Saml en gruppe nyuddannede akademikere, ryst posen med vidt forskellige faglige baggrunde og se hvad der sker, når de bliver sat til at arbejde med et så konkret produkt, som en arbejdshandske til håndværkere.

Det kan gå mange veje når talentgruppen har forskellige baggrunde som strategisk ledelse, business engelsk, marketing/business innovation, designledelse og æstetik og kultur. Ingen havde som udgangspunkt noget grundlag for at arbejde med eller et forhåndskendskab til arbejdshandsker. Teamet har gennem grundig markedsundersøgelse og via dialog med brugeren på byggepladsen, eleven på den tekniske uddannelse, sælgeren, indkøbere og observationer i byggemarkeder, formået at identificere nogle potentialer i markedet, hvor der var plads til udvikling og forbedring – hvoraf bæredygtighed blev et bærende element.

Et kært barn blev taget op af skuffen med omtanke og kommer nu til at se dagens lys

Projektet er på mange måder et ønsket projekt, som man har haft i tankerne igennem flere år. Desværre har det haft status som “skuffeprojekt”, fordi der ikke har været ressourcer til at tage det op før nu. Ledelsen har ofte op til præsentationen givet udtryk for, at det har været et projekt man har haft hjertet nært, og derfor håbede at talenterne ville tage godt hånd om projektet med omhu og omtanke.

De essentielle beslutninger blev taget i fællesskab, såsom navn, logo, værdigrundlag og andre bærende elementer i konceptet. Dernæst kom alle talenternes ekspertviden og erfaring i spil på områder som: storytelling, brugersegmentering, produktudvikling, retail, salg, forhandlernetværk, instore design, sociale medier, bæredygtighed og økonomi.

Gennem talenternes arbejde er der blevet sikret en dybde og validitet på baggrund af deres markedsundersøgelse, som gør at Contrast Company nu med tryghed kan tage det forretningsmæssige ‘next step’, og lancere deres første egen linje af produkter – ovenikøbet i eget brand.

Slutproduktet bestod af en omfattende markedsrapport, en brand manual, og en konceptpræsentation for ledelsen, som var så begejstret for idé og koncept, at de har besluttet at gå videre med projektet.


“Projektet blev påbegyndt i primo januar og nu ultimo marts står vi så sammen og kigger på et komplet forretningskoncept.

Det er intet mindre end imponerende at der på 12 uger kan præsteres på så højt niveau, hvor deres viden var – lad os bare sige – nul og niks på området, og til at vi i dag hos Contrast Company kan kigge ind i en komplet forretningsplan for et helt nyt tiltag der vil få stor betydning for fremtiden i Contrast Company.

[…] Når de som projektgruppe så tilogmed præsterer tidsplaner for det kommende år, go-to-market strategi, visioner og missioner og det hele pakkes ind i en gribende storytelling, ja – så sker der magiske ting […] Vi er alle benovet over den grad af ”detaljelyst” de har ønsket projektet skulle ende med – selv om det på forhånd var en nærmest umulig opgave at nå rundt om et helt forretningskoncept – men det gjorde de og tilmed i tårnhøj kvalitet”, siger Brand Manager, Allan Jakobsen

Faglig kontrast og team-gejst som man ikke har set det før

I projektgruppen har der været en bred enighed om at alle tidligere har arbejdet tværfagligt i løbet af vores uddannelser. Dog har det som regel været indenfor nogenlunde samme uddannelsesområde, hvor man mødtes i valgfag e.lign.

Hos LEAD THE TALENT High Potentials møder du talenter med helt andre baggrunde. Her har vores faglige kontraster stået tydeligt frem, på en yderst udbytterig måde, som har gjort at vi har indfriet hver vores individuelle potentialer i et fantastisk samarbejde.

Det har vi virkelig kunnet høste frugterne af, og samtidig indleve os i Contrast Companys medarbejderkultur og GEIST (Glæde, Ejerskab, Idérig, Samarbejde, Troværdighed).

Det har ikke kun været forskellige fagligheder, men også personligheder der har været med til at skabe et interessant mix. Vi har fra starten formået at skabe et trygt rum med plads til at alle kan byde ind, vi har fulgt op på hinandens opgaver og ikke mindst formået at rumme og være åbne over for hinanden.

“Vi havde ikke forestillet os at vi med 5 nye, og midlertidige kolleger, kunne få så meget ny viden bragt ind i vores virksomhed. Deres samlede kompetencer har de på fineste vis koordineret til UG og samtidig formået at skabe et godt sammenhold på deres team – Det skal de hver især have kæmpe ros for”, siger Brand Manager, Allan Jakobsen