I løbet af de sidste 3 måneder har tre talenter fra High Potentials hjulpet Insights Danmark med (blandt andet) at lave et strategisk attack på den kommunale sektor.

Hvordan laver man et skalerbart produkt, som kan få hul på det store uforløste potentiale i den kommunale sektor, som Insights Danmark har identificeret? Det var den opgave de tre talenter fik stillet under assesmentdagen hos LEAD THE TALENT og som de skulle arbejdere med i løbet at deres 10 uger hos Insights Danmark.

TalentTeamet (som de kalder sig) er uddannet inden for uddannelsesvidenskab, international erhvervskommunikation og religionsvidenskab og samfundsfag, og har konkret arbejdet med at lave et skalerbart produkt, som kunne give Insights Danmark et strategisk push ind i den kommunale sektor.

Fra sporadisk indsats til strategisk push

“Vi har gennem de sidste 12 år arbejdet med det offentlige sporadisk. Det har været tilfældigheder  og individuelle interesser hos enkelte konsulenter.

Meningen med denne case er at skabe et push i det offentlige, få kvalificerede dialoger, og derfor har vi brug for et skalerbart produkt som alle konsulenterne kan have gavn af, både her i Danmark og i udlandet. TalentTeamet har lavet et hæfte, som vi kan markedsføre, og vi kan bruge det i alle lande. De har skabt en grobund for det vildeste skalerbare produkt”, siger Tom Fisker Jørgensen, Senior Consultant & Solutions Design Manager i Insights Danmark.

Som en del af casen har de tre talenter udarbejdet et salgshæfte til den kommunale sektor, som beskriver Insights Danmarks arbejde og hvilke muligheder de forskellige produkter kan give i den kommunale sektor.

“Det har været en stejl læringskurve med at finde ud af præcis, hvad Insights kan gøre ude i kommunerne og hvilke workshop de kunne tilbyde. Men det har også været fedt at få stillet sådan en meget åben opgave, hvor vi selv fik fingerne i alle delene – lige fra tekstforfatning til research af ledere i kommunerne, som vi kunne tage fat i”, siger Anne Vogel som er cand.ling.merc i engelsk og international erhvervskommunikation og en del af TalentTeamet hos Insights.

Værdien er ikke til at tage fejl af. “De har vist de andre en ekstra indsats, som har en stor effekt. Vi har sat standarden for hvad man kan, og det er en inspiration for de andre. Det har skabt muligheder, som folk ikke har set før. Vi har bevist overfor hinanden, at de sten der ligger på vejen, dem kan vi sagtens komme forbi”, udtaler Tom.

Diversiteten giver bedre løsninger

En anden af talenterne i gruppen er Peter, som er uddannet cand.soc i uddannelsesvidenskab og tidligere lærer. For ham er der ingen tvivl om at diversiteten i gruppen bestemt har sine styrker:

“I forhold til den kreative og innovative fase tænker jeg, at det er en fordel, at vi ikke kommer fra samme faglige baggrund. Jeg tror på, at der er større sandsynlighed for, at man komme med forskellige kreative og innovative løsninger, når man har forskellige baggrunde. Teknisk, så kan det også være en fordel, hvis man har nogen, som har arbejdet mere med grafisk arbejde end andre. Man har forskellige tekniske skills, som man kan trække på”.

TIL DIG DER VIL VIDE MERE

Vil du vide hvordan du selv får et team af talenter til at løse din udfordring, på 12 uger?

Skriv dig op til at blive ringet uforpligtende op af en af vores konsulenter. Så tager vi en snak om forløbet og om hvordan vi kan hjælpe dig.