Efter 12 ugers målrettet arbejde har 3 talenter hjulpet Nikodan Process Equipment A/S med at få greb om deres online markedsføring. Nikodan er en midtjysk virksomhed, der laver automationsløsninger til fødevare-, pharma- og non-food-industrien. De gik ind til forløbet med et ønske om at få lavet en ny hjemmeside, der var synlig i den digitale verden.
”Vi valgte at deltage i LEAD THE TALENT, fordi vi havde nogle udfordringer marketingmæssigt, som det var rart at få nogle ekstra hænder til at varetage.” Udtaler Ranj Azad, salgschef hos Nikodan Process Equipment A/S.
SEO og online aktivitet blev vejen frem
Talenterne startede forløbet ud med at identificere nye potentielle kunder og samarbejdspartnere i ind- og udland samt at lave konkurrentanalyser af lignende virksomheder i forskellige industrier. Disse blev brugt til at hente inspiration til deres egne markedsføringstiltag til Nikodan, men talenterne fik også det ud af det, at de lærte hinanden, virksomheden og industrien bedre at kende.
Efter det grundige forarbejde konkluderede talenterne, at søgemaskineoptimering og online aktivitet på bl.a. LinkedIn og Food Supply var vejen frem, og de lagde en plan for, hvordan de skulle gribe opgaverne an, og hvor ofte de skulle lægge nyt indhold på de forskellige platforme. Sideløbende blev et webbureau kontaktet, der skulle varetage udarbejdelsen af den nye hjemmeside.
De efterfølgende uger blev der foretaget søgeordsanalyser og tekstforfatning til den nye hjemmeside, samt udarbejdelse af tekst- og videoindhold til LinkedIn og Food Supply, så der var noget aktivitet op til lanceringen af den nye hjemmeside.
Forbedret markedsføring og ny online identitet og tilstedeværelse
Ved forløbets afslutning har de 3 talenter løftet Nikodans markedsføring, og virksomheden har fået deres nye online identitet og tilstedeværelse. Ifølge salgschefen, Ranj Azad, har forløbet tilført en masse værdi til virksomheden. Han påpeger dog samtidig, at det også er lidt nervepirrende, at talenterne kan få arbejde andetsteds undervejs.
”Jeg synes, det er et fremragende koncept, fordi man får den her ekstra arbejdskraft, der bringer nogle nye idéer til bordet. Og så synes jeg også, det er rigtig rart, at man får mulighed for at evaluere dem undervejs, men jeg synes også, det er nervepirrende, at de kan få jobs og smutte fra projektet, før forløbet er slut.”
Da forløbet startede, var der nemlig 4 talenter tilknyttet Nikodan, men efter få uger fik det ene talent tilbudt et job og afsluttede derfor forløbet tidligt.
Opfyldte forventninger – både personligt og erhvervsmæssigt
Undervejs i forløbet fik talenterne opfyldt deres forventninger – både erhvervsmæssigt som personligt.
”Jeg havde en forventning om at komme ud at møde nogle mennesker igen, ikke kun fordi jeg har været arbejdsløs, men også pga. hele corona-situationen det sidste års tid.” fortæller talentet Jonas Nordentoft.
Talenterne har mange forskelligheder, bl.a. alder, erfaring og branche, der gør, at de har fået meget ud af hinanden under forløbet, både personligt og fagligt.
Talent-teamet bestod af:
- Alexander Ahlgreen – Pba. – Tysk og IT-baseret markedskommunikation
- Jonas Nordentoft – Ba. – International handel og markedsføring
- Preben Andreasen – Højere Handelseksamen
VIL DU HAVE LØST EN CASE FOR DIN VIRKSOMHED?
Skriv dig op til at blive ringet uforpligtende op af en af vores konsulenter. Så tager vi en snak om forløbet og om hvordan vi kan hjælpe dig.