Projektet omhandlende Silverline har haft sin vigtighed, da man har ramt et punkt i virksomhedens vækst, hvor et objektivt syn kunne være med til at overkomme udfordringer.

Da Silverline tidligere har taget skridtet ud på det norske og svenske marked uden den store succes, ønsker man denne gang at undgå de samme fejltagelser. Ekspansionen til Skandinavien har derfor sin vigtighed i forhold til virksomhedens store mål, at blive en del af den skandinaviske køkkenbranche, hvor en ekspansion til Skandinaviens detailkæder derfor er en nødvendighed.

Arbejdet med Silverlines ekspansion til det skandinaviske marked, har talenterne kunne tilføre virksomheden et større teoretisk perspektiv, end man før selv har haft. De forskellige talenter har hver især bidraget med forskellige teoretiske og praktiske kompetencer, på baggrund af deres forskellige uddannelser og erhvervsmæssige baggrund.

Talenternes kompetencer har blandt andet skabt værdi i forbindelse med at se på, hvor mulighederne vil ligge i fremtidig ekspansion, marketingmateriale, økonomisk overblik, intern strukturering og meget mere. Værdien de har tilføjet vil derfor være med til at simplificere fremtidige beslutninger, da man vil kunne inddrage resultaterne og synspunkterne til at være mere sikker i en endelig beslutning og på den måde have en merværdi i fremtiden.

Diversiteten har under udarbejdelse af casen været med til at skabe den daglige debat og udfordret deltagerne til at lytte og handle ud fra et fælles mål. Da hver af deltagerne har forskellige uddannelses-, erhvervsmæssige og kulturelle baggrunde, har det bidraget til en opgave hvor man har kunne trække på et bredere perspektiv i forhold til en endelig konklusion, med det resultat at konklusionen indeholder flere perspektiver.

De forskellige baggrunde har også været med til at udvikle deltagerne personligt hvor samarbejde, lytning, diskussioner og forståelse bliver taget til et andet niveau og kompromisser må indgås. Dette sker på baggrund af at hver af deltagerne har kunne bidrage med egne meninger og holdninger, ud fra hvad de tidligere selv har erfaret og lært.