Opgaverne har været mange med hovedfokus på udformning af en Go-To-Market strategi for PriceShapes internationalisering til Sverige og Norge, og har derfor indeholdt markedsanalyse, konkurrentanalyse.
Efter research arbejdet var udarbejdet omkring de nordiske markeder, begyndte vi på at forberede, hvordan man kan eksekvere på markederne. Dette betød, at vi udformede en SEO analyse af konkurrenterne på markederne, og hvordan vi kunne formå at placere ligeså godt på diverse søgeord om end ikke bedre. Ligeledes blev der udarbejdet content til digitale kanaler til at skabe brand awareness og styrke SEO.
Derudover blev der konkret indsamlet en lead-liste, med mulige kunder på markeder, som den nye country manager for Sverige kunne starte med at kontakte. Vi har derfor været med til at skabe ens stærk grobund for PriceShapes fremtidige success på de to nordiske markeder.
“Teamet af talenter har givet os et indblik i markederne, som vi ikke havde på forhånd og som helt sikkert vil være med til at forøge vores success på de pågældende markeder. Ydermere har forløbet været med til at udvide vores team af medarbejdere og udvikle en plan for den digitale indsats. Alt i alt har jeg været meget glad for den arbejdsindsats de har lagt for dagen, samt outputtet”
– Michael Christiansen, CFO hos PriceShapes A/S.
Relativt hurtigt i forløbet var vi færdige med grundarbejdet, til casen og kunne derfor også begynde at hjælpe til i andre aspekter i virksomheden. Der er tale om en start-up i udvikling, så der er masser at tage fat i og hjælpe med. Der er blandt andet blevet hjulpet til med at opsætte og ryde op i deres nuværende ERP system, Hubspot, således at den rigtige data er tilknyttet og man sikre en effektiv udnyttelse af systemet.
På nuværende tidspunkt er PriceShape i fuld gang med at eksekvere på både det svenske og norske marked og i dertil har PriceShape været så glade for forløbet af de har ansat 3 af de 5 talenter i fuldtidsstillinger efter forløbets afslutning.