Fem talenter fra LEAD THE TALENT – High Potentials har deltaget i et tre måneders forløb, i samarbejde med virksomheden Firestop Nordic.

Talenterne har diverse uddannelser inden for Cand.mag i designledelse, BA Information Management, Cand.scient i Vand og Miljø, Cand.merc. i Brand Management & Markedskommunikation og Cand. Merc. Jur.

Teamet har hjulpet virksomheden med, at udvikle deres markedsanalyse og markedsføringsstrategi for deres nye miljøvenlige- og brandhæmmende produkt.

Firestop Nordic er en lille virksomhed, med base i Kolding, som blev etableret i 2014. Det startede på baggrund af, at Michael Nørgård (CTO), havde været i træbranchen i 50 år, hvoraf 40 af dem har været i imprægnering, besluttede sig for at udvikle et unikt produkt ingen anden virksomhed havde.

På trods af, at lignende produkter allerede findes på markedet, så adskiller han sig med sit unikke produkt.

Lille virksomhed med stor grøn vision

Som en del af deres virksomhedsidentitet, står Firestop Nordic inden for grøn og miljørigtig produktudvikling. De vil gerne være med til at præge en fremtid med hensyn til mennesker og miljøet.

Dette gør de ved, at udvikle et brandhæmmende produkt, baseret på vand og med en neutral pH-værdi, hvilket betyder, at miljøet ikke tager skade ved brug af deres produkter.

Produktet indeholder ikke skadelige stoffer og kemikalier og er 100% organisk og nedbrydeligt. Derudover har de høj fokus på samarbejde med virksomheder, som har en ”cradle-to-cradle”-strategi, da værdierne er de samme som Firestop Nordics.

 

Fra tanke til eksekvering

Med henblik på den grønne teknologi og ønsket om at få budskabet om dette vidunderprodukt ud til virksomheder, har Firestop Nordic ønsket at få udarbejdet en markedsføringsstrategi og analyse af nye markeder, med henblik på at få et overblik med potentielle kunder.

Dette har teamet fra LEAD THE TALENT, været med til at eksekvere, for at realisere den tanke Firestop Nordic har.

De primære opgaver der har været fokus på fra teamet, har været analyse af diverse markeder i Europa med brug af PESTEL-analysen og Porter’s 5 Forces.

Samarbejdet mellem de fem talenter i teamet har kørt upåklageligt, da informations-flowet var rigtig godt, på baggrund af at alle kom med hver deres viden, fra hver uddannelse. Dette skabte et stort vidensfundament.

Derudover har de valgt at gå en anden retning, som har fokus på udvikling og design af Firestop Nordics hjemmeside, da de mener, at hjemmesiden har en primær rolle i markedsføring af nye produkter.

En mere professionel og SEO-baseret hjemmeside, vil nå ud til mange flere potentielle kunder, hvilket er hvad Firestop Nordics oprindelige ønske har været.

 

Arbejder sammen – Hver for sig

De fem talenter, stod fra start overfor en udfordring da al kommunikation og samarbejde, skulle foregå sammen, men hver for sig.

Det digitale arbejde kom klart i spil og udfordrede den unge generation til, at trække i den viden de i forvejen har omkring digital hjemmearbejde.

På trods af denne udfordring, har de formået at kommunikere, delegere og eksekvere diverse opgaver, alle for at nå ét fælles mål. I enden af forløbet, fik de muligheden for at mødes og arbejde sammen hos virksomheden.

“LEAD THE TALENT giver mulighed for at se tingene fra en anden side med nye tanker og indstillinger. Vi vil gerne sige tak for flot indsats og stort engagement.”  udtaler, CEO, Torben Damm

Denne periode, har styrket de fem talenters kompetencer inden for digital samarbejde, og udvidet deres viden med den vidensdeling der har taget plads imellem dem.

Hver især har en baggrund og uddannelse, som har spillet en væsentlig rolle i det overordnede arbejde med fokus på markedsføring, hjemmesidedesign og -udvikling, samt markedsresearch.

 

Teamet bestod af:

Simone Grubbe Grønkjær, Cand.mag i designledelse

Torben Eigaard, Cand.scient i Vand og Miljø

Kasper Knuthsen, Cand.merc. i Brand Management & Markedskommunikation

Anders Wied-Christiansen, Cand. Merc. Jur.

Lina Daka, BA Information Management