Frisenette fremstiller og forhandler primært deres produkter til en bred vifte af laboratorier i industri og forskning. Sammen med udvalgte leverandører tilbyder Frisenette markedet de nyeste produkter, til det moderne laboratorium. Frisenette har lagt en ny vækststrategi, som indebærer et nyt forretningsområde. Frisenette dækker allerede 20% af forbrugsmaterialer til laboratorier. Med dette nye forretningsområde vil Frisenette kunne opnå en dækning på 80% af anvendt udstyr og kemikalier. De ønskede derfor at hyre talenter med Life Science baggrund.

Talenterne havde til opgave at finde anvendelsesmuligheder og onboarde sælgerteam i det nye produktsortiment.   

Struktur på omfattende produktsortiment  

Gennem de sidste tre måneder har fire talenter fra LEAD THE TALENTs High Potentialsforløb, udformet en ny database hvori en del af det nye produktsortiment er implementeret. Det giver sælgerne mulighed for at navigere rundt i databasen ved at søge på nøgleord, der sorteres gennem filterfunktioner.   

“Vi valgte at prøve LEAD THE TALENT, da der var brug for ny akademisk viden og en ny tilgang til et nyt forretningsområde. Vi overlod arbejdsprocessen til teamet for at få deres kompetencer og personligheder i spil. Frisenette har fået struktur og sparring på et nyt forretningsområde vha. et brugbart Excel interface der giver overblik”

– Henrik Fjeldgaard, Direktør hos Frisenette ApS.  

Grundig opstartsfase  

Talenterne kom med en specialistviden inden for kemi og molekylærbiologi, som ikke fandtes i virksomheden. Talenterne påbegyndte arbejdet med at danne et overblik over det nye produktsortiment vha. projektudviklingsværktøjer, efterfulgt af markedsanalyser. Ugentlige statusmøder og løbende feedback har været en del af samarbejdet mellem talenterne og Frisenette.  

“Det har været en åben opgave, hvor vi har haft mulighed for at prøve kræfter med vores  kompetencer og få nogle nye på samme tid. Der har været en fast vision, men vi har selv været med til at støbe endeproduktet”

– Simon Asp, talent på projektet

Konkret har det betydet oprettelse af en ny database til over 30.000 nye vareartikler, med en gennemsigtig og nem søgefunktion indeholdende beskrivelser til varerne. Det gør det nemmere for personale og sælgere at få den bedste viden til at sælge det nye sortiment. 

Teamet bestod af: 

Cynthia C. Okikaa (cand.scient Molekylærbiologi)  

Janus Dam Adler (cand.scient Molekylærbiologi)  

Jesper Hansen Diederichsen (cand.scient Sport Science)

Simon Asp (cand.scient Nanoscience)