Vil du høre mere? Kontakt mig her:

 

annabechs@gmail.com

+45 28 44 94 62

Anna Bech Sørensen

Uddannelse

Professionsbachelor i journalistik

Seneste stilling

Projektansat kommunikationsmedarbejder hos Steiner HF i Aarhus

Om mig

Interesseret, engageret, idérig og altid i gang. Fagligt er min force at formidle og producere. At researche, interviewe, tænke i målgrupper og omsætte det indsamlede materiale til rette og mest værdiskabende platform er min yndlingsproces. Jeg trives jeg i et uformelt miljø, hvor faste opgaver går hånd i hånd med pludselig opståede udfordringer. Et miljø, hvor der er plads til at tænke nyt og utraditionelt, og hvor der ikke er langt fra tanke til handling. Min fritid bruger jeg sammen med mine venner, i naturen og på hesteryg. Tidligere har jeg fået at vide, at jeg er tillidsvækkende, troværdig, nysgerrig og til at regne med. Værdier jeg prøver at leve op til både i mit arbejde og privat. 

Mine tre hovedkompetencer:

Marketing & PR, Kommunikation & Formidling og Organisation & Strategi

Marketing & PR

Jeg har tidligere arbejdet med kampagner på sociale medier og arbejdet med brand-værdi. Jeg kan omsætte en organisations eller virksomheds kernefortælling og brandværdi til konkret output – om det er Facebook/Instagram-annoncer eller andet.

Kommunikation & Formidling 

Jeg brænder for at formidle og kommunikere. Om det er igennem tekst, video eller lyd afhænger af målgruppe og formål. Jeg kan gennemføre hele processen fra scoping over interviews til udarbejdelse af produkt.

Organisation & Strategi

Jeg har erfaring indenfor strategisk kommunikation, hvor jeg eksempelvis kan udarbejde kommunikationsplaner for kampagner eller for sociale medier. Samtidig er jeg vant til at organisere fra frivilligt arbejde og fra bestyrelsesarbejde, hvor jeg har været blandt andet uddannelsesansvarlig og fundraising-ansvarlig.

Hvad er jeg stolt af:

Digital formidling kan for mig flytte grænserne for, hvordan vi opfatter en artikel eller tekst. Dette forsøgte jeg med fortællingen “Monica er altid online”, som jeg lavede på Nordjyske Medier. Artiklen handler om unges medieforbrug, og de konsekvenser det medfører – og tog form ved at følge en pige ved navn Monica i et døgn. I stedet for at lave en klassisk artikel med ekspertcitater udviklede jeg sammen med en kollega et chatinterface, der tog form som en messengersamtale. Her præsenterede jeg forskerens indsigter. På denne måde fik vi udviklet en platform, som vores målgruppe var bekendt med og fik dermed øget læserantallet markant.