Da de tre talenter startede hos Østjysk Våbenhandel, fik de hurtigt et indblik i, at virksomheden havde store tanker om projektet. Især CEO, Kenneth Pedersen, for Østjysk Våbenhandel har været positiv gennem forløbet i de 12 uger, projektet foregik over. De 12 uger er blevet brugt på at arbejde med at udvide til et B2B-segment.
Balancen og udfordringen for teamet har været at sikre en mere realistisk tilgang til projektet, da det har været en stor mundfuld for talenterne men også ressourcemæssigt i virksomheden.
Derudover har talent-teamet fået meget information fra de ansatte i virksomheden, der har været med til at give et indblik i hverdagen, samt deres kendskab til markedet. Alle ansatte har været meget interesseret i etableringen af erhvervssegmentet, men en af udfordringerne har været, at alle prøver at hjælpe, hvilket i nogle tilfælde har gjort processen sværere, da de ansatte havde forskellige ideer og holdninger til projektet.
En anden udfordring for talenterne i forbindelse med casen, har været at dykke ned i virksomhedens koncept, DNA, værdisæt og historie, og samtidig sikre den data, kommer med over i det nye segment/tiltag.
God dialog fra første dag
Undervejs i processen har der været en god ping-pong mellem talenterne og de ansatte i virksomheden, hvor der er blevet delt erfaring og indblik i markedet, på baggrund af de data, som talenterne har fundet gennem research-processen.
Citat: “Det har været en lang, spændende og til tider frustrerende proces, men det har været sjovt at være med i projektet. Rejsen har været interessant at være en del af og givet et godt indblik i virkelige problemstillinger og løsninger i en virksomhed” – Marie Hjølund Nielsen, projektleder i talent-teamet.
Talenterne har personlighedsmæssigt været tre personer med næsten tre ens personlighedsprofiler – og det har både været en fordel, at de har været så ens i deres tilgang til opgaven, men bestemt også en udfordring, da nogle ting har været implicitte, og derfor har det været vigtigt at tage højde for denne udfordring.
Der udformede sig efterhånden en klar plan for projektet og for hvordan Østjysk Våbenhandels fremtidige forretningsstrategi ser ud, efter projektperioden.
Talenterne har bestemt også fået meget positiv erfaring med fra projektet, blandt andet har talenterne fået en større viden om arbejdet med B2B-virksomheder, og samarbejde som et team.
Talent-teamet bestod af:
LYDER LEAD THE TALENTS FORLØB SOM NOGET FOR DIG?
Tjek vores aktuelle forløb ud og skriv dig op til at blive ringet uforpligtende op af en af vores konsulenter. Så tager vi en snak om forløbet og om hvordan vi kan hjælpe dig.