Hvordan gør man et nyt produkts indtræden på markedet så effektiv som muligt? Det var spørgsmålet, som virksomheden Made This stillede fire energiske og ambitiøse talenter. De arbejdede derfor intensivt i 12 uger på at finde den optimale go-to-market strategi – som der samtidigt kunne eksekveres på.
Made This er et lille webbureau, der har udviklet forretningsidéen Made This Gallery. Made This Gallery er en online platform, hvor det er muligt at samle og fremkalde billeder på abonnement via en dedikeret hjemmeside.
Hvordan fjerner man u’et i ukendt?
En af udfordringerne, som talenterne har måttet forholde sig til i casen, har været, hvordan man skaber opmærksomhed og interesse omkring et nyt produkt, der indeholder innovative elementer, er nyt på marked og ikke er kendt af potentielle brugere. Talenterne har således måttet fokusere på at udvikle en marketingsstrategi, der skaber opmærksomhed og tydeliggør behovet for Made This Gallery – og som samtidig udvikler kommunikation og indhold, som potentielle købere kan relatere til.
Flersidet metodisk tilgang
Teamet har arbejdet med Design Thinking som metodisk tilgang, hvor talenterne har taget udgangspunkt i skabelsen af forståelse for potentielle købere af Made This Gallery. Indledningsvist arbejdede talenterne derudover målrettet med at skabe indsigt i markedet gennem markedsanalyser og brugertrends. Det valgte de at gøre for at kunne udvikle målrettet kommunikation og kampagner. Derudover arbejdede talenterne med at analysere virksomhedens ‘unique selling points’ og værdier for, hvordan man udvikler et klart brand, der sammen med markedsanalyserne kunne udgøre en strategi for skabelsen af awareness – og på sigt mere salg for Made This Gallery.
Fra idé til klar handling
Under caseforløbet formåede talenterne at afdække markedspotentialet, identificere og undersøge en primær målgruppe samt at udarbejde og teste forskellige strategier – for at nå ud til den primære målgruppe. Derudover har talenterne medvirket til at redesigne virksomhedens hjemmeside, købssystem, visuelle udtryk og synlighed gennem sociale medier og online reklamer. Det har fra dag ét været talenternes mål at implementere de indsigter og strategier, der blev lagt – og ikke kun komme med anbefalinger.
Tværfagligt samarbejde med fokus på udvikling
For at komme i mål med den strategiske case, valgte talenterne at uddelegere forskellige roller med ansvarsområder på baggrund af kompetencer – og hvilke områder, de forskellige talenter ønskede at udvikle sig inden for. Undervejs var der derfor plads til individuel udvikling, faglig sparring og effektivt samarbejde. Talenterne har i den forbindelse været gode til at hjælpe hinanden på tværs af ansvarsområder og faglige kompetence, hvilket i sidste ende har ført til positive resultater for casevirksomheden.
Talent-teamet bestod af:
VIL DU HAVE LØST EN CASE FOR DIN VIRKSOMHED?
Skriv dig op til at blive ringet uforpligtende op af en af vores konsulenter. Så tager vi en snak om forløbet og om hvordan vi kan hjælpe dig.