Jane Vilsgaard
Uddannelse
Cand.mag i Medievidenskab
Seneste stilling
Client Coordinator hos IUM Aarhus
Om mig
Med en baggrund indenfor medievidenskab samt erfaring fra mediebureau-branchen, har jeg en bred medie- og kommunikationsrettet forståelse, såvel som dyb indsigt i strategisk markedsføring på diverse medieplatforme.
Jeg brænder for at skabe værdi hos målgruppen gennem formidling af relevant og inspirerende indhold.
Derudover er jeg en nysgerrig nordjyde med et stort service- og teamplayer-gen.
Mine hovedkompetencer:
Marketing/PR & Kommunikation/Formidling
Marketing/PR
Med min store passion og viden indenfor medier og marketing, kan jeg gennem dybdegående research arbejde og en kvalitativ dataindsamling, skabe værdifuld indsigt i målgruppens udfordringer og livsverden, hvilket kan skabe det helt rette fundament for en effektfuld marketingstrategi.
Jeg kan udarbejde en marketingstrategi og en marketing content plan med det rette mediemix, som kan skabe relevant indhold til kernemålgruppen og dermed øge kendskabsgraden til brandet.
Kommunikation/Formidling
Jeg har et skarpt sind og er derfor dygtig til at sætte mig ind i et komplekst stof, for derefter at kunne formidle det til letforståelig viden, der kan forståes og anvendes af alle.
Jeg tænker altid kommunikationsmodellen ind i mit arbejde og jeg har derfor altid modtageren for øje. Jeg kan udarbejde relevant og inspirerende indhold til sociale medier med billeder, videoer og grafisk indhold, som kan skabe opmærksomhed hos målgruppen.
Derudover har jeg erfaring med indholdsproduktion til og redigering af hjemmeside, hvor målet var at skabe en rød tråd i kommunikationen og SEO-optimering af hjemmesiden.
Hvad er jeg stolt af?
Jeg er særligt stolt af specialet fra kandidaten i medievidenskab i 2019, som vi fik karakteren 12 for. Vi havde sat os for at undersøge, hvilke udfordringer podcastmediet står overfor i forsøget på at finde en rentabel forretningsmodel, og hvorvidt det er muligt at skabe en selvstændig forretning, udelukkende baseret på podcast i Danmark.
Vi undersøgte podcastmarkedet for finansieringsmuligheder til producenterne/udbyderne, som kan bestå af forskellige annonceringsformater og brugerbetaling. Vi foretog en omfattende receptionsanalyse af podcastlytternes betalingsvillighed og holdning til annoncering i podcasts.
Hele undersøgelsen mundede ud i værdifuld indsigt i, hvorvidt podcastudbydere kan finansiere deres indholdsproduktion i Danmark.
TAG IKKE MIT ORD FOR DET – HER ER HVAD JEG LAVEDE HOS EN CASEVIRKSOMHED

Unge caseknusere udvikler vækststrategi for voksende virksomhed
I tre måneder har fem unge talenter fra High Potentials skabt værdi for en aarhusiansk vækstvirksomhed ved at analysere og udvikle en skaleringsstrategi til et nyt udlandseventyr. Men også internt blandt talenterne har forløbet været værdifuldt og udviklende. Den...

Økologisk Landsforening får dybdegående rapport
Talenterne har undersøgt, hvordan ØL bevæger sig mod at blive en bred NGO fremfor en brancheforening.

Unik indsigt i medarbejderadfærd i globale Netcompany
Talenterne har opstillet Power BI dashboards om brugsadfærd på intranettet og udarbejdet nye onboardingguides.

Go-to-market-strategi for nye Nordiske markeder til IT-system
Talenterne udførte markeds- og konkurrentanalyse samt en strategi for at gå ind i Norge og Sverige.

Markedsundersøgelse og valg af ny leverandør i tekstilindustrien
Hos WhiteWear har talenterne interviewet og undersøgt potentielle internationale leverandører til ny strategisk satsning.

Væksten hos Living Flowers er i fuld flor
Teamet har skabt rød tråd i B2C kommunikationen på tværs af e-mail automation, sociale medier og website.

Talenternes specialistviden bidrager til vækststrategi
Plan for nyt produktsortiment målrettet laberatorier og en ny database til salgskonsulenterne i Frisenette.

Salgs- og marketingsstrategi, website og en Go-To-Market plan på kun 12 uger
Fundament for ny SaaS-platform i IT-virksomheden BEMIIT.

ReWood: Fra genbrug til grønt guld
Udvikling af bæredygtigt produkt samt en strategi for at få det ud over stepperne.

Human Engage: Potentialet i at forfølge nye idéer
I september 2020 startede fire talenter hos konsulenthuset Human Engage, hvor de i de efterfølgende tre måneder fungerede som projektteam hos virksomheden. Indgangsvinklen var virksomhedens ønske om at skabe en portal til kunde-, medarbejder- og lederundersøgelser,...

Go-to-market strategi og konkrete nye tiltag for IPSCenter Danmark
IPSCenter Danmark er en konsulentvirksomhed, der har specialiseret sig i den evidensbaserede IPS-metode. Med udgangspunkt i denne hjælper IPSCenter Danmark’s konsulenter jobcentre med at skabe jobs eller uddannelse til mennesker med psykiske diagnoser eller psykisk...
“Det var nødvendigt at forstå udfordringen i dybden. På den måde ville vi få den bedste forudsætning for at kommunikere klart og simpelt til vores målgruppe, hvordan vi kan hjælpe (…) Det har været en kæmpe gevinst at have Jane, Steffie, Carla og Line ombord.”
Mikkel Dickenson, Stifter, DecisionCaddy