TEMP-TEAM har et stærkt og solidt brand, som kunder og kandidater associerer med et vikarbureau, men de kan mere end “blot” at være et vikarbureau, for de er også et dygtigt rekrutteringsbureau. De ønsker derfor at udvide deres markedsandel med rekruttering. I samme omgang ønsker de at få kortlagt deres konkurrenter, kundeindsigt, brand og deres markedsføring. 

Via forskellige analyser og behovsafklaringer (som eksempelvis: porters værdikæde, de 7 p’er, VRIO, isbjerg modellen og identitetstrekanten) inden for: 

  • Konkurrenterne 
  • Rekrutteringsprocessen 
  • Kundeinterview 
  • Kandidat spørgeskema 
  • Egen hjemmeside og SoMe profiler  
  • Konkurrenternes hjemmesider og SoMe profiler 
  • Kultur og værdier 

Efter alle analyserne er der som afslutning lavet en SWOT-analyse, som skal belyse nogle af de ting, der har størst betydning for Temp-Teams udfordringer og muligheder. 

SEO-forberinger

Under brandinganalyserne har talenterne hurtigt opdaget forbedringsforslag. Der er eksempelvis blevet belyst, at under en google søgning står der “vikarbureau i København”. Dette gør at virksomheder på Fyn, som søger et rekrutteringsbureau, ikke vil klikke på deres hjemmeside. 

For at hjælpe TEMP-TEAM til at få en større andel af rekrutteringsmarkedet er der blevet udarbejdet: 

  • Postionsstrategi 
  • Udviklings- og vækststrategi 
  • Markedsfæringsstrategi 
  • Brandingstrategi 

Talenterne har valgt at udarbejde en strategi mere end først ønsket – netop en udviklings- og vækststrategi, da nye brancher og udviklingsmuligheder er dukket op i løbet af projektet. Der er ingen af strategierne, som revurderer TEMP-TEAMS forretning, men der er tilføjelser og udviklingspunkter, som skaber mere fokus på det gode arbejde de allerede gør.  

Til sidst er der udarbejdet et idé- og konceptkatalog, hvor der er lavet konkrete ideer, såsom konkurrencer og events, der kan skabe mere netværk og derfor skabe relationer mellem TEMP-TEAM og relevante virksomheder. Det viser alle interviews og analyser, projektgruppen har udarbejdet, er en af de vigtigste beslutningsgrundlag for en virksomhed i forhold til valg af rekrutteringsbureau.

”Vi har haft fornøjelsen af fem engagerede og selvstændige talenter. Talenterne var fra første dag hurtige til at sætte sig ind i vores problemstilling og fik udarbejdet en ambitiøs projektplan.

Vi har oplevet dem som utrolig dynamiske og med en god forretningsforståelse, hvilket har gjort det let for os at integrere dem i vores team. Talenterne kommer med vidt forskellige teoretiske baggrunde, hvilket de har formået at udnytte i projektet. De har fået os til at se vores forretning med nye øjne og vi glæder os til at implementere nogle af de gode input de er kommet med.

Anne Hansen og Sara Foli Jensen fra TEMP-TEAM

 

Er et talentteam noget for din virksomhed?

Vores konsulenter i LEAD THE TALENT står klar til at hjælpe dig med at sætte rammerne for en case og finde de rette talenter til at hjælpe dig. 

Læs mere og skriv dig op til at blive kontaktet her.