Den lille Aarhus-baserede startup, DecisionCaddy, har kastet sig over et stort problem. Ineffektiv mødekultur. Problemet koster ikke alene virksomheder mange penge og ressourcer. Det er også kilde til stressede og demotiverede medarbejdere, da de på grund af ineffektiv mødekultur ofte oplever, at de spilder deres tid og mangler de svar, de har brug for, for at komme videre med deres arbejdsopgaver. 

Men hvordan kan DecisionCaddy udbrede kendskabet til mulige løsninger hos nogle af Danmarks største virksomheder? Og hvordan kan DecisionCaddy blive en af virksomhedernes foretrukne samarbejdspartnere, når de vil optimere deres mødekultur og digitale mødepraksis? 

Det hjalp de fire projektkonsulenter Steffie, Jane, Carla og Line med at undersøge og udarbejde en strategi for i foråret 2020.

Et stærkt team med fælles interesser 

De fire projektkonsulenter har alle en uddannelsesbaggrund indenfor kommunikation og medier. Men det viste sig dog hurtigt, at de som individuelle teammedlemmer bidrager med mere end deres faglige titler.

Det har været en kæmpe gevinst at have Jane, Steffie, Carla og Line ombord,” fortæller Mikkel og fortsætter, “de har en del overlappende kompetencer, men også hver deres stærke sider.” 

Projektkonsulenterne fik i forløbet muligheden for at kaste sig ud i nye og praktiske opgaver som hjemmesideredigering, UX-tekstforfatning og forretningsudvikling. Alle havde de et stærkt drive for at lære, og indbyrdes lære fra sig.

“Alle har de evnen til at arbejde selvstændigt og på samme tid har de evnen og lysten til at få kritik, hvilket har givet en god og lærerig dynamik i gruppen,” fortæller Mikkel. 

Fra formodninger til dybere forståelse 

De fleste kan nikke genkendende til møder, der opleves som spild af tid, men det kan alligevel være svært at ændre på.

Mikkel Dickenson, stifteren af DecisionCaddy, valgte at gøre sit for at komme ineffektiv mødekultur til livs, ved at etablere en virksomhed, der rådgiver de største danske virksomheder i at effektivisere deres mødekultur. 

Men selvom Mikkel har mere end 10 års erfaring indenfor mødeledelse, var der forsat et behov for at forstå og observere problemet udefra og objektivt. “Det var nødvendigt at forstå udfordringen i dybden,” fortæller Mikkel. “På den måde ville vi få den bedste forudsætning for at kommunikere klart og simpelt til vores målgruppe, hvordan vi kan hjælpe.” 

Det første skridt projektkonsulenterne tog var derfor at trække på den viden Mikkel sad inde med, og derefter udfordre den ved at foretage kvalitative interviews, der kunne be– og afkræfte de formodninger, han havde opbygget igennem 10 år indenfor branchen.

Projektkonsulenterne foretog ni kvalitative interviews, hos nogle af Danmarks største virksomheder som, bl.a. Vestas, Arla og Grundfos.

Den dybere forståelse af virksomhedernes mødekultur, som Mikkel på den anden side af de kvalitative interviews stod tilbage med, gav ifølge Mikkel væsentlige inputs til en mere fokuseret forretningsmodel og en retning for al ekstern kommunikation. 

Værdi og resultater 

Projektet har ifølge Mikkel løftet DecisionCaddy et godt stykke nærmere en central del af virksomhedens value-proposition, som gør det klart for os, hvad vi som virksomhed konkret skal kunne levere til vores kunder for at opfylde deres behov. 

De fire projektkonsulenter har igennem de tre måneders projektforløb, både formået at levere overordnet og konkret værdi, som DecisionCaddy kan læne sig op ad, i sin videre forretningsudvikling. 

Overordnet værdi:
  • Dybere indsigt og forståelse i målgruppe 
  • Sparring og refleksion 
  • Øget awareness 
  • Kompetencer indenfor marketing og kommunikation 
  • Strømlinet og klart sprog i al content 
  • Basis oplæringsmateriale i MS Teams 
  • Fastlagte marketinginitiativer 
  • Udbygget relationer til potentielle kunder 
Konkret værdi:
  • Ni kvalitative interviews med større danske virksomheder 
  • Rapport med kerneindsigter 
  • Revurdering af forretningsmodel 
  • Relevant content til LinkedIn og blog 
  • Salgs- og kursusmanual 
  • Brugervenlig og søgeords-optimeret hjemmeside 
  • Marketingstrategi og contentplan or 2020 
  • Næsten fordobling af følgere på LinkedIn 

Selvom DecisionCaddy fortsat er i en udviklingsproces, er der nu taget et stort skridt i den rigtige retning, som har givet DecisionCaddy en større indsigt og flere erfaringer at trække på i fremtiden. 

Teamet bestod af:

Steffie Lund, Cand. ling. merc. i Virksomhedskommunikation

Carla Bello, Cand. ling. merc. i Fransk 

Jane Vilsgaard, Cand.mag. i Medievidenskab

Line Pihl Ejlertsen, Analytisk Journalistik (Cand.Public)

TIL DIG DER VIL VIDE MERE

Vil du vide hvordan du selv får et team af talenter til at løse din udfordring på 12 uger?

Skriv dig op til en uforpligtende snak med en af vores konsulenter. Så tager vi en drøftelse om forløbet og om hvordan vi kan hjælpe dig.