Odense

Tilmeld dig Info-dag og hør mere om forløbet og casevirksomhederne.
Dato: 9. september kl:10-12 på adressen: Dalum Landbrugsskole – Landbrugsvej 65, 5260 Odense S

Se casevirksomhederne og find dit perfekte match!

Forløbets

Vigtige datoer

^
D. 9. september

Informationsdag

Få indsigt i High Potentials-forløbet, mød teamet og hør, hvordan det kan styrke din karriere. Casevirksomhederne bliver præsentereret og du får mulighed for at stille spørgsmål, så du kan vurdere, om forløbet er det rette for dig.

^
D. 16. september

Matching Day

Mød virksomhederne, præsenter dig selv og en løsning på deres cases og find det rette match for dig. Du får mulighed for at stille spørgsmål og vise, hvordan dine kompetencer kan skabe værdi hos virksomheden.

^
D. 24. september

Tre kick-off dage

Inden du starter, deltager du i tre intensive dage med workshops, netværk og sparring. Her får du værktøjer til at løse casen, lærer om samarbejde og bliver klædt på til at skabe værdi fra dag ét.

^
D. 29. september

Opstart i virksomheden

Nu starter dit forløb, hvor du i et team med andre talenter arbejder hands-on med casen i samarbejde med virksomheden. Du får praktisk erfaring, udvikler løsninger og viser, hvordan du kan skabe værdi – og måske lande dit næste job.

Kom i gang med forløbet

Gennem High Potentials-forløbet får du sparring, netværk og værktøjer, der styrker din udvikling fra start til opstart i virksomheden. Hver fase er designet til at ruste dig til at skabe værdi – for dig selv og din fremtidige arbejdsplads.

Casekatolog

Aktuelle casevirksomheder

Orana Denmark

ERP & process optimization

Læs mere

Orana Denmark is a part of the Orana Group. Orana is a multinational company within the food and beverage industry and develops, sells, and produces tailormade fruit based semi-manufactures for dairies, juice manufacturers and other food producers in more than 50 countries.  

To strengthen their operational capabilities and support their upcoming ERP transition, Orana Denmark is launching a strategic supply chain optimization project. 

 

CASE

The upcoming team will play a central role to support and shape the future ERP setup and help optimize their demand planning and procurement processes with smarter forecasting and simplified procedures. 

Case kommer snart

Söderberg & Partners Pension

Kunderejsen

Læs mere

Söderberg & Partners er en af Nordens førende forsikrings- og pensionsmæglere. I Danmark har virksomheden mere end 250 franchisetagere og medarbejdere fordelt på 23 kontorer. I Odense finder du deres afdeling, der har fokus på firmapension, sundheds- og livsforsikringer. Virksomheden ønsker at forbedre deres interne og eksterne kommutation mhp. at optimere kunderejsen og skabe merværdi for både kunder og slutbrugere.   

CASE

Udarbejd en målgruppesegmentering mhp. at kortlægge kunderejsen og identificere, hvilke forbedringstiltag Söderberg & Partners Pensionsmægler bør foretage, både internt og eksternt i deres rådgivningsmodel, for at opnå en højere deltagerprocent ved rådgivningsmøder og dermed øge udbyttet af deres ydelser.

Casen kommer snart

GOG Sport

Pris- og kampagnestrategi,

Læs mere

GOG Sport A/S driver ligahåndboldholdet “GOG”. Klubben har vundet det danske mesterskab 9 gange, og flyttede i 2022 sine hjemmekampe fra Gudme-hallerne til Arena Svendborg, som har en kapacitet på ca. 3900 siddende tilskuere. Med den øgede kapacitet ønsker GOG Sport at sætte en strategi for, hvordan de sikrer den rette prisstruktur og kampagneplan for at sikre en fyldt hal, stærke oplevelser, men samtidig til højst mulige billetpriser.   

CASE

CASE: Med henblik på at udarbejde en pris- og kampagnestrategi, skal teamet kortlægge virksomhedens nuværende billetsystem, datahistorik og kunderejse. På baggrund heraf skal der foretages en målgruppesegmentering, som muliggør en målrettet kampagneindsats med differentierede billetpriser.

Casen kommer snart

Denios

Markedsanalyse

Læs mere

DENIOS ApS er en globalt anerkendt og førende virksomhed, som har stadfæstet
deres markedsposition gennem de seneste tre årtier, hvor de har haft fokus på opbevaring
og håndtering af farlige stoffer, miljøbeskyttelse og arbejdssikkerhed.

CASE

DENIOS ApS ønsker at få lavet en dybdegående markedsanalyse med en dertilhørende Go-To-Market
strategi på deres produktgruppe luftteknik/aircontainment og de dertilhørende produkter, herunder bl.a.
vario-flow workspaces.

Læs hele casen

Steffen Sten

Digitalisering

Læs mere

Steffen Sten ApS er en familieejet virksomhed med speciale i import og salg af eksklusive
teglprodukter som belægningsklinker, facadeløsninger og tagsten. Med base i Odense og 12
medarbejdere er virksomheden førende inden for belægningsklinker i Skandinavien. Steffen Sten
arbejder med både private og professionelle kunder i Danmark, Norge, Sverige og Finland.

CASE

Steffen Sten ønsker at styrke deres bæredygtighedsprofil og effektivisering
gennem deres investering i Graphisoft: Hvordan kan Steffen Sten udnytte deres
investering i Graphisoft til at styrke deres bæredygtighedsprofil og effektivisere
arbejdsgange omkring CO2-data og produktinformation? Casen giver talentgruppen
mulighed for at arbejde med digitalisering, visuel dokumentation og konkret forankring i
virksomhedens daglige drift.

Læs hele casen

Casekatolog

Aktuelle casevirksomheder

3Teknik

Kundekoncept

Læs mere

3Teknik A/S er en landsdækkende virksomhed med mere end 30 års erfaring indenfor VVS og ventilation. Med ca. 70 medarbejdere, der spænder fra projektledere til montører, leverer de skræddersyede løsninger til bolig-, administrations- og kontormiljøer i hele Danmark.

CASE

3Teknik A/S ønsker at udvikle et kernekundekoncept, der styrker relationerne til deres nøglekunder gennem skræddersyede løsninger og tættere samarbejde. Opgaven omfatter udvikling af konceptet, design af en kommunikationsstrategi samt implementeringsplan, der kan integreres i organisationens daglige drift.

Læs hele casen

Voestalpine

Markedsanalyse

Læs mere

Voestalpine AG er en globalt førende koncern inden for teknik og varige forbrugsgoder. Koncernen repræsenteres af 500 koncernvirksomheder i mere end 50 lande. Voestalpine HPM Denmark A/S er det danske salgsselskab i voestalpine-koncernes division, High Performance Metal. Denne division fokuserer på teknisk krævende produktsegmenter og er global markedsleder inden for både værktøjsstål og specialstål.

CASE

Voestalpine HPM Denmark A/S ønsker at få foretaget en dybdegående markedsanalyse af belægning/avanceret overfladebehandling. Analysen skal afslutningsvis give virksomheden valide insigter i, hvordan Voestalpine HPM Denmark A/S skal agere i markedet, således dette understøtte virksomhedens vækstambitioner for fremtiden.

Læs hele casen

Ittaouil modular group

Digitalisering

Læs mere

Ittaouil Modular Group er en innovativ virksomhed, der leverer modulære konstruktioner i både lille og stor skala. Virksomheden samarbejder med udvalgte førende producenter såsom Thermory Group, VMS Houses, ÖÖD Houses og MLK Houses fra henholdsvis Estland, Letland og USA. Med stærke partnerskaber og et dedikeret team leverer Ittaouil Modular Group høj kvalitet af træbyggeri og arbejder løbende på at optimere deres processer gennem digitalisering og effektivisering.

CASE

For at sikre endnu større kontrol over data og projekter samt komplet eliminere risikoen for fejl ønsker Ittaouil Modular Group at styrke og digitalisere virksomhedens vigtigste processer. Dette vil gøre det nemmere at skalere og styre projekter effektivt, uanset om der bestilles et enkelt hus eller 200 ad gangen. Målet er at skabe en bestillingsproces, der er lige så enkel og brugervenlig som at købe en Tesla.

Læs hele casen

Har I nogle spørgsmål til High Potentials?

Hvis du er usikker på, hvilken by du skal vælge, eller har spørgsmål om forløbet, kan du altid kontakte Anne Lene for vejledning. Hun står klar til at hjælpe dig med at finde det rette match.

De mest stillede spørgsmål

Vi har samlet de mest stillede spørgsmål, så du hurtigt kan finde svar. Hvis du ikke finder det, du søger, er du altid velkommen til at kontakte os.

Hvornår er jeg endeligt tilmeldt High Potentials-forløbet?

Du er endeligt tilmeldt High Potentials-forløbet, når du har takket ja til den casevirksomhed, som tilbyder dig en plads.

Inden da har du været til vores Info Day, hvor du hører mere om forløbets indhold. Derefter tilmelder du dig Matching Day, som afholdes få dage efter. Her møder du casevirksomhederne, løser et udsnit af deres case i teams, og på baggrund af dette, vælger casevirksomheden, hvem de vil have i deres team.

Hvordan vælger jeg casevirksomhed?

På hjemmesiden kan du læse om de forskellige casevirksomheder og den case, de skal have løst. Du finder casevirksomheder i både Odense, Trekantområdet, Hovedstadsområdet og Aarhus.

Ved tilmelding, beder vi dig om at prioritere de casevirksomheder, du ønsker at møde til Matching Day - det sker gennem en sign up-form, som vi sender dig.

Vi stræber efter, at du møder dine førsteprioriteter.

Hvilken uddannelse/baggrund skal jeg have for at deltage i forløbet?

Alle uddannelser og faglige baggrunde er velkomne.

Vi går aktivt efter at skabe mangfoldige teams, hvilket betyder, vi søger en bred sammensætning af profiler.

Mange af vores talenter er nyuddannede akademikere, men vi oplever også flere, der bruger forløbet som et springbræt til et karriereskift, eller er professions- eller diplomuddannet osv.

Hvordan foregår en Matching Day?

Du får tilsendt en mail med mødetid og sted samt hvilke casevirksomheder, du skal møde.

På selve dagen bliver der afholdt flere sessioner – typisk 3-4. En session varer ca. 1 time, og her møder du én casevirksomhed af gangen.

Du møder casevirksomheden sammen med 3-4 andre kandidater. Sammen diskuterer I, hvordan I vil løse et udsnit af virksomhedens case. Repræsentanter fra casevirksomheden sidder med ved bordet og observerer jeres måde at arbejde som team.

Til sådan et forma, er det dine kompetencer og samarbejdsevner, som er i fokus – ikke dit CV og/eller erfaring.

Efter Matching Day vælger casevirksomheden hvilke kandidater, de vil have med på deres team. Du får svar på mail et par dage efter Matching Day.

Tre Kick-off dage

Inden du starter ude hos virksomheden, faciliterer vores projektleder tre Kick-off dage, hvor du bliver klædt på til forløbet.

Den første dag kommer du fysisk til at møde din kommende gruppe, og der er rum for at stille alle de spørgsmål, som man stadig brænder inde med.

På anden dagen tager du et online kursus i forandringsagten, hvilket er et redskab, der hjælper dig med at arbejde med innovationsprocesser ude hos virksomheden.

Den tredje dag klæder vi dig på med de sidste praktiske informationer, inden du starter fysisk hos virksomheden.

Hvad går forandringsagenten ud på?

Forandringsagten er et én-dags onlinekursus i design thinking og innovationsprocesser - faciliteret af vores projektleder.

Forandringsagenten giver dig håndgribelige værktøjer. Det træner dig i at træffe hurtige valg, og lærer dig om, hvordan du kan implementere de forskellige inovationsprocesser ude hos virksomhederne.

Alle får en Garuda-profil

Som en del af vores tre kick-off dage får alle deltagere lov til at tage en Garuda-profil.

Dette profilværktøj anvender vi for, at alle grupper hver i sær får et fælles sprog for, hvordan der er forskelligheder i hver gruppesammensætning.

Hvordan ser programmet for forløbet ud?

Alle forløb starter ud med tre kick-off dage. Derefter starter du hos casevirksomheden, hvor du løser et projekt på 8 uger. Undervejs har du løbende check-in med vores projektleder, som sørger for, at du får et godt forløb. Derudover har du sideløbende møder med din mentor, som oftest er 3-4 gange under forløbet.

En skræddersyet kalender udformes af vores konsulenter til hvert forløb og gøres tilgængeligt for alle deltagere.

Hvad gør jeg, hvis jeg får job undervejs?

Du fortsætter på forløbet og i casevirksomheden indtil den dag, du starter i dit nye job. Det vil typisk være dagen før, du starter i din nye stilling.

Du skal give besked til os, din casevirksomhed og din mentor, så vi ved, hvad din situation er.

Skal jeg stadig søge job, mens jeg er en del af forløbet?

Du skal stadig være aktivt jobsøgende under forløbet, for at du kan få dine dagpenge.

Du har selvfølgelig også fri til at tage til samtaler.

Kan jeg deltage, hvis jeg skal på ferie under forløbet?

Det er en vurderingssag alt efter hvor længe og hvornår, du har ferie. Har du planlagt mere end 2 ugers ferie under forløbet, fraråder vi generelt at tilmelde sig forløbet, da det samlet vil være et stort indhug i et 8 ugers forløb.

Du skal kontakte din forløbsansvarlige, hvis du har spørgsmål til ferie.

Kan jeg arbejde ved siden af forløbet - f.eks. frivilligt arbejde?

Du kan godt arbejde frivilligt, så længe det ikke går ud over arbejdstiden hos din casevirksomhed.

Antal af timer med frivilligt arbejde skal selvfølgelig afstemmes med jobcentret.

Hvordan fungerer mentorforløbet?

Du får en personlig mentor under forløbet. Din mentor er en erfaren erhvervsprofil, som du vil få én-til-én sparring med og vejledning af ift. dine mål, udfordringer, udviklingsønsker og generelle jobsøgning.

Din mentor bliver matchet med dig ud fra fælles forventninger og dine udviklingsønsker. Du mødes med din mentor 3-4 gange under forløbet.

Læs her en tidligere deltager, fortælle om sit mentorskab under forløbet.

Hvad får jeg ud af at deltage på High Potentials?
  • Erfaring med at arbejde i tværfaglige teams
  • Relevant erhvervserfaring til dit CV
  • Udvidet branchekendskab og netværk
  • Egen personlige Garuda-profil
  • Personlig udvikling samt videreudvikling af professionel profil
  • Sparring med en erfaren erhvervsprofil (mentor)
  • Konkrete værktøjer til at styrke din jobsøgning
  • Udvikle, udforske og skabe nye kompetencer
  • Erfaring med innovationsværktøjer
Kan LEAD THE TALENT hjælpe mig i job?

Vores mission og DNA er at hjælpe alle vores talenter i job.

High Potentials-forløbet er derfor designet til at rumme et hav af muligheder, som det er op til dig at gribe.

Vi har derudover konsulenter, der arbejder på at etablere kontakt mellem dig og vores netværk af virksomheder. Det sker blandt andet ved, at du opretter en profil i vores talentdatabase.

Vi følger alle vores talenter helt op til 6 måneder efter endt forløb.