Vil du høre mere? Kontakt mig her:

 

janevilsgaard@gmail.com

+45 20 63 35 99

Jane Vilsgaard

Uddannelse

Cand.mag i Medievidenskab

Seneste stilling

Client Coordinator hos IUM Aarhus

Om mig

Med en baggrund indenfor medievidenskab samt erfaring fra mediebureau-branchen, har jeg en bred medie- og kommunikationsrettet forståelse, såvel som dyb indsigt i strategisk markedsføring på diverse medieplatforme.

Jeg brænder for at skabe værdi hos målgruppen gennem formidling af relevant og inspirerende indhold.

Derudover er jeg en nysgerrig nordjyde med et stort service- og teamplayer-gen.

Mine hovedkompetencer:

Marketing/PR & Kommunikation/Formidling

Marketing/PR

Med min store passion og viden indenfor medier og marketing, kan jeg gennem dybdegående research arbejde og en kvalitativ dataindsamling, skabe værdifuld indsigt i målgruppens udfordringer og livsverden, hvilket kan skabe det helt rette fundament for en effektfuld marketingstrategi.

Jeg kan udarbejde en marketingstrategi og en marketing content plan med det rette mediemix, som kan skabe relevant indhold til kernemålgruppen og dermed øge kendskabsgraden til brandet.

 

 

Kommunikation/Formidling

Jeg har et skarpt sind og er derfor dygtig til at sætte mig ind i et komplekst stof, for derefter at kunne formidle det til letforståelig viden, der kan forståes og anvendes af alle.

Jeg tænker altid kommunikationsmodellen ind i mit arbejde og jeg har derfor altid modtageren for øje. Jeg kan udarbejde relevant og inspirerende indhold til sociale medier med billeder, videoer og grafisk indhold, som kan skabe opmærksomhed hos målgruppen.

Derudover har jeg erfaring med indholdsproduktion til og redigering af hjemmeside, hvor målet var at skabe en rød tråd i kommunikationen og SEO-optimering af hjemmesiden.

Hvad er jeg stolt af?

Jeg er særligt stolt af specialet fra kandidaten i medievidenskab i 2019, som vi fik karakteren 12 for. Vi havde sat os for at undersøge, hvilke udfordringer podcastmediet står overfor i forsøget på at finde en rentabel forretningsmodel, og hvorvidt det er muligt at skabe en selvstændig forretning, udelukkende baseret på podcast i Danmark.

Vi undersøgte podcastmarkedet for finansieringsmuligheder til producenterne/udbyderne, som kan bestå af forskellige annonceringsformater og brugerbetaling. Vi foretog en omfattende receptionsanalyse af podcastlytternes betalingsvillighed og holdning til annoncering i podcasts.

Hele undersøgelsen mundede ud i værdifuld indsigt i, hvorvidt podcastudbydere kan finansiere deres indholdsproduktion i Danmark.

TAG IKKE MIT ORD FOR DET – HER ER HVAD JEG LAVEDE HOS EN CASEVIRKSOMHED

“Det var nødvendigt at forstå udfordringen i dybden. På den måde ville vi få den bedste forudsætning for at kommunikere klart og simpelt til vores målgruppe, hvordan vi kan hjælpe (…) Det har været en kæmpe gevinst at have Jane, Steffie, Carla og Line ombord.” 

Mikkel Dickenson, Stifter, DecisionCaddy

VIL DU VIDE MERE OM TALENTERNE?