SKAL DU HAVE LØST En case på 8 uger?
Få et team af talenter
Har du brug for nye øjne på en udfordring? Kunne du tænke dig at talentfulde akademikere, hjælper dig med at udvikle nye løsninger til din virksomhed? Så er du landet det rette sted!
Vi har forløb i Aarhus, Odense, Vejle, Esbjerg, Roskilde og København.
SÅDAN GØR VI
1. sammen FORMER vi DIN CASE
Vi hjælper dig med at skræddersy, definere og beskrive din case efter dine behov, så den er klar til at blive løst af 3-6 færdiguddannede talenter.
2. VI Finder dine TALENTER
Vi rekrutterer en talentpulje, som du udvælger 3-6 profiler ud fra på vores Matching Day. Talenterne samarbejder om at løse din case i virksomheden på 8 uger.
3. DIN CASE BLIVER LØST
Vi giver talenterne et forandringsagent kursus – så de bliver klædt på til at løse din case. Herefter løser talenterne casen i tæt samarbejde med dig, så du kan vurdere, om talenterne er et fremtidigt match for virksomheden.
Vil du have sparring på DIn case-idé?
Bliv ringet op til en uforpligtende snak om, hvordan talenterne kan løse den udfordring, du sidder med.
OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL
Nedenfor finder du svar på dine spørgsmål
I hvilke byer eksisterer forløbet?
Vi har forløb i Aarhus, Odense, Vejle, Esbjerg, Roskilde og København, så hvis man har virksomhed i Midtjylland, Sydjylland, Fyn eller Hovedstadsområdet, kan man blive casevirksomhed.
Vores kontorer og medarbejdere er lokaliseret i Aarhus og Odense.
Koster det noget at blive casevirksomhed?
LEAD THE TALENT skal ikke have nogen betaling for at lave din case. Til gengæld forventer vi, at du vælger et projekt, som du gerne vil investere i. Dette indebærer også at investere tid i de talenter, som vi finder til dig og tilknytter projektet.
Desuden er det et krav:
- At du som virksomhed forpligter dig til at projektansætte minimum ét talent efter den tre måneders caseperiode. Projektansættelsen skal vare i tre måneder.
- Hvis virksomheden ikke har mulighed for at fortsætte med et talent fra sit eget caseteam, vil LEAD THE TALENT hjælpe med at rekruttere en passende kandidat til projektansættelsen.
Hvad kræver det af tid og ressourcer for mig, at have et team af talenter?
Teamet vil i forløbet være selvkørende, men vi anbefaler at der tilknyttes 1-2 faste personer fra virksomheden, som talenterne kan trække på ift. specifikke områder eller spørgsmål undervejs i forløbet. Vi foreslår at man ugentligt afsætter tid til statusmøder med teamet.
Et vigtigt element i teamets evne til at performe, er også at de helt lavpraktisk har et fysisk rum at mødes, koordinere og arbejde i. Det er derfor et krav, at virksomheden stiller et møde- eller kontorlokale til rådighed til talentteamet.
Hvordan ser et typisk talentteam ud? Hvilke uddannelser har de?
Vores talentteams består typisk af 3-6 talenter som kan have en akademisk eller erhvervsfaglig baggrund. Hver virksomhed får tilknyttet personer med relevante fagligheder for casen.
Teamet er herudover kendetegnet ved at være sammensat på tværs af fagligheder, kulturer og erfaringer, så vi sikrer en dynamisk videndeling og innovativ udvikling, i de tre måneder hos virksomheden.
Det giver også virksomhederne mulighed for at se andre profiler, end de måske er vant til, hvilket vil have en mærkbar effekt på opgaveløsningen.
Hvad siger jeres erfaringer om, hvad jeg kan få ud af det?
Vi hjælper hver år over 50 virksomheder. Baseret på den erfaring, oplever vi at virksomheder får nye øjne på deres organisation gennem nye profiler og fagligheder. Vi ser også at virksomheder får gentænkt gamle organisationsstrukturer og opnår at gennemføre projekter, de ellers ikke ville have ressourcer til.
Vil du vide mere, kan du i vores casekatalog se alle de projekter, virksomheder har fået løst gennem High Potentials.
Har talentholdet sin dagligdag i virksomheden?
Ja, talenterne har sin daglige gang i virksomheden.
Vores erfaring er at man opnår det bedste resultat, når talenterne passer de samme arbejdstider som virksomhedens ansatte. Det giver et boost i motivationen, men også kommunikationen, når teamet mødes og arbejder hos case-virksomheden så ofte som muligt.
Ligesom med opstarten af nye ansatte, anbefaler vi desuden at virksomheden laver en grundig introduktion og onboarding, hvor talenterne møder resten af virksomheden, klædes på med en basisviden om virksomheden og de informationer, som de skal bruge til at slå hul på casen.
Hvilke typer cases løser I typisk?
Vi har som udgangspunkt ingen begrænsninger på hvilke type cases man kan få løst. Dog kan vi se et klart mønster i de cases, vores talenter typisk løser og som vi har en efterspørgsel på.
Det er cases der befinder sig indenfor områderne:
- Forretningsudvikling
- Markedsanalyse
- Marketing
- HR/Organisation
- Digitalisering
- Innovation
Vi er dog altid klar på en dialog omkring andre områder, så tøv ikke med at tage kontakt til os så vi kan finde den rette løsning til dig.
Cases
Her kan du læse, hvad tidligere casevirksomheder har fået med fra forløbet.