Udfordringen var stor da de 4 talenter fra Lead The Talent skulle bruge 3 måneder hos Antenneforeningen Aarhus, i et forsøg på at gentænke hvad en antenneforening kan være for en størrelse.

I en tid hvor fjernsynet, flow-tv og kl. 20 underholdning er på voldsom retræte, er antenneforeninger nødt til at tage et kig i spejlet, og spørge sig selv hvordan de kan skabe værdi for deres medlemmer fremadrettet. I Antenneforeningen Aarhus har de knap 50.000 medlemmer, og det store spørgsmål er således, hvordan foreningen fortsat skaber værdi for deres medlemmer om to, fem eller ti år.

Talenterne fra LEAD THE TALENT High Potentials har i Antenneforening-regi gået under navnet innovationstalenter, og har uddannelser inden for international business, kommunikationsdesign og corporate communication, og med de redskaber, samt de innovationsredskaber de blev undervist i af LEAD THE TALENT, var de klar til at tackle udfordringen. En udfordring, der var stor og kunne tackles på mange måder.

Mange nye koncepter

Som resultat af arbejdet har innovationstalenterne udviklet en lang række af nye koncepter, der kunne bidrage til Antenneforeningens fremtidige udvikling.

”Der er ganske få der ved hvad en Antenneforening er, gør, eller formidler.  Da muligheden for at deltage som case virksomhed i Lead the Talent, var der kort til beslutningen. Innovationstalenterne har trofast arbejdet med at definere en række koncepter og ideer vi kan anvende, når vi er klar til det. Det har ligeledes været en stor fordel at have forskellighed i kompetencer og baggrunde med på teamet, så alt i alt har det været en lærerig process.” udtaler Jacob Mikkelsen, der er næstformand i Antenneforeningen Aarhus om innovationstalenternes arbejde og processen.  

”High Potentials-forløbet har givet mig en unik mulighed for at udvikle mine kompetencer indenfor projektudvikling. Vi har arbejdet selvstændigt med udvikling af nye forretningsområder – som vi har skabt fra bunden og haft mulighed for at køre prototypetester af. Det har givet mig en nyttig erfaring der vil være et stort skridt i retningen mod at lande et job i den nære fremtid” siger Jeanette Johannsen, der har læst Design & Business på KEA.

 

Et forløb, der giver afkast for begge parter

Selvom talenterne som udgangspunkt skal give virksomhederne indsigter og ideer de kan arbejde videre med, har talenterne også selv fået nye indsigter og værktøjer ud af forløbet.

”Det har været utrolig lærerigt at arbejde så intenst med innovation og aspekter af forretningsudvikling, som vi har arbejdet en del med hos Antenneforeningen. Både gennem de workshops LEAD THE TALENT afholdte i starten af forløbet, men i høj grad også takket være den spændende case, har vi nu alle nogle nye værktøj og egenskaber indenfor innovation, vi kan trække på i fremtiden” udtaler Bo Carstensen, Cand.ling.merc i corporate communication.

TIL DIG DER VIL VIDE MERE

Vil du vide hvordan du selv får et team af talenter til at løse din udfordring, på 12 uger?

Skriv dig op til at blive ringet uforpligtende op af en af vores konsulenter. Så tager vi en snak om forløbet og om hvordan vi kan hjælpe dig.