LEAD THE TALENT
Toggle Switch
Jobsøgende
Virksomhed
Toggle Switch
Jobsøgende
Virksomhed

Aarhus

Tilmeld dig Info-dag og hør mere om forløbet og casevirksomhederne.
Dato: 18. februar på adressen XXXX

Se casevirksomhederne og find dit perfekte match!

Forløbets

Vigtige datoer

^
D. 18 februar

Informationsdag

Få indsigt i High Potentials-forløbet, mød teamet og hør, hvordan det kan styrke din karriere. Casevirksomhederne bliver præsentereret og du får mulighed for at stille spørgsmål, så du kan vurdere, om forløbet er det rette for dig.

^
D. 25 februar

Matching Day

Mød virksomhederne, præsenter dig selv og en løsning på deres cases og find det rette match for dig. Du får mulighed for at stille spørgsmål og vise, hvordan dine kompetencer kan skabe værdi hos virksomheden.

^
D. 25 februar

Tre kick-off dage

Inden du starter, deltager du i tre intensive dage med workshops, netværk og sparring. Her får du værktøjer til at løse casen, lærer om samarbejde og bliver klædt på til at skabe værdi fra dag ét.

^
D. 25 februar

Opstart i virksomheden

Nu starter dit forløb, hvor du i et team med andre talenter arbejder hands-on med casen i samarbejde med virksomheden. Du får praktisk erfaring, udvikler løsninger og viser, hvordan du kan skabe værdi – og måske lande dit næste job.

Kom i gang med forløbet

Gennem High Potentials-forløbet får du sparring, netværk og værktøjer, der styrker din udvikling fra start til opstart i virksomheden. Hver fase er designet til at ruste dig til at skabe værdi – for dig selv og din fremtidige arbejdsplads.

Casekatolog

Aktuelle casevirksomheder

Difko

Kunderejse

Læs mere

Difko A/S har siden 1976 været en af Danmarks førende aktører inden for investering og projektudvikling, med fokus på formidling af investeringskapital og administration af investeringsprojekter for danske investorer. Med en solid erfaring på området er Difko A/S en pioner i Danmark, som leverer et omfattende udbud af investeringsprojekter.

CASE

Difko A/S ønsker at få en klar forståelse for, hvordan deres nuværende kunderejse ser ud. Denne viden skal sikre, at man skal udarbejde en standardiseret kunderejse for alle kunder. Ydermere skal teamet foretage en intern bæredygtighedsanalyse, som har til formål at sikre at Difko A/S lever op til deres bæredygtige image internt såvel som eksternt.

Læs hele casen

Knauf

Rekruttering

Læs mere

Knauf A/S er en del af Knauf Group, som er en international anerkendt tysk industrivirksomhed, der har specialiseret sig i produktion af gips og byggematerialer siden sin grundlæggelse i 1932 af brødrene Alfons og Karl Knauf. Virksomheden har i dag udviklet sig til at være en af de førende og største producenter af byggematerialer på verdensplan og deres produkter anvendes i en lang række byggeprojekter verden over. 

CASE

Knauf A/S ønsker at få styrket deres nuværende employer branding position. Virksomheden ønsker derfor at få foretaget en gap-analyse af deres eksisterende aktiviteter på området, for herefter at kunne få udarbejdet en forbedret strategi. Strategien vil skulle tage afsæt i relevante findings og implementeringstiltag som bl.a. skal styrke Knauf A/S tiltrækning og fastholdelse af nye såvel som nuværende medarbejdere. 

Læs hele casen

Enkotec

Markedsanalyse

Læs mere

Enkotec A/S blev stiftet i 1981, da man opfandt et banebrydende og nytænkende rotationsprincip, som gjorde det muligt at kombnere trådføring, trådklipning og dannelse af sømhoveder i én kontinuerlig proces med roterende bevægelser. Virksomhedens maskiner bygger på førnævnte rotationsprincip som muliggør produktion i høj hastighed og kvalitet. Rotationsmetoden opstod under et forskningsprojekt mellem Danmarks Tekniske Universitet og NKT Wirework.

CASE

Enkotec A/S ønsker at få foretaget en dybdegående markedsafsøgning af, hvor deres nuværende rotationsprincip kan benyttes, foruden i deres kernesalg til sømproduktion. Analysen skal give virksomheden indsigter i de næste strategiske valg omkring vækst til nye markeder. (The case is also aimed at English speakers)

Læs hele casen

Frisenette

ESG

Læs mere

Mikrolab – Frisenette A/S er leverandør af laboratorieudstyr, alt fra basis- til kundespecificeret udstyr, forbrugsvarer laboratorietilbehør, solventer, standarder og kemikalier. Virksomheden leverer produkter og services til industri, forskning og uddannelse.

CASE

Mikrolab – Frisenette A/S ønsker at få udarbejdet virksomhedens første ESG-rapport, som tager udgangspunkt i Erhvervsstyrelsens ESG-skabelon. Rapporteringen skal imødekomme virksomhedens nuværende og potentielle nye kunder og leverandørs behov og krav for viden om Mikrolab – Frisenettes A/S arbejde med bæredygtighed. 

Læs hele casen

Standard web

Automatisering

Læs mere

Standard Web ApS er eksperter i automatisering, der optimerer på virksomhedersarbejdsprocesser. Virksomheden har eksisteret siden 2016 og leveret resultater indenfor webudvikling og digital marketing, men hvor man med årene har haft et større og større fokus på
automatiseringsdelen.

CASE

Standard Web ApS ønsker at få kortlagt viden om den nyligt indtrådte timeregistreringslov. Herefter skal teamet udarbejde og præsentere forskellige løsninger på online platforme i Microsoft Power Platform, som kan hjælpe kunder med deres timeregistrering i praksis.

Læs hele casen

Casekatolog

Aktuelle casevirksomheder

Difko

Kunderejse

Læs mere

Difko A/S har siden 1976 været en af Danmarks førende aktører inden for investering og projektudvikling, med fokus på formidling af investeringskapital og administration af investeringsprojekter for danske investorer. Med en solid erfaring på området er Difko A/S en pioner i Danmark, som leverer et omfattende udbud af investeringsprojekter.

CASE

Difko A/S ønsker at få en klar forståelse for, hvordan deres nuværende kunderejse ser ud. Denne viden skal sikre, at man skal udarbejde en standardiseret kunderejse for alle kunder. Ydermere skal teamet foretage en intern bæredygtighedsanalyse, som har til formål at sikre at Difko A/S lever op til deres bæredygtige image internt såvel som eksternt.

Læs hele casen

Knauf

Rekruttering

Læs mere

Knauf A/S er en del af Knauf Group, som er en international anerkendt tysk industrivirksomhed, der har specialiseret sig i produktion af gips og byggematerialer siden sin grundlæggelse i 1932 af brødrene Alfons og Karl Knauf. Virksomheden har i dag udviklet sig til at være en af de førende og største producenter af byggematerialer på verdensplan og deres produkter anvendes i en lang række byggeprojekter verden over. 

CASE

Knauf A/S ønsker at få styrket deres nuværende employer branding position. Virksomheden ønsker derfor at få foretaget en gap-analyse af deres eksisterende aktiviteter på området, for herefter at kunne få udarbejdet en forbedret strategi. Strategien vil skulle tage afsæt i relevante findings og implementeringstiltag som bl.a. skal styrke Knauf A/S tiltrækning og fastholdelse af nye såvel som nuværende medarbejdere. 

Læs hele casen

Enkotec

Markedsanalyse

Læs mere

Enkotec A/S blev stiftet i 1981, da man opfandt et banebrydende og nytænkende rotationsprincip, som gjorde det muligt at kombnere trådføring, trådklipning og dannelse af sømhoveder i én kontinuerlig proces med roterende bevægelser. Virksomhedens maskiner bygger på førnævnte rotationsprincip som muliggør produktion i høj hastighed og kvalitet. Rotationsmetoden opstod under et forskningsprojekt mellem Danmarks Tekniske Universitet og NKT Wirework.

CASE

Enkotec A/S ønsker at få foretaget en dybdegående markedsafsøgning af, hvor deres nuværende rotationsprincip kan benyttes, foruden i deres kernesalg til sømproduktion. Analysen skal give virksomheden indsigter i de næste strategiske valg omkring vækst til nye markeder. (The case is also aimed at English speakers)

Læs hele casen

Har I nogle spørgsmål til High Potentials?

Hvis du er usikker på, hvilken by du skal vælge, eller har spørgsmål om forløbet, kan du altid kontakte Kenneth for vejledning. Han står klar til at hjælpe dig med at finde det rette match.

De mest stillede spørgsmål

Vi har samlet de mest stillede spørgsmål, så du hurtigt kan finde svar. Hvis du ikke finder det, du søger, er du altid velkommen til at kontakte os.

Hvornår er jeg endeligt tilmeldt High Potentials-forløbet?

Du er endeligt tilmeldt High Potentials-forløbet, når du har takket ja til den casevirksomhed, som tilbyder dig en plads.

Inden da har du været til vores Info Day, hvor du hører mere om forløbets indhold. Derefter tilmelder du dig Matching Day, som afholdes få dage efter. Her møder du casevirksomhederne, løser et udsnit af deres case i teams, og på baggrund af dette, vælger casevirksomheden, hvem de vil have i deres team.

Hvordan vælger jeg casevirksomhed?

På hjemmesiden kan du læse om de forskellige casevirksomheder og den case, de skal have løst. Du finder casevirksomheder i både Odense, Trekantområdet, Hovedstadsområdet og Aarhus.

Ved tilmelding, beder vi dig om at prioritere de casevirksomheder, du ønsker at møde til Matching Day - det sker gennem en sign up-form, som vi sender dig.

Vi stræber efter, at du møder dine førsteprioriteter.

Hvilken uddannelse/baggrund skal jeg have for at deltage i forløbet?

Alle uddannelser og faglige baggrunde er velkomne.

Vi går aktivt efter at skabe mangfoldige teams, hvilket betyder, vi søger en bred sammensætning af profiler.

Mange af vores talenter er nyuddannede akademikere, men vi oplever også flere, der bruger forløbet som et springbræt til et karriereskift, eller er professions- eller diplomuddannet osv.

Hvordan foregår en Matching Day?

Du får tilsendt en mail med mødetid og sted samt hvilke casevirksomheder, du skal møde.

På selve dagen bliver der afholdt flere sessioner – typisk 3-4. En session varer ca. 1 time, og her møder du én casevirksomhed af gangen.

Du møder casevirksomheden sammen med 3-4 andre kandidater. Sammen diskuterer I, hvordan I vil løse et udsnit af virksomhedens case. Repræsentanter fra casevirksomheden sidder med ved bordet og observerer jeres måde at arbejde som team.

Til sådan et forma, er det dine kompetencer og samarbejdsevner, som er i fokus – ikke dit CV og/eller erfaring.

Efter Matching Day vælger casevirksomheden hvilke kandidater, de vil have med på deres team. Du får svar på mail et par dage efter Matching Day.

Tre Kick-off dage

Inden du starter ude hos virksomheden, faciliterer vores projektleder tre Kick-off dage, hvor du bliver klædt på til forløbet.

Den første dag kommer du fysisk til at møde din kommende gruppe, og der er rum for at stille alle de spørgsmål, som man stadig brænder inde med.

På anden dagen tager du et online kursus i forandringsagten, hvilket er et redskab, der hjælper dig med at arbejde med innovationsprocesser ude hos virksomheden.

Den tredje dag klæder vi dig på med de sidste praktiske informationer, inden du starter fysisk hos virksomheden.

Hvad går forandringsagenten ud på?

Forandringsagten er et én-dags onlinekursus i design thinking og innovationsprocesser - faciliteret af vores projektleder.

Forandringsagenten giver dig håndgribelige værktøjer. Det træner dig i at træffe hurtige valg, og lærer dig om, hvordan du kan implementere de forskellige inovationsprocesser ude hos virksomhederne.

Alle får en Garuda-profil

Som en del af vores tre kick-off dage får alle deltagere lov til at tage en Garuda-profil.

Dette profilværktøj anvender vi for, at alle grupper hver i sær får et fælles sprog for, hvordan der er forskelligheder i hver gruppesammensætning.

Hvordan ser programmet for forløbet ud?

Alle forløb starter ud med tre kick-off dage. Derefter starter du hos casevirksomheden, hvor du løser et projekt på 8 uger. Undervejs har du løbende check-in med vores projektleder, som sørger for, at du får et godt forløb. Derudover har du sideløbende møder med din mentor, som oftest er 3-4 gange under forløbet.

En skræddersyet kalender udformes af vores konsulenter til hvert forløb og gøres tilgængeligt for alle deltagere.

Hvad gør jeg, hvis jeg får job undervejs?

Du fortsætter på forløbet og i casevirksomheden indtil den dag, du starter i dit nye job. Det vil typisk være dagen før, du starter i din nye stilling.

Du skal give besked til os, din casevirksomhed og din mentor, så vi ved, hvad din situation er.

Skal jeg stadig søge job, mens jeg er en del af forløbet?

Du skal stadig være aktivt jobsøgende under forløbet, for at du kan få dine dagpenge.

Du har selvfølgelig også fri til at tage til samtaler.

Kan jeg deltage, hvis jeg skal på ferie under forløbet?

Det er en vurderingssag alt efter hvor længe og hvornår, du har ferie. Har du planlagt mere end 2 ugers ferie under forløbet, fraråder vi generelt at tilmelde sig forløbet, da det samlet vil være et stort indhug i et 8 ugers forløb.

Du skal kontakte din forløbsansvarlige, hvis du har spørgsmål til ferie.

Kan jeg arbejde ved siden af forløbet - f.eks. frivilligt arbejde?

Du kan godt arbejde frivilligt, så længe det ikke går ud over arbejdstiden hos din casevirksomhed.

Antal af timer med frivilligt arbejde skal selvfølgelig afstemmes med jobcentret.

Hvordan fungerer mentorforløbet?

Du får en personlig mentor under forløbet. Din mentor er en erfaren erhvervsprofil, som du vil få én-til-én sparring med og vejledning af ift. dine mål, udfordringer, udviklingsønsker og generelle jobsøgning.

Din mentor bliver matchet med dig ud fra fælles forventninger og dine udviklingsønsker. Du mødes med din mentor 3-4 gange under forløbet.

Læs her en tidligere deltager, fortælle om sit mentorskab under forløbet.

Hvad får jeg ud af at deltage på High Potentials?
  • Erfaring med at arbejde i tværfaglige teams
  • Relevant erhvervserfaring til dit CV
  • Udvidet branchekendskab og netværk
  • Egen personlige Garuda-profil
  • Personlig udvikling samt videreudvikling af professionel profil
  • Sparring med en erfaren erhvervsprofil (mentor)
  • Konkrete værktøjer til at styrke din jobsøgning
  • Udvikle, udforske og skabe nye kompetencer
  • Erfaring med innovationsværktøjer
Kan LEAD THE TALENT hjælpe mig i job?

Vores mission og DNA er at hjælpe alle vores talenter i job.

High Potentials-forløbet er derfor designet til at rumme et hav af muligheder, som det er op til dig at gribe.

Vi har derudover konsulenter, der arbejder på at etablere kontakt mellem dig og vores netværk af virksomheder. Det sker blandt andet ved, at du opretter en profil i vores talentdatabase.

Vi følger alle vores talenter helt op til 6 måneder efter endt forløb.