I løbet af de sidste 3 måneder har fire talenter fra LEAD THE TALENT High Potentials hjulpet VisitAarhus med at udarbejde en strategi for AarhusCARD.

Udfordringen lød: ”Hvordan udvikler vi det nuværende salgssetup for AarhusCARD og bliver skarpere på, hvordan man rammer de relevante målgrupper for kortet?”

Med teamets forskellige baggrunde, og med design thinking-værktøjer i bagagen, blev der lavet interviews, fundet indsigter, udarbejdet kampagner og foreslået muligheder til salgsstrategien.

Fra personaer til salgskanaler

”Der er stadig et stort uudnyttet potentiale for salget og eksponering af AarhusCARD”, lyder det fra VisitAarhus.

Derfor valgte de, igennem LEAD THE TALENT, at invitere fire nyuddannede talenter til at løse den strategiske udfordring. Denne case er en vigtig del af strategien for VisitAarhus”, lyder det fra Projektleder, Klaus Kristensen. Han fortsætter:

“Det er derfor en stor fordel at vi har fået et hold unge mennesker til at hjælpe med udvikling af nye initiativer og koncepter, samt klarlægge hvilke strategiske muligheder, der er forbundet med de forskellige målgrupper for kortet.”

Kan man samarbejde, når man tænker forskelligt?

De fire profiler, som VisitAarhus valgte til teamet, havde alle forskellige baggrunde, hvilket muliggjorde et tværfagligt samarbejde.

”På trods af at vi alle tænker forskelligt og har forskellige baggrunde, har samarbejdet fungeret upåklageligt”, siger én af de fire talenter. ”Vi gjorde noget ud af at tale om vores individuelle styrker og svagheder inden vi gik i gang, hvilket betød at vi havde bedre forståelse for hinanden. Det tror jeg var vigtigt for samarbejdet.”

Selvom ingen af talenterne fik tilbudt et job, hos VisitAarhus, i denne omgang, har de fået en masse erfaring med i bagagen, som de kan tage med videre til deres næste job – og hvem ved, måske bliver de en del af VisitAarhus’ medarbejderstab en dag i fremtiden.