Katrine Stampe Nielsen
Uddannelse
Journalist – Professionbachelor fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Seneste stilling
Watch Medier
Om mig
Professionelt er jeg drevet af at ville forbedre min indsats til et højere niveau inden for tidsrammen – og selvom jeg er vant til at arbejde med deadlines, er jeg kvalitetsbevidst. Formidling, der gør en forskel for andre, brænder jeg for.
Fagligt begår jeg mig inden for alle skriftlige genrer og kan kommunikere i et sprog, der er tilpasset modtageren. Jeg er skarp til research samt finde gode historier. Jeg har styr på min grammatik og kan redigere og læse korrektur. Derudover formår jeg at idé- og konceptudvikle, tænke i pressestrategier, da jeg kender mediebranchen og netværket. Som journalist er jeg god til at tale med mennesker og være imødekommende.
Personligt er jeg udadvendt, nysgerrig og motiveres af udfordringer og udvikling. Har en tro på, at det jeg ikke kan lige nu, kan jeg lære. Jeg engagerer mig i fællesskaber, men er også en selvstændig person, der evner at løse mine opgaver alene. Privat er jeg aktiv og dyrker en del sport, bl.a. dykning. Jeg har gerne gang i flere projekter og er i skrivende stund ved at lære at strikke og blive gode venner med en slagboremaskine.
Mine tre hovedkompetencer:
Kommunikation/Formidling, Marketing/PR & Design/Innovation
Kommunikation/Formidling
- Jeg ved hvordan den gode historie findes, vinkles og eksekveres. Jeg kan skrive forskellige formater, fra nyheder til reportager. Mine journalistiske værktøjer kan også bruges til intern og ekstern kommunikation, da jeg forstår målgrupper og at formidle klare budskaber.
- Jeg er storyteller og kan formidle i et levende og fængende sprog.
- Har styr på det grammatiske
- Forstår at arbejde og tænke i at udkomme på flere platforme.
- Jeg sætter mig ind i og formidler kompliceret stof i et forståeligt sprog.
- Jeg kan lave research og finde oplysninger, som er nødvendige for at løse mine opgaver.
- Kan lave interviews, som kan bruges til alt fra journalistik til arbejde med fokusgrupper og andre undersøgelser.
- Har forståelse og viden om kommunikation i en stor virksomhed som OK a.m.b.a. – kan lave nyhedsbreve, intern kommunikation mv.
- Jeg evner at skabe gode relationer til mennesker, jeg møder, og er stærk til at netværke og kildepleje, da jeg møder mennesker i øjenhøjde, men kan også være kritisk og gå til mine kilder med kritiske spørgsmål.
- Jeg kan klippe små videoer til SoMe, lave opslag og finde historier.
- Har dækket kommunalstof, så forstår mig på politik og den politiske arbejdsgang.
Marketing/PR
- Som journalist kender jeg mediernes arbejdsgang, og det kan anvendes til PR og udvikling af mediestrategier. Jeg er også i stand til at yde medietræning.
- Jeg er vant til at arbejde med budskaber og skabe rubrikker samt andet tekst, der fænger.
- Har tidligere beskæftiget mig med pressemeddeleser.
- Er servicemindet og vil kunne med mine viden fra mediebranchen kunne betjene, bl.a. journalister ved en pressetjeneste.
Design/Innovation
- Har kurser og anvendt redskaber fra design thinking til, bl.a. udvikling af et nyt segmenteringsværktøj til en kulturinstitution i Aarhus.
- Med mig, fra min uddannelse, har jeg viden om projektstyring og konceptudvikling, hvilket gør mig kvalificeret til at udvikle medierne og journalistikken. Det blev bl.a. anvendt, da jeg som praktikant var en del af et projekt, hvor Jyllands-Postens sportsjournalistik skulle udvikles.
Hvad er jeg stolt af?
Jeg var med til at grave en stor skandalesag frem i Aarhus Kommune, hvor jeg foruden journalistikken er stolt af, hvordan jeg håndterede at blive presset af embedsmænd og det politiske system, som forsøgte at stoppe mig ved at afvise, lægge sagen ned og skræmme os. Jeg var god til kildepleje og fik holdt en god kontakt med dem, der vil tale med os. Jeg arbejdede med fortroligt materiale, og formåede med min kollega at sparre og være kritisk overfor vores informationer, sådan vi fik truffet afbalancerede valg.
Jeg skulle formidle kompliceret stof og gøre det interessant for læserne. Det lykkedes ved at benytte forskellige fortællegreb, som gjorde historierne nærværende og skabe en identifikationsfølelse. Jeg skulle træffe beslutninger, nogle gange hurtigt, men samtidigt velovervejede. Det kunne jeg gennem overblik og struktur.
Jeg er stolt af, hvordan mine researchevner kunne anvendes til at komme videre i sagen, når vi gik i stå. Her formåede jeg at tænke ud af boksen for at finde svar og løsninger, hvilket afspejlede sig i vores journalistik.
Alt dette styrker mine evner til at arbejde under pres, have overblik, sætte mig ind i kompliceret stof, tale med alt fra borgere til magteliten, skrive hurtige nyheder og dybe baggrundsartikler, se større sammenhænge i en sag og udføre research.
TAG IKKE MIT ORD FOR DET – HER ER HVAD JEG LAVEDE HOS EN CASEVIRKSOMHED

Unge caseknusere udvikler vækststrategi for voksende virksomhed
I tre måneder har fem unge talenter fra High Potentials skabt værdi for en aarhusiansk vækstvirksomhed ved at analysere og udvikle en skaleringsstrategi til et nyt udlandseventyr. Men også internt blandt talenterne har forløbet været værdifuldt og udviklende. Den...

Økologisk Landsforening får dybdegående rapport
Talenterne har undersøgt, hvordan ØL bevæger sig mod at blive en bred NGO fremfor en brancheforening.

Unik indsigt i medarbejderadfærd i globale Netcompany
Talenterne har opstillet Power BI dashboards om brugsadfærd på intranettet og udarbejdet nye onboardingguides.

Go-to-market-strategi for nye Nordiske markeder til IT-system
Talenterne udførte markeds- og konkurrentanalyse samt en strategi for at gå ind i Norge og Sverige.

Markedsundersøgelse og valg af ny leverandør i tekstilindustrien
Hos WhiteWear har talenterne interviewet og undersøgt potentielle internationale leverandører til ny strategisk satsning.

Væksten hos Living Flowers er i fuld flor
Teamet har skabt rød tråd i B2C kommunikationen på tværs af e-mail automation, sociale medier og website.

Talenternes specialistviden bidrager til vækststrategi
Plan for nyt produktsortiment målrettet laberatorier og en ny database til salgskonsulenterne i Frisenette.

Salgs- og marketingsstrategi, website og en Go-To-Market plan på kun 12 uger
Fundament for ny SaaS-platform i IT-virksomheden BEMIIT.

ReWood: Fra genbrug til grønt guld
Udvikling af bæredygtigt produkt samt en strategi for at få det ud over stepperne.

Human Engage: Potentialet i at forfølge nye idéer
I september 2020 startede fire talenter hos konsulenthuset Human Engage, hvor de i de efterfølgende tre måneder fungerede som projektteam hos virksomheden. Indgangsvinklen var virksomhedens ønske om at skabe en portal til kunde-, medarbejder- og lederundersøgelser,...

Go-to-market strategi og konkrete nye tiltag for IPSCenter Danmark
IPSCenter Danmark er en konsulentvirksomhed, der har specialiseret sig i den evidensbaserede IPS-metode. Med udgangspunkt i denne hjælper IPSCenter Danmark’s konsulenter jobcentre med at skabe jobs eller uddannelse til mennesker med psykiske diagnoser eller psykisk...
”Det har været en kæmpe fornøjelse at følge teamet, som dedikerede, engagerede og motiverede kastede sig over opgaven med at lære vores publikum at kende.
De har været rigtig gode til at rammesætte opgaven realistisk, hvilket betyder, at vi står med en gennemarbejdet rapport med et veldokumenteret bud på konkret segmentering af vores publikum.
Vi har også fået forslag og vejledninger til, hvordan vi fremadrettet kan arbejde med at indhente oplysninger om vores publikum samt målrette markedsføringen af vores koncerter til de enkelte segmenter. Et fantastisk redskab, som vi er meget glade for og glæder os til at arbejde videre med og implementere i organisationen”
Dorthe Andersen, Orkesterchef, Aarhus Jazz Orchestra