Emma Bojer Christensen
Uddannelse
Cand. mag. i Interkulturelle Studier
Seneste stilling
Projektmedarbejder hos WildDetect (virksomhedspraktik)
Om mig
Jeg har en dyb interesse i og nysgerrighed på mennesker og kultur. Gennem mine studier har jeg oparbejdet en indgående kulturforståelse, samt kompetencer i samarbejde og kommunikation på tværs af forskellighed, hvilket betyder, at jeg møder andre åbent og nysgerrigt.
Som person er jeg empatisk, tålmodig og videbegærlig. Jeg motiveres af at samarbejde og at arbejde med mennesker.
Mine tre hovedkompetencer:
Kommunikation/Formidling, Internationalisering/Globalisering & Human Resource
Kommunikation/Formidling
Jeg er øvet i at forstå store mængder kompleks viden og i at videreformidle dette i øjenhøjde. Med min kulturforståelse og mine interkulturelle kompetencer kan jeg desuden bidrage til at optimere kommunikation og samarbejde i og imellem teams i virksomheder, hvis medarbejdersammensætning er karakteriseret ved diversitet og mangfoldighed.
Internationalisering/Globalisering
Min uddannelse har fokuseret på at forstå mennesker og kultur i lyset af globalisering. Jeg tilbyder derfor et humanistisk perspektiv og en forståelse, som kan bidrage positivt, når man som virksomhed vil (sam)arbejde på tværs af landegrænser.
Human Resource
Jeg er meget empatisk, og kombineret med min kulturforståelse og nysgerrighed på mennesker, tror jeg på, at jeg kan være med til at forbedre og understøtte arbejdstrivslen på en arbejdsplads.
Jeg har været ansvarlig for salgsteam hos Krifa og har været aktivitetsansvarlig hos Ungdommens Røde Kors, hvorfra jeg har gode erfaringer med at arbejde med og tage ansvar for en gruppe medarbejdere.
Hvad er jeg stolt af?
Som projektmedarbejder hos WildDetect blev jeg sat ind i en helt ny kontekst, som jeg ikke tidligere har været i. Her skulle jeg i samarbejde med en kollega lave en go to-market strategi over det tyske marked.
Jeg er stolt af det arbejde, som vi udførte – at jeg kunne bringe min faglighed og kulturforståelse i spil, og at det færdige produkt blev anset for at være både at være relevant og give værdifulde indsigter i hvilke kulturelle forskelle, man som firma skulle være opmærksom på, når man trådte ind på det tyske marked.
TAG IKKE MIT ORD FOR DET – HER ER HVAD JEG LAVEDE HOS EN CASEVIRKSOMHED

Unge caseknusere udvikler vækststrategi for voksende virksomhed
I tre måneder har fem unge talenter fra High Potentials skabt værdi for en aarhusiansk vækstvirksomhed ved at analysere og udvikle en skaleringsstrategi til et nyt udlandseventyr. Men også internt blandt talenterne har forløbet været værdifuldt og udviklende. Den...

Økologisk Landsforening får dybdegående rapport
Talenterne har undersøgt, hvordan ØL bevæger sig mod at blive en bred NGO fremfor en brancheforening.

Unik indsigt i medarbejderadfærd i globale Netcompany
Talenterne har opstillet Power BI dashboards om brugsadfærd på intranettet og udarbejdet nye onboardingguides.

Go-to-market-strategi for nye Nordiske markeder til IT-system
Talenterne udførte markeds- og konkurrentanalyse samt en strategi for at gå ind i Norge og Sverige.

Markedsundersøgelse og valg af ny leverandør i tekstilindustrien
Hos WhiteWear har talenterne interviewet og undersøgt potentielle internationale leverandører til ny strategisk satsning.

Væksten hos Living Flowers er i fuld flor
Teamet har skabt rød tråd i B2C kommunikationen på tværs af e-mail automation, sociale medier og website.

Talenternes specialistviden bidrager til vækststrategi
Plan for nyt produktsortiment målrettet laberatorier og en ny database til salgskonsulenterne i Frisenette.

Salgs- og marketingsstrategi, website og en Go-To-Market plan på kun 12 uger
Fundament for ny SaaS-platform i IT-virksomheden BEMIIT.

ReWood: Fra genbrug til grønt guld
Udvikling af bæredygtigt produkt samt en strategi for at få det ud over stepperne.

Human Engage: Potentialet i at forfølge nye idéer
I september 2020 startede fire talenter hos konsulenthuset Human Engage, hvor de i de efterfølgende tre måneder fungerede som projektteam hos virksomheden. Indgangsvinklen var virksomhedens ønske om at skabe en portal til kunde-, medarbejder- og lederundersøgelser,...

Go-to-market strategi og konkrete nye tiltag for IPSCenter Danmark
IPSCenter Danmark er en konsulentvirksomhed, der har specialiseret sig i den evidensbaserede IPS-metode. Med udgangspunkt i denne hjælper IPSCenter Danmark’s konsulenter jobcentre med at skabe jobs eller uddannelse til mennesker med psykiske diagnoser eller psykisk...