Bæredygtighed er på samfundets agenda for tiden – og er et bredt felt med mange aktører. Derfor fik talenterne til opgave ved Greenlight at undersøge, om en online platform med overblik og muligheder for samarbejde ville give mening for Greenlight at udvikle. Platformen skulle både have fokus på deres egen event-uge i form af et program såvel som tilbyde en kalender, der kunne samle de bæredygtige events for resten af året.

Talenterne har derfor først undersøgt, om en online platform virkelig udfylder et hul på markedet. Her viste det sig, at netop på grund af bæredygtigheds store omfang, er overblik, fællesskab og samarbejde centrale og efterspurgte emner, når det kommer til bæredygtig ageren i samfundet. Disse emner var derfor elementer, som en platform skulle kunne imødekomme.   

Det er utrolig vigtigt for os, at vores program er overskueligt og fungerer, når vi afvikler Greenlight Aarhus 2022. Teamet har gennem grundigt arbejde kortlagt, hvad vores program skal kunne, og hvordan vi får lavet et kalendersystem, som er oplagt at bruge året rundt til at vise bæredygtige handlinger. På den måde er deres arbejde sætter deres arbejde retningen for, hvordan vores program og kalender skal se ud, og de er med til at sikre, at der kommer et overblik over Aarhus’ bæredygtige økosystemer og byliv.” – Tina, Jane & Kristine, Greenlight 

Proces med leg og kreativitet i fokus

Teamet har løst opgaven gennem indledende research og interviews, hvor de gennem en kontinuerlig tilbagevenden og opgradering af wireframes på denne online platform, har udviklet og snævret sig ind på de centrale funktioner, som Greenlight platformen skal dække. Alle indsigterne og den endelige prototype stod så deres endelige prøve i to afholdte workshops, som havde til fokus at lade deltagerne lege og sammensætte forskellige funktioner, som de ville – for i fællesskab at reflektere over brugbare løsninger. Sløjfen er til slut blevet bundet omkring hele projektet med en markedsføringsplan og videreformidling af de endelige indsigter, som Greenlight vil videregive til udvikleren af deres online platform.  

Talenterne har de sidste 12 uger arbejdet med forskellige fokusområder, som kan inddeles i følgende fire faser: 

  • Fase 1: Research af markedet  
  • Fase 2: Interviews og indsamling af vigtige indsigter  
  • Fase 3: Prototype, tests, workshop x2 
  •  Fase 4: Markedsføringsplan, samling af indsigter, videregivelse af data til Greenlight 

Samarbejde på tværs

Der er blevet arbejdet effektivt og tværfagligt i gruppen, og talenterne fik hurtigt lavet en arbejdsfordeling ud fra deres forskellige baggrunde og kompetencer. Arbejdsdagen er blevet krydret med kontor hygge med hunden Valter, fredagsbarer og kaffe og kage. 

Talenternes forskellige baggrunde og måden at løse opgaver på gav dog lidt gnidninger undervejs, men heldigvis formåede teamet at få skabt god kommunikation, som ledte til et rigtig godt samarbejde og positivt arbejdsmiljø, på trods af de forskellige personligheder og faglige baggrunde.  

Konflikten samt konfliktløsningen gav teamet evnen til at handle på en begyndende konflikt, og gennem god kommunikation få konflikten løst, inden den blev optrappet.  

 

Talentgruppen bestod af: 

Emma Victoria Armstrong Hansen – PBA Branding & Marketing Management  

Ida Hage Wilson – Cand.scient.anth.  

Monica Kirstine Mikkelsen Østergaard – Cand.ling.merc  

Kasper Kennedy Lindskow – PBA E-handel & Multimediedesigner 

VIL DU HAVE LØST EN CASE FOR DIN VIRKSOMHED?

Skriv dig op til at blive ringet uforpligtende op af en af vores konsulenter. Så tager vi en snak om forløbet og om hvordan vi kan hjælpe dig.