Tanken 16 er et iværksætterhus, som kapitalmodner og udvikler talentfulde start-ups i et attraktivt miljø med investorer. Fokus er at udvikle start-ups med henblik på at skabe værdi både lokalt og globalt, for at gøre Odense til Danmarks største start-up by. Tanken 16 rakte ud til LEAD THE TALENT for at få hjælp til at løse en stor og omfattende case, som virksomheden ikke selv havde de nødvendige ressourcer og kompetencer til at løse. Der skulle blandt andet re-designes et koncept, laves struktur og optimeres på eksisterende processer. Dertil skulle der udvikles undervisningsmateriale og opsættes en komplet markedsføringsplan.
Fem talenter med forskellige akademiske baggrunde, har derfor de sidste 12 uger bidraget med udvikling, struktur og hårdt arbejde hos Tanken 16. I første omgang efterspurgte Tanken 16 hjælp til optimering og udvikling af både interne og eksterne processer, men talenterne spottede lyn hurtigt mange flere udviklingsområder, og virksomheden endte derfor med at få meget mere, end hvad de først troede, de manglede.
Samarbejdet mellem talenterne har igennem hele forløbet været i topkvalitet. De har tilgået alle problemstillinger med professionalisme, og har sørget for at føre alle bolde i mål til topkarakter. Johnny Killerup fra Tanken 16 konstaterer i den forbindelse:
”Tanken 16 har haft fantastisk udbytte af vores 5 praktikanter i LEAD THE TALENT. Deres åbenhed for nye opgaver, deres gå-på-mod og deres imponerende engagement har skabt et utrolig godt samarbejde og imponerende resultater. Deres viden, energi og arbejdsindsats har været stærkt medvirkende til, at vi i august kan starte vores nye acceleratorforløb. Stor tak og varm anbefaling!”
Komplet udvikling og optimering af hele Tanken 16s koncept
Den største opgave, talenterne har løst, er en komplet udvikling og optimering af hele Tanken 16s koncept, hvor virksomheden har fået en grundig rystetur, for i sidste ende at komme ud med et nyt stærkt brand, som er klar til at tage ambitiøse skalerbare start-ups igennem deres skræddersyede uddannelsesforløb.
Projektet har været todelt, hvor der den første halvdel af tiden hovedsageligt blev arbejdet på at udvikle et privat-kommunalt projekt under Tanken 16. Cirka halvvejs inde i forløbet blev fokus rettet mod udvikling og optimering af Tanken 16. Samtidig har alle start-up virksomhederne, som sidder in-house hos Tanken 16, haft mulighed for at efterspørge hjælp hos talenterne og deres forskellige kompetencer, hvor flere ad-hoc opgaver derigennem ligeledes er ført i mål.
Talenterne har gennem forløbet blandt andet også foretaget brugerundersøgelser, udarbejdet logo, visuel identitet, italesat tone of voice, design manual, markedsføring- og SoMe strategier, kampagneplan, SEO, undervisningsmateriale, systematisering af data, oprettet struktur gennem en komplet vidensbank i Google Drev, ekstern- og intern kommunikation heriblandt nyhedsbrev, optimeret processer, komplet opdatering af hjemmeside i Umbraco, og meget, meget mere.
Talent-teamet bestod af:
Alice Déchamps – P.ba Digital Konceptudvikling
Döne Kökten – P.ba Digital Konceptudvikling
Linette Heibøll Andreasen – Cand.mag Middle East Studies
Mikkel Julian Petersen – P.ba Digital Konceptudvikling
Michelle Birkenfeldt – Cand.mag Designledelse
VIL DU HAVE LØST EN CASE FOR DIN VIRKSOMHED?
Skriv dig op til at blive ringet uforpligtende op af en af vores konsulenter. Så tager vi en snak om forløbet og om hvordan vi kan hjælpe dig.