I løbet af de seneste tre måneder har tre talenter fra LEAD THE TALENT High Potentials hjulpet softwarevirksomheden Plandisc med at få hul på markedsekspansionen uden for Skandinavien. 

Hvordan får Plandisc udvalgt de mest oplagte markeder uden for Skandinavien og hvad skal go-to-market strategien være for de udvalgte markeder? Det var opgaven de tre talenter blev stillet under assementdagen hos LEAD THE TALENT, og som de skulle eksekvere på i løbet af deres 12 uger hos Plandisc.

En særlig udfordring for talenterne bestod i at ordet ”årshjul” ikke eksisterer uden for Skandinavien. 

”Fra starten vidste vi at dette ville blive en omfattende opgave at løse på lige knap 12 uger. Omvendt var vi alle enige om at det var en udfordring vi var parate til at løse i fællesskab”, udtaler Elena Perez fra Team Plandisc. 

 

Fra markedsanalyse til international vækst 

Teamet valgte på baggrund af omfattende markedsanalyse at fokusere på Storbritannien pga. størrelsen på uddannelsessystemet, som er Plandisc’ primære segment. Derudover har de afprøvet potentialet indenfor segmenterne HR, marketing og GDPR grundet markedstørrelsen og trends.  

Mere konkret har teamet opnået følgende resultater:

  • Sikret 100.000 kr. gennem vækstfonden til ekspansion i Storbritannien 
  • Opnået 249 sign-ups gennem indledende markeds-push på Google og Facebook
  • Boostet antal besøgende på den engelske hjemmeside med 14.085 
  • Lavet aftaler med 15 personer der fremover vil være ambassadører for Plandisc 

”Teamets indsats ligger langt ud over mine forventninger. De har på meget kort tid formået at teste og eksekvere forskellige initiativer på UK-markedet. Vi har nu et billede af hvad vi skal gøre mere af og hvilket ikke ser ud til at virke på markedet”, udtaler Torben Stigaard, Partner og CMO i Plandisc. 

Ud over fokus på Storbritannien har teamet afprøvet deres online strategi i Australien, New Zealand, Canada og Sydafrika. Overraskende nok har interessen fra Sydafrika vist sig at være stor. 

”Deres arbejde giver os en fornuftig indikation af hvor vi i fremtiden skal fokusere vores marketingindsats. Desuden har de muliggjort et fokuseret fremstød ved at skaffe finansiering til ekspansion i Storbritannien”, siger Torben Stigaard. 

 

Styrken ligger i diversiteten 

Team Plandisc (som de kalder sig) er uddannet inden for Business Intelligence, IT og International Business. Deres forskelligartede baggrund har ifølge dem selv været deres største aktiv og er en af hovedfaktorerne til at det intense projekt har været en stor succes. 

”Vi har komplementeret hinanden overraskende godt og jeg mener at vores forskelligheder har været afgørende for at projektet kunne lade sig gøre på så kort tid. Jeg har fået en meget bedre forståelse for hvordan man intelligent udnytter data og udfører SEO takket være de to andre”, udtaler Simon Mathiesen fra Team Plandisc. 

TIL DIG DER VIL VIDE MERE

Vil du vide hvordan du selv får et team af talenter til at løse din udfordring, på 12 uger?

Skriv dig op til at blive ringet uforpligtende op af en af vores konsulenter. Så tager vi en snak om forløbet og om hvordan vi kan hjælpe dig.