I samarbejde med LEAD THE TALENT blev fem talenter med forskellige kompetencer og personligheder sat sammen om at udvikle en digital strategi for EA Værktøj – med et særligt fokus på søgeordsoptimering (SEO) og den digitale tilstedeværelse på de sociale medier.  

Talentgruppen havde fra projektets start brug for at få kendskab til EA Værktøjs kunder (målgruppe), samarbejdspartnere og leverandører. Det resulterede i kvalitative interviews, som på bedste coronamanér foregik via EverCall. Baseret på data udviklede gruppen tre personaer/kundetyper, som var afgørende for den videre strategi. 

Boost af den digitale tilstedeværelse for EA Værktøj

80% af den danske befolkning er i dag aktive på de sociale medier. Heriblandt Facebook. Facebook er et værktøj for virksomheder der vil målrette deres kommunikation på en effektiv måde. I denne digitaliserede verden, som vi lever i i dag, vil virksomheder blive overhalet indenom, hvis ikke den enkelte virksomhed har en god Facebook-strategi.  

EA Værktøj ytrede fra starten af, at netop Facebook var deres primære fokus, hvorfor talentgruppen valgte at fokusere på henholdsvis konkurrencer og video content på netop den platform. Talentgruppen har med deres LIVE-udsendelse, produktvideo og diverse Facebook-konkurrencer sat gang i EA Værktøjs digitale udviklingsrejse. Et startskud, som EA Værktøj nu skal arbejde videre med og optimere i fremtiden.  

“Vi glæder os meget til at følge EA Værktøj i fremtiden, og vi håber, at de er klar til at udvikle og optimere deres digitale rejse ud fra det afsæt, som de nu har fået af os”  fortæller de tre talenter.   

Når talenter kommer i arbejde undervejs 

Talentgruppen bestod af fem talenter, men blev reduceret til fire, og så tre, efter henholdsvis to uger og fire uger, da to fik arbejde andetsteds undervejs. Gruppen på fem var en velfungerende gruppe på det såvel professionelle som personlige plan, men heldigvis gik det ikke udover den gode gruppedynamik. De tre resterende talenter tog projektet i deres hænder, og var alle opsatte på, at det nok skulle lykkes, trods det ville kræve lidt ekstra arbejde på blandt andet SEO-fronten.   

“Vi valgte, at det ikke skulle være en klods om benet, at vi manglede vores SEO-ekspert. I stedet så vi det som en positiv udfordring, da vi på den måde kunne sætte vores tværfaglige profiler i spil og selv tilegne os den fornødne viden og kompetencer, som var afgørende i det videre forløb”, fortæller de tre talenter. 

Teamet bestod af:  

Melanie Löyche – Pba. Offentlig Administration 

Laura Kathrine Thomassen – BA i Medievidenskab 

Simone Krogh Prein – Cand.mag i Oplevelsesøkonomi + BA i Medievidenskab 

VIL DU HAVE LØST EN CASE FOR DIN VIRKSOMHED?

Skriv dig op til at blive ringet uforpligtende op af en af vores konsulenter. Så tager vi en snak om forløbet og om hvordan vi kan hjælpe dig.