Odense
Tilmeld dig Info-dag og hør mere om forløbet og casevirksomhederne.
Dato: 18. februar på adressen XXXX
Se casevirksomhederne og find dit perfekte match!
Forløbets
Vigtige datoer
D. 18 februar
Informationsdag
Få indsigt i High Potentials-forløbet, mød teamet og hør, hvordan det kan styrke din karriere. Casevirksomhederne bliver præsentereret og du får mulighed for at stille spørgsmål, så du kan vurdere, om forløbet er det rette for dig.
D. 25 februar
Matching Day
Mød virksomhederne, præsenter dig selv og en løsning på deres cases og find det rette match for dig. Du får mulighed for at stille spørgsmål og vise, hvordan dine kompetencer kan skabe værdi hos virksomheden.
D. 25 februar
Tre kick-off dage
Inden du starter, deltager du i tre intensive dage med workshops, netværk og sparring. Her får du værktøjer til at løse casen, lærer om samarbejde og bliver klædt på til at skabe værdi fra dag ét.
D. 25 februar
Opstart i virksomheden
Nu starter dit forløb, hvor du i et team med andre talenter arbejder hands-on med casen i samarbejde med virksomheden. Du får praktisk erfaring, udvikler løsninger og viser, hvordan du kan skabe værdi – og måske lande dit næste job.
Kom i gang med forløbet
Gennem High Potentials-forløbet får du sparring, netværk og værktøjer, der styrker din udvikling fra start til opstart i virksomheden. Hver fase er designet til at ruste dig til at skabe værdi – for dig selv og din fremtidige arbejdsplads.
Casekatolog
Aktuelle casevirksomheder

3Teknik
Kundekoncept
Læs mere
3Teknik A/S er en landsdækkende virksomhed med mere end 30 års erfaring indenfor VVS og ventilation. Med ca. 70 medarbejdere, der spænder fra projektledere til montører, leverer de skræddersyede løsninger til bolig-, administrations- og kontormiljøer i hele Danmark.
CASE
3Teknik A/S ønsker at udvikle et kernekundekoncept, der styrker relationerne til deres nøglekunder gennem skræddersyede løsninger og tættere samarbejde. Opgaven omfatter udvikling af konceptet, design af en kommunikationsstrategi samt implementeringsplan, der kan integreres i organisationens daglige drift.

Voestalpine
Markedsanalyse
Læs mere
Voestalpine AG er en globalt førende koncern inden for teknik og varige forbrugsgoder. Koncernen repræsenteres af 500 koncernvirksomheder i mere end 50 lande. Voestalpine HPM Denmark A/S er det danske salgsselskab i voestalpine-koncernes division, High Performance Metal. Denne division fokuserer på teknisk krævende produktsegmenter og er global markedsleder inden for både værktøjsstål og specialstål.
CASE
Voestalpine HPM Denmark A/S ønsker at få foretaget en dybdegående markedsanalyse af belægning/avanceret overfladebehandling. Analysen skal afslutningsvis give virksomheden valide insigter i, hvordan Voestalpine HPM Denmark A/S skal agere i markedet, således dette understøtte virksomhedens vækstambitioner for fremtiden.

Ittaouil modular group
Digitalisering
Læs mere
Ittaouil Modular Group er en innovativ virksomhed, der leverer modulære konstruktioner i både lille og stor skala. Virksomheden samarbejder med udvalgte førende producenter såsom Thermory Group, VMS Houses, ÖÖD Houses og MLK Houses fra henholdsvis Estland, Letland og USA. Med stærke partnerskaber og et dedikeret team leverer Ittaouil Modular Group høj kvalitet af træbyggeri og arbejder løbende på at optimere deres processer gennem digitalisering og effektivisering.
CASE
For at sikre endnu større kontrol over data og projekter samt komplet eliminere risikoen for fejl ønsker Ittaouil Modular Group at styrke og digitalisere virksomhedens vigtigste processer. Dette vil gøre det nemmere at skalere og styre projekter effektivt, uanset om der bestilles et enkelt hus eller 200 ad gangen. Målet er at skabe en bestillingsproces, der er lige så enkel og brugervenlig som at købe en Tesla.

NH Towage
ESG
Læs mere
NH Towage (Svendborg Bugser A/S) er en førende aktør inden for bugsering og maritim
service i Danmark og internationalt. Med base i Svendborg har virksomheden over 50 års
erfaring med at levere pålidelig og professionel assistance til søfarten. Virksomheden
opererer med en flåde af moderne slæbebåde, der kombinerer høj ydeevne med miljøvenlig teknologi. Med en vækstorienteret strategi og en mission om at være den foretrukne samarbejdspartner inden for bugsering, arbejder virksomheden målrettet på at optimere sine processer og levere værdi til både kunder og samfund.
CASE
NH Towage A/S ønsker at få udarbejdet sin første ESG-rapport, som tager udgangspunkt i Erhvervsstyrelsens ESG-skabelon. Rapporteringen skal imødekomme virksomhedens nuværende kunder, leverandører og potentielt fremtidige kunder ift. behov og krav om viden om NH Towage A/S’ arbejde med bæredygtighed.
Casekatolog
Aktuelle casevirksomheder

3Teknik
Kundekoncept
Læs mere
3Teknik A/S er en landsdækkende virksomhed med mere end 30 års erfaring indenfor VVS og ventilation. Med ca. 70 medarbejdere, der spænder fra projektledere til montører, leverer de skræddersyede løsninger til bolig-, administrations- og kontormiljøer i hele Danmark.
CASE
3Teknik A/S ønsker at udvikle et kernekundekoncept, der styrker relationerne til deres nøglekunder gennem skræddersyede løsninger og tættere samarbejde. Opgaven omfatter udvikling af konceptet, design af en kommunikationsstrategi samt implementeringsplan, der kan integreres i organisationens daglige drift.

Voestalpine
Markedsanalyse
Læs mere
Voestalpine AG er en globalt førende koncern inden for teknik og varige forbrugsgoder. Koncernen repræsenteres af 500 koncernvirksomheder i mere end 50 lande. Voestalpine HPM Denmark A/S er det danske salgsselskab i voestalpine-koncernes division, High Performance Metal. Denne division fokuserer på teknisk krævende produktsegmenter og er global markedsleder inden for både værktøjsstål og specialstål.
CASE
Voestalpine HPM Denmark A/S ønsker at få foretaget en dybdegående markedsanalyse af belægning/avanceret overfladebehandling. Analysen skal afslutningsvis give virksomheden valide insigter i, hvordan Voestalpine HPM Denmark A/S skal agere i markedet, således dette understøtte virksomhedens vækstambitioner for fremtiden.

Ittaouil modular group
Digitalisering
Læs mere
Ittaouil Modular Group er en innovativ virksomhed, der leverer modulære konstruktioner i både lille og stor skala. Virksomheden samarbejder med udvalgte førende producenter såsom Thermory Group, VMS Houses, ÖÖD Houses og MLK Houses fra henholdsvis Estland, Letland og USA. Med stærke partnerskaber og et dedikeret team leverer Ittaouil Modular Group høj kvalitet af træbyggeri og arbejder løbende på at optimere deres processer gennem digitalisering og effektivisering.
CASE
For at sikre endnu større kontrol over data og projekter samt komplet eliminere risikoen for fejl ønsker Ittaouil Modular Group at styrke og digitalisere virksomhedens vigtigste processer. Dette vil gøre det nemmere at skalere og styre projekter effektivt, uanset om der bestilles et enkelt hus eller 200 ad gangen. Målet er at skabe en bestillingsproces, der er lige så enkel og brugervenlig som at købe en Tesla.

Har I nogle spørgsmål til High Potentials?
Hvis du er usikker på, hvilken by du skal vælge, eller har spørgsmål om forløbet, kan du altid kontakte Kenneth for vejledning. Han står klar til at hjælpe dig med at finde det rette match.
De mest stillede spørgsmål
Vi har samlet de mest stillede spørgsmål, så du hurtigt kan finde svar. Hvis du ikke finder det, du søger, er du altid velkommen til at kontakte os.
Hvornår er jeg endeligt tilmeldt High Potentials-forløbet?
Du er endeligt tilmeldt High Potentials-forløbet, når du har takket ja til den casevirksomhed, som tilbyder dig en plads.
Inden da har du været til vores Info Day, hvor du hører mere om forløbets indhold. Derefter tilmelder du dig Matching Day, som afholdes få dage efter. Her møder du casevirksomhederne, løser et udsnit af deres case i teams, og på baggrund af dette, vælger casevirksomheden, hvem de vil have i deres team.
Hvordan vælger jeg casevirksomhed?
På hjemmesiden kan du læse om de forskellige casevirksomheder og den case, de skal have løst. Du finder casevirksomheder i både Odense, Trekantområdet, Hovedstadsområdet og Aarhus.
Ved tilmelding, beder vi dig om at prioritere de casevirksomheder, du ønsker at møde til Matching Day - det sker gennem en sign up-form, som vi sender dig.
Vi stræber efter, at du møder dine førsteprioriteter.
Hvilken uddannelse/baggrund skal jeg have for at deltage i forløbet?
Alle uddannelser og faglige baggrunde er velkomne.
Vi går aktivt efter at skabe mangfoldige teams, hvilket betyder, vi søger en bred sammensætning af profiler.
Mange af vores talenter er nyuddannede akademikere, men vi oplever også flere, der bruger forløbet som et springbræt til et karriereskift, eller er professions- eller diplomuddannet osv.
Hvordan foregår en Matching Day?
Du får tilsendt en mail med mødetid og sted samt hvilke casevirksomheder, du skal møde.
På selve dagen bliver der afholdt flere sessioner – typisk 3-4. En session varer ca. 1 time, og her møder du én casevirksomhed af gangen.
Du møder casevirksomheden sammen med 3-4 andre kandidater. Sammen diskuterer I, hvordan I vil løse et udsnit af virksomhedens case. Repræsentanter fra casevirksomheden sidder med ved bordet og observerer jeres måde at arbejde som team.
Til sådan et forma, er det dine kompetencer og samarbejdsevner, som er i fokus – ikke dit CV og/eller erfaring.
Efter Matching Day vælger casevirksomheden hvilke kandidater, de vil have med på deres team. Du får svar på mail et par dage efter Matching Day.
Tre Kick-off dage
Inden du starter ude hos virksomheden, faciliterer vores projektleder tre Kick-off dage, hvor du bliver klædt på til forløbet.
Den første dag kommer du fysisk til at møde din kommende gruppe, og der er rum for at stille alle de spørgsmål, som man stadig brænder inde med.
På anden dagen tager du et online kursus i forandringsagten, hvilket er et redskab, der hjælper dig med at arbejde med innovationsprocesser ude hos virksomheden.
Den tredje dag klæder vi dig på med de sidste praktiske informationer, inden du starter fysisk hos virksomheden.
Hvad går forandringsagenten ud på?
Forandringsagten er et én-dags onlinekursus i design thinking og innovationsprocesser - faciliteret af vores projektleder.
Forandringsagenten giver dig håndgribelige værktøjer. Det træner dig i at træffe hurtige valg, og lærer dig om, hvordan du kan implementere de forskellige inovationsprocesser ude hos virksomhederne.
Alle får en Garuda-profil
Som en del af vores tre kick-off dage får alle deltagere lov til at tage en Garuda-profil.
Dette profilværktøj anvender vi for, at alle grupper hver i sær får et fælles sprog for, hvordan der er forskelligheder i hver gruppesammensætning.
Hvordan ser programmet for forløbet ud?
Alle forløb starter ud med tre kick-off dage. Derefter starter du hos casevirksomheden, hvor du løser et projekt på 8 uger. Undervejs har du løbende check-in med vores projektleder, som sørger for, at du får et godt forløb. Derudover har du sideløbende møder med din mentor, som oftest er 3-4 gange under forløbet.
En skræddersyet kalender udformes af vores konsulenter til hvert forløb og gøres tilgængeligt for alle deltagere.
Hvad gør jeg, hvis jeg får job undervejs?
Du fortsætter på forløbet og i casevirksomheden indtil den dag, du starter i dit nye job. Det vil typisk være dagen før, du starter i din nye stilling.
Du skal give besked til os, din casevirksomhed og din mentor, så vi ved, hvad din situation er.
Skal jeg stadig søge job, mens jeg er en del af forløbet?
Du skal stadig være aktivt jobsøgende under forløbet, for at du kan få dine dagpenge.
Du har selvfølgelig også fri til at tage til samtaler.
Kan jeg deltage, hvis jeg skal på ferie under forløbet?
Det er en vurderingssag alt efter hvor længe og hvornår, du har ferie. Har du planlagt mere end 2 ugers ferie under forløbet, fraråder vi generelt at tilmelde sig forløbet, da det samlet vil være et stort indhug i et 8 ugers forløb.
Du skal kontakte din forløbsansvarlige, hvis du har spørgsmål til ferie.
Kan jeg arbejde ved siden af forløbet - f.eks. frivilligt arbejde?
Du kan godt arbejde frivilligt, så længe det ikke går ud over arbejdstiden hos din casevirksomhed.
Antal af timer med frivilligt arbejde skal selvfølgelig afstemmes med jobcentret.
Hvordan fungerer mentorforløbet?
Du får en personlig mentor under forløbet. Din mentor er en erfaren erhvervsprofil, som du vil få én-til-én sparring med og vejledning af ift. dine mål, udfordringer, udviklingsønsker og generelle jobsøgning.
Din mentor bliver matchet med dig ud fra fælles forventninger og dine udviklingsønsker. Du mødes med din mentor 3-4 gange under forløbet.
Læs her en tidligere deltager, fortælle om sit mentorskab under forløbet.
Hvad får jeg ud af at deltage på High Potentials?
- Erfaring med at arbejde i tværfaglige teams
- Relevant erhvervserfaring til dit CV
- Udvidet branchekendskab og netværk
- Egen personlige Garuda-profil
- Personlig udvikling samt videreudvikling af professionel profil
- Sparring med en erfaren erhvervsprofil (mentor)
- Konkrete værktøjer til at styrke din jobsøgning
- Udvikle, udforske og skabe nye kompetencer
- Erfaring med innovationsværktøjer
Kan LEAD THE TALENT hjælpe mig i job?
Vores mission og DNA er at hjælpe alle vores talenter i job.
High Potentials-forløbet er derfor designet til at rumme et hav af muligheder, som det er op til dig at gribe.
Vi har derudover konsulenter, der arbejder på at etablere kontakt mellem dig og vores netværk af virksomheder. Det sker blandt andet ved, at du opretter en profil i vores talentdatabase.
Vi følger alle vores talenter helt op til 6 måneder efter endt forløb.