CASEKATALOG
Vi har her samlet et udpluk af de mange cases som virksomheder igennem tiden har fået løst ved at deltage i vores talentudviklingsforløb High Potentials.
Salg og Marketing cases
KØN (Kvindemuseet)
Teamet havde til opgave at skabe øget kendskabsgrad og tiltrække et bredere samt større publikum gennem rebranding af KØN og opnå sammenhæng mellem navn og et nyt ansvarsområde.
Akademikernes A-kasse
Talentteamet skulle markedsføre Akademikernes A-kasse som førende rekrutteringspartner til B2B-markedet.
Container Living
Talentteamet idéudviklede, konceptualiserede og udarbejdede en eksekveringsplan for både før, under og efter indflytningen, der skulle sikre beboernes trivsel i Cointainer Livings ejendomme.
Vinding Gruppen
Talentteamet udarbejdede en målrettet marketingstrategi. Formålet var at indsamle nye leads og kundesegmenter, som resulterede i en køreplan for den fremtidige marketing of kommmunikationsstrategi.
Orifarm
Talentteamet undersøgte forbrugeradfærden og analyserede Orifarm’s kunder, hvor der blev udarbejdet en anbefaling til en ny brandingsstrategi. Hertil blev en gennemarbejdet risikovurdering og handlingsplan for indsatsen udarbejdet.
Saint-Gobain Denmark
Teamet undersøgte og udviklede nye partnerskabskoncepter mod håndværkere. Fokus var at undersøge udvalgte målgrupper for at forstå deres pains og gains, og afslutningsvis udarbejde et nyt Value Proposition.
Go-to-market cases
PriceShape
Talentteamet udarbejdede en markeds- og konkurrentanalyse for det svenske og norske marked med henblik på at fastlægge en Go-To-Market strategi, som gav Priceshape et overblik over, hvordan de skulle positionere sig det svenske og norske marked.
Blue Line
Talentteamet udviklede en Go-To-Market strategi samt en prioriteret liste for potentielle kunder/producenter af produktionsprocesudstyr til farmaceutindustrien med henplik på at validere fremtidige samarbejdsmuligheder for Blue Line i EU og Nordamerika.
Grundfos
Talentteamet udarbejdede en markedsundersøgelser og en Go-To-Market strategi, som skulle hjælpe Grundfos med at levere rent vand, med fokus på økonomisk bæredygtige modeller, som maksimerede den sociale indvirkning via sikker vand.
Boehringer Ingelheim
Talentteamet udarbejdede en kundeanalyse for det danske og svenske marked til Boehringer Ingelheim, hvor talenterne derefter udviklede en kommunikationsstrategi og nye hands-on serviceydelser.
GODIK
Talentteamet udarbejdede en markeds- og konkurrentanalyse for Sverige og Norge for at kvantificere, hvordan Godik skal positionere sig til potentielle kunder og samarbejdsmuligheder, hvor der blev udviklet en Go-To-Market strategi til Godik
Bæredygtighed cases
Alumeco Group
Talentteamet udviklede en optimal og bedre restordrepolitik, så dette kunne blive mere datadrevet. Derudover blev der fokuseret på en optimering af Alumeco Groups aluminiumsrester til gavn for miljøet.
F&H Group
Talentteamet havde fokus på at hjælpe F&H Group til at arbejde med CSR-rapportering, hvor der særligt var fokus på Co2-rapportering.
Procon Wind Energy
Talentteamet udarbejdede forbedringsforslag til integration og målbarhed indenfor FN’s verdensmål, hvor der var størst fokus på 7,8,13 og 17. Efterfølgende blev der udviklet en implementerings- og brandingstrategi internt og eksternt.
Holmris B8
Talentteamet havde fokus på at undersøge og kortlægge HOLMRIS B8’s fremtidige forretningsmodel, hvor der skulle arbejdes på at bæredygtige løsninger som skulle fastholde deres position på markedet.
Bureau Veritas
Talentteamet udførte et succesfuldt og gennemført nordisk workshop, som havde til formål at etablere mulige partnerskaber indenfor nordens bæredygtige værdikæder.
HR og Organisation cases
TV2 Østjylland
Talentteamet foretog en dybdegående intern research af organisationen for derefter at udvikle organisatoriske struktur bedre.
Persolit
Talentteamet udviklede forskellige koncepter til employer branding strategier, der havde til formål at brande Persolit og øge kendskabsgraden til nye mulige ansatte indenfor branchen.
Ølandshus
Talentteamet opbyggede en central organisering af måden Ølandshus doserer og organiserer medicin i deres organisation. Her blev der udviklet en proces, der sikrede den rette håndtering, dokumentation, opbevaring og transport af medicinen.
Onmodo
Talentteamet analyserede Onmodo’s beslutningstagere herunder virksomhedens HR, CEO, CFO’s brugerrejser for derefter at udarbejde og udvikle personas, der havde til formål at øge kendskabsgraden til den respektive målgruppe som skulle sikre nye og vedvarende leads.
ETU forsikring
Talentteamet udviklede og opbyggede ETU Forsikrings BI system, der skulle forankres gennem parametre som brugervenlighed og kommunikation.
Digitalisering cases
Plan2fly
Talentteamet udviklede et community for beta-testere, for herefter at udarbejde en marketingsplan og afslutningsvis eksekvere på valgte kampagner.
Eurofins Miljø Danmark
Talentteamet kortlagde Eurofins daglige laborant prøvetagninger, som har til formål at komme med forslag til, hvordan processerne kan strømlines, automatiseres og digitaliseres. Herefter skulle der foretages analyser, der påviste om Eurofins overholdt lovgivningen på området.
Elite Transport
Talentteamet kortlagde virksomhedens digitale DNA og processer med henblik på at automatisere og digitalisere af virksomhedens data, processer og logistiske systemer.
Gran Living
Talentteamet analyserede hvilke digitale marketingsværktøjer, der fremtidigt skal bruges for brandets AYTM med henblik på leadgenerering på B2B og B2C udstyr.
Chili Security
Talentteamet kortlagde og validerede flere af Chili Security’s IT-systemer gennem kvalitative dataindsigter med henblik på optimering af fremtidige drifts- og vedligeholdelsesopgaver af IT-systemerne.