bar’sushis restauranter er for nyligt overgået til at være en franchisekæde. Som ny franchisevirksomhed i udvikling, er det afgørende at kende sit marked, potentielle nye partnere og vækstmuligheder.

Til en fokuseret strategisk indsats har bar’sushi derfor udvalgt et talentteam af nyuddannede akademikere fra LEAD THE TAELNTS talentudviklingsforløb, High Potentials, som i tæt samarbejde med virksomheden, har arbejdet med at udvikle bar’sushi franchise koncept og vækststrategi i Norden.

Teamet udgør tre talenter med Cand.merc.-baggrund og et talent med en Cand.mag.-baggrund. I teamet har der været bred enighed om, at det både har været fordelagtigt og positivt udfordrende at arbejde sammen som team.

I udvælgelsen af teamets medlemmer har bar’sushi ikke fokuseret så meget på at sammensætte et team med stor faglig diversitet, men derimod haft fokus på at teammedlemmerne, med afsæt i deres personlige kompetencer, som skulle kunne komplimentere hinanden og derfor sammen udgøre et stærkt team.

Den opfattelse støtter teammedlemmerne Sarah og Sanne: ”Med gruppens forskellige interesser og tilgange har vi suppleret hinanden godt, hvilket har haft stor betydning for kvaliteten og resultatet af vores arbejde”.

Franchisemanual  

I løbet af forløbets varighed, på 12 uger, har teamet undersøgt ”franchising”, som forretnings- og organisationsmodel. De har foretaget interviews med virksomheder, organiseret som franchise, og med den indsigt arbejdet med at identificere forretnings- og organisations-DNA, som en del af bar’sushi franchise-brand og koncept.

For at få en bedre forståelse for virksomheden indefra har teamet deltaget til leder- og organisationsmøder, og alle haft en arbejdsdag i en af sushi-restauranterne.

Stifter af bar’sushi franchise, Claus Skovsted er meget tilfreds med teamets indstilling og projektets resultat og slutter: 

” Vi er rigtig glade for samarbejdet. Teamet har været åbne og hurtigt opnået en forståelse for kulturen i virksomheden og opgaven.

Resultater fra research og analyse har teamet samlet i en franchisemanual, som vi fremover vil bruge i markedsføringen af franchise og ved opstart af nye franchisebutikker”.

Teamet bestod af:

Sanne Smed Sørensen, Cand. Mag. i International Virksomhedskommunikation

Sarah Marie Hansen, Cand.merc i Forretnings- og Markedsudvikling

Mathias von Jessen, Cand.merc.

Linnea Berg Ingwersen, Cand.negot i Global Marketing Management

TIL DIG DER VIL VIDE MERE

Vil du vide hvordan du selv får et team af talenter til at løse din udfordring på 12 uger?

Skriv dig op til en uforpligtende snak med en af vores konsulenter. Så tager vi en drøftelse om forløbet og om hvordan vi kan hjælpe dig.