéudvikling samt markedsføring af online abonnementsløsninger for virksomhedens nye to forretningsområder Eagala-uddannelser og online coaching- og ledelsessessioner til B2C-markedet.

Analyse og udarbejdelse af procesbeskrivelser

Analyse og udarbejdelse af procesbeskrivelser for styringssystemer, for alle processer i organisationen (f.eks. ISO-certificering), med henblik på klare definitioner af processer og værdier.

Nye idéer til nye markeder

Udvikle nye idéer, til nye markeder inden for forretningsområdet ’Vi flytter til byerne’, og test potentielle løsninger, der er aligned med Krifas strategi ’Bedre arbejdsliv’.

Det har været en unik mulighed for SIGNAfilm.

Teamet har en bred mangfoldighed med forskellige uddannelseskompetencer. Vi har fået nogle andre øjne på vores ekspanderingsstrategi, og så har kandidaterne været utroligt gode til at komme med deres syn på, hvordan vi driver vores forretning.

Jan Tanderup Petersen

Stifter og ejer, SIGNAfilm

Vi har som virksomhed fået stor værdi ud af samarbejdet.

Ud over det konkrete arbejde med at udvikle en international markedsstrategi, har samarbejdet med gruppen givet os stor inspiration til vores daglige arbejde med vores markedsføring, på både det strategiske og daglige niveau.

Carsten Hornstrup

CEO og stifter, Joint Action Analytics

Talentteamet har lavet et hæfte, som vi kan markedsføre, og vi kan bruge det i alle lande.

De har skabt grobund for det vildeste skalerbare produkt.

Tom Fisker Jørgensen

Solutions Design Manager & Senior Consultant, Insights Danmark

MARKEDSANALYSE

Safe Water research + go-to-market strategy

The team examined the market potential and request-for-proposals processes in areas where clean drinking water is a problem.

Undersøgelse af potentialet for en cityspa

Teamet undersøgte markedet for en cityspa på Comwell Aarhus og udviklede et konkret bud på konceptet.

Analyse af olieforretning og udvikling

Talenterne skabte indsigter gennem en udvidet markedsanalyse af olieforretningen på Aarhus Havn, og udviklede nye forretningstiltag ud fra indsigterne.

Mind the gap – STX

Teamet skulle udvikle og designe løsninger, som kunne hjælpe STX i Danmark med at få en mere digital undervisning gennem Systimes digitale produkt, iBøger.

Global expansion

Teamet ekspanderede Plandiscs produkter til nye europæiske markeder gennem en grundig markedsanalyse.

Mobillity as a service

Talenterne kom med en løsning på, hvordan Teknik og Miljø, fik forskellige grupper af befolkningen motiveret til at samkøre.

Online salg af brugte biler på nettet

Teamet udviklede projektplan for en bæredygtig slagsplatform for brugte biler, herunder betalings- og finansieringsmodul og “put i kurv”.

Brand og position for Unoliving.com

Talenterne udarbejdede og eksekverede på en dybdegående brandstrategi samt udformede content. Ambitionen lød at være Zalando for møbler.

Det bæredygtige fodaftryk

Teamet udarbejdede en handlingsplan for at opnå en grønnere virksomhed og hvilke mål der skulle indfries for at opnå en ISO miljøcertificering for den nye batteriproduktion og distribuering. 

Digital optimering af salgsmodel

Talenterne foretog en grundig research og markedsanalyse af B2B-kunderne, og udarbejde digitale løsninger til optimering af salgsmodellen til samme segment.

Salgsstrategi for “high-end” sportstøj

Teamet udarbejdede en markedsanalyse og mulige salgs- og marketingstrategier for virksomhedens produkter til pole dansere på globalt plan.

B2B partnerskaber og office management produkt

Teamet undersøgte potentialet i et samarbejde med klassiske ejendomsbesiddere og interessen for et eksternt office management produkt til selvstændige selskaber/virksomheder.

Fastholdelse af medlemmer

Talenterne udarbejdede undersøgelse af medlemmernes behov/motivation for at være del af VB + ApS. Teamet udviklede tests af nye idéer til fastholdelse af medlemmer.

Markedstilgang af GARDENA CASUALS

Talenterne udførte en dybdegående research af detailkædernes handel og udarbejdede en præsentation på baggrund af undersøgelserne.

Undersøgelse af internationale markeder

Teamet kortlagde markedet for gipshandel i England, Tyskland og Sverige, som skal understøtte vækststrategien for robotten Amigo.

 

Segmentanalyse for robot-virksomhed

Teamet foretog en markedsanalyse af gartnerier og evt. andre potentielle segmenter for den banebrydende Ragnar robot.

Udvikling af nyt franchise i Norden

Talenterne analyserede markedet for nye partnere og butikker og blev ansvarlige for udviklingen
og vækst af bar’sushis franchise i Norden.

Udvikling af webshopstrategi

Teamet foretog markedsanalyse og research af frisørmestre mhp. at lægge marketingstrategien for PS Nielsen’ nye webshop til frisørmestre.

Udvikling af kundeanalyse

Talenterne udarbejde en kundeanalyse og segmentering pba. præferencer på tværs af produktet. Analysen rummede segementkriterier, personas og valg af kommunikationskanaler.

Udforskning af det tyske marked

Talenterne kortlagde hvordan Trade eXpansion kunne skabe en digital funnel ti ldet tyske marked, og herigennem belyse hvordan The Lead App differentierer sig fra kommende konkurrenter.

Undersøg markedet for støjskærme

Talenterne foretog en markedsundersøgelse for det kommunikale og private marked for støjskærme, med formålet etablere nye partnerskaber.

Styrke position på markedet

Teamet styrkede Barons positionering på markedet, gennem en kunderettet markedsføring. Fokus og formålet var en øget kundetilfredshed.

Strategi til at nå nye markeder

Talenterne analyserede markedet for miljøvenlig og brandhæmmende imprægnering, og udarbejdede en handlingsplan for den komercielle indsats.

Analyse af asiatiske markeder

Analyse af det asiatiske og europæiske marked for dekor/high-end legetøj og udarbejdelse af en digital kommunikationsstrategi for de forskellige (B2C) markeder.

Markedsanalyse og idéudvikling

Markedsanalyse af rekrutteringsbranchen og idéudvikling til, hvordan TEMP-TEAM bedst muligt rammer markedet for rekrutteringer af medarbejdere og afdelingsledere.

Nye leverandører og partnerskaber

Skab et kendskab til nuværende og kommende krav til tekstil og beklædning indenfor sundhedssektoren, og på det grundlag find frem til nye leverandør partnerskaber

Markeds- og konkurrentanalyse for skandinaviske markeder

Udarbejdelse af en markeds- og konkurrentanalyse for det svenske og norske marked mhp. en Go-To-Market strategi. 

Markedsanalyse og eksportstrategi

Analyser markederne: Norge, Sverige, Holland og Portugal for farmaceutiske produkter og udarbejd en konkret eksportstrategi for virksomhedens indtræden på det europæiske marked.

Udvikling af Go-To-Market strategi

Udvikle en Go-To-Market strategi for virksomhedens nye forretningsområde inden for sundhedssektoren i Danmark, med henblik på hvordan virksomheden skal positionere sig for at sikre nye kunder og samarbejdsløsninger.

MRR A/S

Undersøg markedet for robotsikkerhedsudstyr, samt udvikle og tilpasse forretningsmodeller til deres produkter.

Udvikling af Go-To-Market-strategi

Udvikle Go-To-Market plan samt en prioriteret liste for potentielle kunder/ producenter af produktionsprocesudstyr til farmaceutindustrien, med henblik på at validere fremtidige samarbejdsmuligheder for Blue Line i EU og Nordamerika.

Målgrupper og kunderejser

Skab øget kendskabsgrad til målgruppen gennem kortlægning af kunderejsen og fastlæg herefter en Go-To-Market plan for Østjylland og København

Vi har fået en masse energi og mange gode ideer, som talenterne (red.) har bragt ind i huset.

Vi har selvfølgelig fået løst en konkret opgave og fået nogle konkrete produkter, men de har også givet os vigtige inputs i den måde, vi kommunikerer på til gymnasielærere.

Birte Ravn Østergaard

Markedsdirektør, Systime A/S

De 3 talenters forskellige uddannelsesmæssige baggrund ser Aarhus Havn som en værdifuld styrke i forhold til gruppens arbejde.

Udover at supplere hinanden har de også anvendt deres kompetencer både i forhold til fremdrift, men i lige så høj grad for at kvalitetssikre gruppens, og dermed deres, arbejde.

Lars Michael Andreasen

Afdelingsleder, Aarhus Havn

Jeg er meget begejstret for gruppens arbejde, det har sat nogle helt nye tanker i gang.

At invitere en gruppe talenter indenfor, har bragt nogle helt nye kompetencer i spil, som har kunnet bringe nye perspektiver og værdier ind i projektet.

Flemming Poulsen

Hoteldirektør, Comwell Aarhus

HR/ORGANISATION

Videndeling, holdånd og en ærligere virksomhedskultur

Teamet foretog en dybdegående research af organisationen og udviklede initiativer, der forbedrede samarbejdet på tværs af organisationen og talte ind i de overordnede mål for TV2 Østjylland.

Aarhus’ mest innovative co-working space

Teamet udviklede business casen, Culture Workspace, både som et seriøst business co-working space og som et community på kant med fremtiden og en tillidsfuld kultur.

Koncept for aktivering af nye kunder

Talenterne udviklede et stærkt koncept for aktivering af nye kunder, så de fik succes med virksomhedens platform hurtigt efter at salget var i hus.

Implementering og onboarding af DitmerFlex

Talenterne sikrede at aktiviteterne, fra kontraktunderskrift, til kunden er i drift, forløber smidigt. Teamet udviklede en gangbar løsning til at skabe en solid implementeringsproces for kunden og produktet, DitmerFlex.

Talentfabrikken

Teamet skabte et særskilt employer brand samt konkrete initiativer, som skulle tiltrække og fastholde vigtige specialister indenfor branchen.

Investering for under 750.000

Talenterne implementerede en ny forretningsmodel og procesoptimering.

Grindsted: Den grønne hovedstad

Talent-teamet udførte brugerinddragende undersøgelser, og udviklede konkrete idéer og retninger, som understøttede visionen om “Den Grønne Hovedstad”.

Organistionsudvikling med BI-system

Talenterne havde til opgave at udvikle og opbygge virksomhedens nye BI-system. Systemet skulle forankres gennem brugervenlighed og gennemsigtig kommunikation.

Kommunikationsadfærd og -behov på intranet

Afdækning og analyse af virksomhedens kommunikationsadfærd og -behov på deres Intranet, mhp. at kvalificere indsigter og data, der kan opbevares i virksomhedens Power BI-system, til udvikling af Dashboards.

Koncepter til employer branding-strategi

Udvikle koncepter til en employer branding-strategi, der har til formål at brande virksomheden og øge kendskabsgraden betydeligt, samt sikre kontinuerlig og kvalitetsstærk arbejdskraft, der er forudsætningerne for videreudvikling og vækst.